Citat:
Ursprungligen postat av Robinson-Meral
Nobel Physicist Brian Josephson To Test eCat On October 6th
länk:
http://ecatnow.com/ecat-news/nobel-physicist-brian-josephson-to-test-ecat-on-october-6th/
Sammanfattning: Känd fysiker ska få tillåtelse att öppna, väga innanmätet i E-cat:en samt köra den i 12h i sträck.
Alltså, man tar sig bara för pannan över deras språkbruk. Det är exakt samma stil och ordval som inom alla pseudovetenskapliga fält.
Citat:
Ursprungligen postat av ecatnow
As usual the supervision of the new test by a Nobel Physics Prize Winner is STILL not good enough for the drooling faceless pseudosceptics, who continue day after day to CONSTANTLY change the goal posts. Looking at some of the crazy comments today on various blogs it was patently obvious that the pseudosceptics know they are going down.
"drooling faceless pseudosceptics", jag säger då det...
Om en seriös firma vill testa sin produkt så går man till ett erkänt tredjepartslabb, i Sverige t ex SP. Det jobbar säkert inte en enda nobelpristagare på SP men de kan sina grejer.
Att man ens drar fram auktoritetskortet (appeal to authority, klassiskt argumentationsfel) och låter en pensionerad nobelpristagare (Josephson fick pris för arbeten med supraledning vilket inte säger något om vad han vet om klassisk termodynamik) göra testet är så löjligt att jag knappt finner ord.
Vad mer om
Josephson? Kanske den flummigaste fysikpristagaren någonsin. Tror på telepati och andra paranormala idéer. Passar perfekt i sällskap med Rossi och hans anhängare men i mina ögon är det ett ytterst dåligt val.
Likväl som Hanno Essén är Josephson mycket beläst och kompetent inom sitt fält men en energimätning görs ändå bättre av någon som jobbar med det och kanske inte är professor. Jag låter även hellre en bilmekaniker laga min bil än tar den till universitetet om motorn krånglar...