2012-09-30, 17:22
Medlem
Viches avatar
Ville bara säga att Endomondo finns till det otroliga priset 1.50kr i Google Play idag! Notera att det bara är idag!
Citera
2012-10-17, 06:53
Bannlyst
Halloj!!!

Jag undrar om någon kunnig vet om man kan "tävla" mot andra och se deras aktiviteter
på gratisversionen av Runkeeper??

Hur gör man då??

Det blir en morot att gå den där extra kilometern osv...
Citera
2012-10-17, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linzluzen
Halloj!!!

Jag undrar om någon kunnig vet om man kan "tävla" mot andra och se deras aktiviteter
på gratisversionen av Runkeeper??

Hur gör man då??

Det blir en morot att gå den där extra kilometern osv...

Man kan göra detta i endomondo?

Är dock inte säker på om man kan det i gratisversionen, men jag tror det.
Citera
2012-10-23, 09:52
Bannlyst
Har försökt få in min kompis på >Runkeeper, men kan det inte.
tycker för övrigt den är bra men vill kunna se hennes aktiviteter
eftersom vi har gjort en deal.

HUR?
Citera
2012-11-04, 22:07
Medlem
Shiman0s avatar
Jag måste säga att jag tycker Endomondo är klart bäst av de båda.

Tävla mot dina vänner kan du göra genom att skapa challenges på hemsidan http://www.endomondo.com/challenges/
Spelar ingen roll om du har gratisversionen eller ej när du hänger på hemsidan. Där finns mycket roligt att finna, du kan t.ex se dina egna och dina kompisars träningspass i "kalenderview".

Jag tränar aldrig utan Endomondo!
Citera
2012-12-14, 08:44
Medlem
Herkulesbigs avatar
Jag har precis börjat med Runkeeper.
Det jag har problem är lägga det i FB med kartan... är det bara i betal versionen som det funkar. Är det jag so är helt nörd.

Finns det någon som kan vägledda mig, det enda som dyker upp på FB sidan är resulataten som har förbätrat. Men vill kartan ska visas.

Har ställt in det, så det ska visas för vänner...
Citera
2013-01-19, 19:43
Medlem
irrblosss avatar
Nu finns det ju fler appar än Runkeeper och Endomondo. Finns det någon som testat "samtliga" och har någon åsikt om vilken som är bäst? Jag är novis och är inte ute efter att hårdträna eller löpa, jag använder iPhonen tillsammans med en Wahoo BT-pulsmätare för att räkna kalorier och hålla koll på vilken träningszon jag befinner mig i.

Detta är mina erfarenheter:

Runkeeper
Var ett tag sedan jag testade den, men det känns som att den saknar en hel del när det gäller statistik, åtminstone i själva appen.

Endomondo
En av de snyggare apparna, tar dessutom hänsyn till pulsen när den räknar ut kaloriförbränning. Saknar att den inte visar träningszoner i appen, inte ens i pro-versionen får man det. Man måste ha abonnemang för att se denna info, och då syns den ändå bara på hemsidan om jag förstått rätt.

Runtastic
Lite plottrig, ful och dåligt översatt. Gillar dock att man kan få voice-feedback när man byter träningszon. Hade denna varit lika snygg som Endomondo hade jag nog utsett denna till favorit.

Polar Beat
Riktigt snygg och har i stort sett allt jag vill ha i själva appen, dock är webbtjänsten lite ful och fattig. Hade gärna haft lite fler voice-feedbackmöjligheter dock.

Walkmeter
Ganska snygg, men lite tråkig. Saknar även här träningszoner. Har inte använt den så mycket.

iSmoothRun
Ska enligt många vara bra då man kan välja lite var man vill publicera sina resultat, och man är alltså inte bunden till tillverkarens hemsida. Har inte hunnit testa den särskilt mycket än.

Slutsats: Jag tror jag gillar Polar Beat bäst hittills, och därefter Runtastic följt av Endomondo.
Citera
2013-02-15, 09:06
Medlem
Kan man på något sätt radera aktiviteter i runkeeper på ett lätt sätt? Eller måste man ta varje aktivitet för sig?
Tänkte börja om på noll från mitten på januari.

Självklart gör det inget att dom gamla sakerna ligger kvar men var inte och tittade och verkar inte vara det lättaste att radera många aktiviteter på engång.
Citera
2013-05-15, 01:39
Medlem
Lite gammal tråd men chansar.
Funkar runkeeper till inlines/longboard?
Citera
2013-05-15, 08:53
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarGazing
Lite gammal tråd men chansar.
Funkar runkeeper till inlines/longboard?

Varken inlines eller longboard finns som färdig aktivitet (skridskoåkning är nog närmast), men om du bara vill notera sträcka och hastighet kan du välja aktiviteten "Other". Det är bara kalorieförbrukningen som du inte får med.
Citera
2013-05-22, 13:56
Medlem
teamdjungels avatar
Undrar en sak ang. Runkeeper(som jag inte testat ännu), det står calories, menar de kilocalories?
Citera
2013-05-22, 21:11
Medlem
Hade RunKeeper ett tag! sprang lite för intensivt eftersom jag ville slå mitt PB o vips tappade jag mobilen o gissa om skärmen sprack? :P (I love iphone)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in