2012-08-08, 20:10
Medlem
Någon som vet varför runkeeper säger att jag gjort av med t.ex. 550 cal. innan jag trycker på save, och 650 cal. när jag har tryckt på save?

Vad stämmer? Det som står när jag trycker på 'stop' eller det som står efter jag tryckt på 'save'? Någon som har vart med om samma sak? Jag kör med "ShapeUp" samtidigt och vill veta precis vad jag gör av med.

Tacksam för svar! :)
Citera
2012-08-10, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoHoDa
Någon som vet varför runkeeper säger att jag gjort av med t.ex. 550 cal. innan jag trycker på save, och 650 cal. när jag har tryckt på save?

Vad stämmer? Det som står när jag trycker på 'stop' eller det som står efter jag tryckt på 'save'? Någon som har vart med om samma sak? Jag kör med "ShapeUp" samtidigt och vill veta precis vad jag gör av med.

Tacksam för svar!

Har du lagt in din vikt så kan det bero på att den räknar om i hänsyn till det. Det ska vara den sista siffran som stämmer. Men se även mitt nästa inlägg ang. kaloriförbrukningen.
Senast redigerad av teneriffa 2012-08-10 kl. 10:19.
Citera
2012-08-10, 10:17
Medlem
Ni som anväder runkeeper. Tycker den "glädjekalkylerar" både gällande kaloriförbränning och antal km man är ute. Man får verkligen ta siffrorna med en nypa salt. Funderar på att byta till endomondo. Nån som vet om det stämmer bättre där?
Citera
2012-08-10, 11:27
Medlem
Citat:

Tacksam för svar!
Min gör samma. Jag bryr mig dock inte om den där kaloriräkningen, men man blir ju lite fundersam om dom andra sifforna stämmer.
Citera
2012-08-10, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teneriffa
Ni som anväder runkeeper. Tycker den "glädjekalkylerar" både gällande kaloriförbränning och antal km man är ute. Man får verkligen ta siffrorna med en nypa salt. Funderar på att byta till endomondo. Nån som vet om det stämmer bättre där?
Det märkte jag också så jag har laddat hem två till, nike+ och sportstracker tror jag dom heter och dom ger i princip samma resultat. Nu är ju inte det endomondo, ville bara ge min erfarenhet.

Men vet inte om det var något problem som fixades med senaste uppdateringen, jag har inte märkt något konstigt med km efter den iallafall.
Citera
2012-08-10, 20:08
Medlem
chibarikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elitsnubben
Kan man inte fuska i det där programmet? Tex att man ställer in att man ska springa och sen så åker man en runda med bilen, för jag antar att det är nå gps som känner av hur långt man har "sprungit"?

Är väl bara att rita på frihand på runkeeper.com

Citat:
Ursprungligen postat av Skoog8
Synd att appen inte funkar när man åker skidor. Var uppe i sälen testade appen för skidåkning, men där fanns det ingen mottagning

Den kräver väl bara gpsmottagning. Min har då fungerat utan telefonmottagning på de mest ensliga platser.

Citat:
Ursprungligen postat av teneriffa

kcal vet jag inte men distansen borde enbart bero på hur bra gpsen i din telefon är.
Citera
2012-08-13, 12:44
Medlem
havreees avatar
Någon som vet hur man lägger in en ny egen "route", går det ens?
Citera
2012-08-13, 13:36
Medlem
winterboards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havreee
Någon som vet hur man lägger in en ny egen "route", går det ens?

Runkeeper? Du går in på din profil på runkeeper.com och väljer där routes > create a new route, så får du pricka ut på en karta vart du tänker/har sprungit.
Citera
2012-08-13, 13:37
Medlem
havreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winterboard
Runkeeper? Du går in på din profil på runkeeper.com och väljer där routes > create a new route, så får du pricka ut på en karta vart du tänker/har sprungit.
Förlåt glömde nämna att det är endomondo jag kör med
Citera
2012-08-13, 17:25
Medlem
von Schmerzs avatar
Jag stör mig något enormt på att runkeeper till android är sämre än till iphone. I android får man bara upp sin karta och något stapeldiagram över medelhastighet, och i iphone får fram detta plus medelhastigheter per kilometer (som jag tycker är intressantast). Loggar man in på nätet får man allt plus banans höjdprofil. Jag vill ju få fram allt i telefonen, och eftersom iphones gps är så mycket sämre än min xperias så vill jag ju inte ha med den på passen heller.
Citera
2012-08-26, 11:06
Medlem
Continental Ops avatar
Jag springer rätt kuperade motionssppår och får rätt höga värden i antal brända kalorier men det är väl inte helt orealistiskt? Löpning i flack terräng är något jag medvetet undviker så det vore kul att få nån slags bekräftelse på att man bränner mkt mer.

tyvärr har runkeeper levt sitt eget liv på senare tid i samband med uppdateringar så en del av mina stats på senare pass har blivit konstiga o verkar inte gå att fixa i efterhand tyvärr, det enda man kan rätta är ju om man skrivit fel träningsform. Som jag minns det så var förbränningen nåt i stil med 7-800 på drygt 6 km med en nivåskillnad på 55 meter
Citera
2012-09-07, 08:46
Medlem
SPOOKYBO111s avatar
Citat:

Tacksam för svar!

Jag har nästan samma problem, dock så säger min tex 500 kcal, men efter "save" så står det 300 kcal. Undra vad som stämmer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in