2014-01-20, 18:57
Medlem
Pinto1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T

Fy satan vad jag brukade köra min Master of Reality-vinyl på sommaren för några år sen och röka holk, den gick i nonstop, den och NOLA. Länge tyckte jag att MoR var Sabbath's klart starkaste, men nu på sistone har jag fattat extra mycket tycke för Vol. 4 och i synnerhet Sabbath Bloody Sabbath. SBS är förmodligen en av världens bästa skivor! Master of Reality får jag dock lov att påstå att den förtjänar all respekt som möjligt kan fås (även om det kanske inte är gubbarnas bästa) helt på grund utav att jag anser den plattan var det album som i princip uppfann doom/stoner. Vad fan hade t.ex Sleep varit utan den plattan? Sleep's Holy Mountain är som Master of Reality's lilla son.

Mycket kloka ord!

Här har ni ett band som åtminstone jag tycker känns jävligt lovande! Mushroom caravan overdrive, Det är även dessa grabbar som håller i den fantastiska stonerfestivalen krökbacken i leksand.

http://www.youtube.com/watch?v=nc_BkA9tHZg
Senast redigerad av Pinto1 2014-01-20 kl. 19:54.
Citera
2014-01-20, 20:09
Medlem
kvertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oakn
NP: Big business - Heavy shoes

Ett band som får alldeles för lite uppmärksamhet. Förra årets platta tycktes flyga under de flestas radar.

Hade jag missat, lite märkligt då jag brukar kolla på metal-archives efter nya släpp.

Laddar med lite Church of Misery inför Onsdag, de spelar på Lorient, Linköping med Ocean Chief, kommer bli massivt!

NP: CoF - Blood Sucking Freaks
Citera
2014-01-21, 16:30
Medlem
MiniCharlies avatar
Windhand gick nyss ut med att dom kommer till Sverige i år igen! 2 maj i Stockholm och 3 maj i Göteborg! Jag drar därför igenom första skivan som är gudomligt bra!
Citera
2014-01-21, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiniCharlie
Windhand gick nyss ut med att dom kommer till Sverige i år igen! 2 maj i Stockholm och 3 maj i Göteborg! Jag drar därför igenom första skivan som är gudomligt bra!

Ja för helvete! Detta har jag väntat på. Givet att jag ska dit!

NP: Black Mountain - Tyrants

Grymt. Finns inget mer at säga.
Citera
2014-01-22, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
...NP: Black Mountain - Tyrants...
Fick mig att tänka på denna

NP: Black math horseman - Tyrant (visuell stimuli utlovas)

Gillar man Kylesas psykadeliska delar så är Black math horsemans platta Wyllt ett måste.
Citera
2014-01-23, 20:37
Bannlyst
Griftegård - I Refuse These Ashes
Citera
2014-01-24, 15:14
Medlem
marcusgends avatar
1000mods - 7 Flies
Citera
2014-01-24, 15:33
Medlem
skogslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyttegrav
Griftegård - I Refuse These Ashes

FUUUUCK! Den där skivan är så absurt bra. Men det känns som att den gått under radarn ganska ordentligt. I min umgängeskrets är det typ bara jag som sjunger dess lov och då är ändå de flesta ganska gravt insnöade doomlovers.

Är det någon som har koll på om de tänker släppa något mer för övrigt, det börjar ändå bli ett tag sedan SSS dök upp?

NP: Lumbar - Day Six
Detta var nog tyngsta som släpptes 2013, i konkurrens med Windhand/Cough-spliten givetvis.
Citera
2014-01-25, 17:41
Medlem
Windhand - Orchard

Fy vad fint det ska bli i Maj! Blir götet för min del, övernattning hos FBare ordnad också. Dimmiga dagar tar sin form.
Citera
2014-01-25, 20:52
Medlem
EHG - Take as Needed for Pain
Citera
2014-01-25, 20:56
Medlem
Parkers avatar
Lyssnar på Leif Edlings projekt Avatarium. Diggar vanligtvis inte den här typen av musik så mycket, men det här är fan riktigt bra!

http://www.youtube.com/watch?v=GWuGTYiQs8U
Citera
2014-01-28, 11:53
Medlem
Sad-lights avatar
Lyssnar för tillfället på Gorillaz - Clint Eastwood, mycket go basgång som bara vaggar in dig och får dig att drifta iväg.

Sedan är Snowgoons feat Viro the virus - Starlight riktigt fin om man bara lyssnar på texten

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in