2014-01-09, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Eyehategod - Dopesick: My Name is God (I Hate You)

Vad ser folket fram emot för släpp under året då?
Själv tycker jag det ska bli intressant med nytt av Sleep som det pratats lite om, om det nu blir något av det. Electric Wizard så klart också. Mest av allt ser jag fram emot nya EHG, det är verkligen på jävla tiden att den släpps snart. I övrigt har jag inte så stor koll alls på vad som kommer i år. Upplys mig gärna.

Hoppas på samma släpp du nämner, plus nytt från Skraeckoedlan..

Botar muskelvärken efter årets första brädåkning med ett litet återfall, fjäderlätt pudersnö, kukdjupt ibland då och då är livet riktigt fint..
Svarvar vinyler och mår finfint,

Np: Bongripper - Great Barrier Reefer

Lite off topic; fick Anders Bjöhlers soloprojekt på lp av en polare, gillas! Kolla upp om ni gillar instrumentalt flum som får filmprojektorn bakom pannbenet att snurra fritt
Citera
2014-01-09, 20:24
Medlem
Stavade galet.. Anders Björler heter han ju, skivan heter Antikythera. Kolla upp om ni gillar italienska 70 tals soundtrack, jazz och prog.. Inget gemensamt överhuvudtaget med At The Gates och The Haunted.

On t; fortsätter mysa på och svarva vinyler..
Np: Reverend Bizarre - Harbringer Of Metal
Citera
2014-01-10, 21:48
Medlem
Astrofaess avatar
NP: Mos Generator - Lonely One Kenobi

Riktigt angenäm stoner. Tycker hela plattan "Nomads" är värd att slänga ett getöra åt. Dom gjorde inte bort sig som förband åt Saint Vitus på Nalen ifjol heller.
Citera
2014-01-11, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yxan
Hoppas på samma släpp du nämner, plus nytt från Skraeckoedlan..

Botar muskelvärken efter årets första brädåkning med ett litet återfall, fjäderlätt pudersnö, kukdjupt ibland då och då är livet riktigt fint..
Svarvar vinyler och mår finfint,

Np: Bongripper - Great Barrier Reefer

Lite off topic; fick Anders Bjöhlers soloprojekt på lp av en polare, gillas! Kolla upp om ni gillar instrumentalt flum som får filmprojektorn bakom pannbenet att snurra fritt

När jag tänker på det, har jag nog faktiskt aldrig hört Skraekoedlan. Får åtgärda det under kvällen.

Sedan har väl också Snailking nytt material på gång. Samsara-demon var ju grym som utav helvete så lite ny musik från dessa killar skall bli högst kul att få lyssna på.

Down IV pt II säger de ju ska komma under året också. Men ärligt talat har jag lyssnat mig mätt på Down får jag säga, debuten är grym som satan och A Bustle är också jävligt fin och Over the Under har sina stunder men The Purple EP känns rätt oinspirerad och trött kan jag konstatera efter ett antal genomlyssningar. Förväntningarna är därför inte överdrivet höga på nya släppet. Men lyssna kommer jag så klart att göra.

NP: Black Sabbath - A National Acrobat
Citera
2014-01-13, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
När jag tänker på det, har jag nog faktiskt aldrig hört Skraekoedlan. Får åtgärda det under kvällen.
[...]
Down IV pt II säger de ju ska komma under året också...
Först när jag hörde Skraeckoedlan så tyckte jag sådär om dem, men nu långt senare så testlyssnade jag igen och det är faktiskt väldigt bra. Ångrar att jag missat deras spelningar. Måste säga att den svenska stoner/doom-scenen börjar bli överväldigande (som om den inte var det redan tidigare), hur många grymma band har vi inte nu?

Vad jag förstått så är Down IV pt II i princip klar och väntar på släpp.

Vad jag ser har ingen nämnt att YOB släpper nytt snart, det ska bli kul måste jag säga. Tycker att de blir bättre för varje släpp. Mikes sidoprojekt VHÖLs platta från förra året var riktigt bra, även om det inte riktigt passar inte i denna tråd genremässigt.
Citera
2014-01-13, 19:47
Medlem
Pinto1s avatar
Bjuder på denna i dag http://www.youtube.com/watch?v=_A1sq6zQ3G4

Känns som att massera hjärnan
Citera
2014-01-14, 12:52
Medlem
NP: Mars red sky - Way to Rome

Här har vi en lista på spännande släpp inför året http://theobelisk.net/obelisk/2014/0...0-albums-2014/
Citera
2014-01-14, 19:28
Medlem
Cough - Athame

Bäst 2013.
Citera
2014-01-17, 12:55
Medlem
Hällas - Through the system

http://www.youtube.com/watch?v=3DZT7F3orks
Citera
2014-01-18, 13:27
Medlem
Hur är det läget, gott folk?

Själv är jag skev på gräs, DPT, och en meskalinanalog och till det spisas här ol' Sabbath!

NP: Black Sabbath - Sweet Leaf

Fy satan vad jag brukade köra min Master of Reality-vinyl på sommaren för några år sen och röka holk, den gick i nonstop, den och NOLA. Länge tyckte jag att MoR var Sabbath's klart starkaste, men nu på sistone har jag fattat extra mycket tycke för Vol. 4 och i synnerhet Sabbath Bloody Sabbath. SBS är förmodligen en av världens bästa skivor! Master of Reality får jag dock lov att påstå att den förtjänar all respekt som möjligt kan fås (även om det kanske inte är gubbarnas bästa) helt på grund utav att jag anser den plattan var det album som i princip uppfann doom/stoner. Vad fan hade t.ex Sleep varit utan den plattan? Sleep's Holy Mountain är som Master of Reality's lilla son.
Citera
2014-01-19, 20:53
Medlem
NP Indian - Guiltless
Söndagsmys med blå o oc, lite fin musik till
Citera
2014-01-19, 21:54
Medlem
NP: Big business - Heavy shoes

Ett band som får alldeles för lite uppmärksamhet. Förra årets platta tycktes flyga under de flestas radar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in