Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-17, 16:46
  #1
Medlem
I drömmen så lackar mamma ur på mig för att jag förstört hennes stuga, men trots att hon står och skriker så upptäcker hon att jag bara står och flinar åt henne med en mordisk blick och börjar sakta röra mig emot henne.. Hon blir rädd och springer i väg, jag bara fortsätter flina och går efter henne.. Till slut så stannar hon och frågar vad jag håller på med.. Då så skriker jag helt plötsligt att jag inte kan styra mig själv och att hon snabbt måste där ifrån innan jag gör henne illa.

Jag vaknade upp någon sekund senare, med gråten i halsen och jag har haft ångest hela jävla dan pga den här drömmen. När jag vaknade så kändes det som att det "knäppa jaget" i drömmen fanns kvar på något sett, denna känsla försvann självklart efter några min men jag mår så sjukt dåligt över mitt beteende i drömmen, jag menar att jag troligtvis var på väg att mörda min egen morsa i drömmen gör mig så jävla skakis..

Ska man se på det som: Meh, det är bara en dröm.. Drömmar är konstiga ibland och har ingen betydelse. Eller ska jag se det här som något? Går detta att tyda? Kan påpeka att jag aldrig drömt att jag skulle blivit galen på det här sättet.
Citera
2011-01-18, 00:51
  #2
Avstängd
SaltyFishs avatar
Jag drömde att jag högg ihjäl min farfar med ett svärd och knuffade ner min farmor ner för källartrappan... När jag vaknade så hade jag skapliga skuldkänslor kan jag säga. Man kan inte rå för vad man drömmer. Ibland så blir det bara sjukt. Sov lugnt.
Citera
2011-01-18, 01:58
  #3
Medlem
krillehiphops avatar
Tänk att du är alla personerna i drömmen och varje person står också för en känsla som du har för den personen, sen har också själva känslan för drömmen betydelse, om du mådde dåligt eller allt kändes bra.
sen är allt blandat med intryck och saker du tänkt på.
inte alltid ett lätt nystan att knyta upp.
så man ska inte må dåligt över det man drömmer, det är bara hjärnan som reder ut saker.
Du kanske känner att ditt "galna jag" har fått mer kontroll över ditt liv och att din ordentliga sida, alltså personifierad av din mamma har fått gå åt sidan lite.
kan det vara så enkelt kanske?
Citera
2011-01-18, 02:00
  #4
Moderator
Humbugs avatar
Flyttar till drömavdelningen
/mod
Citera
2011-01-18, 08:25
  #5
Medlem
Dumbbells avatar
För att tyda drömmar behövs alltid bakgrundshistorier, så snälla svara ärligt på följande:
Är din mamma väldigt dominant i verkligheten?
Har du stor respekt för henne?
Tycker du att hon ibland kan vara jobbig och bestämma för mycket?
Bor du hemma?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback