2011-01-18, 22:08
Medlem
Ingen har dött av lite träning säg som det är, eller ta tag i det. du lär inte förlora något på det, och du kommer ändå vaska tid liksom
2011-01-18, 22:18
Medlem
Du veta att kroppen vänjer sig; jag vet att det är jobbigt i början, men när kroppen har vant sig så funkar det fint fint ... Så bit ihop och det löser sig ...
Bannlyst
jävla fetto, sämsta bortförklaringen "ta med laptopen och kolla på film" eller äta kanelbullar och drika kaffe"?:s
Fan var glad och upp skatta att du har möjligt heten att träna, vadfan kan du förlora på det?
Bara att börja träna och sluta ljug för tjejen...
Medlem
Daymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FashionC
Hej alla. Har ett problem som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.
Det är så här att min tjej har nyligen börjat träna för första gången och blivit lite av besatt. Till råga på allt så har hon tvingat med mig till gymmet med anledningen att jag är för tjock. Väger ca 88 kg, har dock aldrig tränat förut så min kondition är dålig också. Har insett att träning inte är något för mig, men jag vill ju inte göra tjejen besviken genom att inte följa med och träna.

Nu behöver jag lite tips från er som varit i samma situation. Min tjej brukar röra sig i gymmet på maskinerna, jag kommer tillbringa min tid i rummet bredvid där motionscyklarna är och löpbanden. Jag kommer springa eller cyckla ca 5-10 min då min tjej oftast kommer in i början o kollar satt jag verkligen tränar. Efter det har jag tänkt smita undan resterande 50-80 min. Gymmet ligger på ett badhus, så har nog tänkt slinka iväg till cafeterian och njuta av en god glass och en kopp kaffe. Kanske även en kanelbulle. Problemet är att jag inte kan sitta där för länge ifall någon som hon känner ser mig och ``Skvallrar´´. Var ska jag tillbringa resten av tiden? Har köpt en gym tidning som jag visat tjejen bara för att verka intresserad. Tänkte kanske tillbringa ca 20 min på toaletten genom att läsa lite om träning ifall hon skulle få för sig att förhöra mig om ämnet.

Vad gör jag av resten av tiden? En annan tanke som slog mig är att jag tar med min bärbara dator och sätter mig och kollar på någon snabb dokumentär lite avsides och köper med något gott att tugga på ifrån cafeterian, dokumentären får ju inte var mer än ca 10-15 min. Tips på bra dokumentärer?

Som ni märker har jag ett stort problem, finns det någon annan som varit i liknande situation. Hur löste ni det?

Vore tacksam för svar.

Haha vilken sköning. Jag diggar det. Fejka skada så kan du sitta hemma och kolla dokumentärer istället.
2011-01-18, 22:19
Medlem
haha. Prata med henne bara om det stör dig så... är väl ingen konst?

Ett större problem, som nämnt tidigare, är kanske din förmåga att ljuga henne rakt i ansiktet utan problem.
2011-01-18, 22:28
Medlem

Hahahaha, du kan ju alltid smuggla in lite negerbollar och smaska i dig dom i bastun!
2011-01-18, 23:07
Medlem
Undrar hur pigga och friska ni är egentligen, ni som känner behovet av att moralisera över TS. Jag själv tränar en del, men kan inte med bästa vilja påstå att det är speciellt roligt. Tror många tränar enbart på grund av grupptryck, skönhetsideal och de smått fascistiska värderingar som göds och frodas i dagens samhälle. Sen försöker de rationalisera på olika sätt och ger uttryck för sin frustration genom att ge sig på "tjockisarna". Helst anonymt och på nätet också. Inte fan skulle ni säga det i ansiktet på någon, era fega satar. "En sjuk själ i en frisk kropp..."

Till TS: Har inget konkret tips mer än att försöka vara ärlig mot din flickvän om hur du känner. Ta inte illa vid dig av idioterna på forumet. De är inte värda det.
2011-01-18, 23:09
Medlem
Little Joes avatar
Det låter som om du verkligen behöver träna..
2011-01-18, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
eller ännu hellre kroppsfettprocenten. Är han av normallängd, alltså kring 180 cm, och väger 88 kg kan han ju vara allt mellan en bitig pjäs med 5% kroppsfett eller en smalfet wow-tönt med 25% kroppsfett.

Ja men gud va logisk du var nu! Om han nu har 5% så skulle väl för fan inte hans kvinna dra med honom till gymmet eller? O inte fan kan man vara "smalfet" o väga 88kg om han nu inte närmar sig 200cm, dock verkar det ju inte så med tanke på hans kvinnas agerande. Lite logik ändå va?
2011-01-18, 23:19
Medlem
Vafan, bit ihop o träna bara. Vem vet, du kanske börjar tycka om det efter ett tag.
2011-01-18, 23:22
Medlem
basti_85s avatar
Wtf? Va?

Vad sägs om att bara träna istället. Tillslut inser du hur jävla gött det är.
2011-01-18, 23:23
Medlem
GanjaFarfars avatar
MEN FÖR I HELA HELVETE, VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ ER?
Frågeställningen var FÖR helvete inte huruvida det är rätt eller fel av TS att fejka sitt gymmande. TS frågade efter tips på hur man bäst fördriver tiden på ett gym/badhus, mod har ju 7 sidor offtopic att radera

Med det ur systemet tycker jag idén med en bärbar dator och kika på någon dokumentär verkade väldigt bra. Annars kanske det finns någon bastu på badhuset/gymmet som du skulle kunna vara i? Då bastande faktiskt är bra för att gå ner i vikt och du behöver inte göra någonting förutom att sitta där. Så din flickvän märker hur du "tränar" och blir smalare, medens du egentligen bara softar win-win.
Lycka till!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in