2011-01-17, 13:47
Medlem
Hej alla. Har ett problem som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.
Det är så här att min tjej har nyligen börjat träna för första gången och blivit lite av besatt. Till råga på allt så har hon tvingat med mig till gymmet med anledningen att jag är för tjock. Väger ca 88 kg, har dock aldrig tränat förut så min kondition är dålig också. Har insett att träning inte är något för mig, men jag vill ju inte göra tjejen besviken genom att inte följa med och träna.

Nu behöver jag lite tips från er som varit i samma situation. Min tjej brukar röra sig i gymmet på maskinerna, jag kommer tillbringa min tid i rummet bredvid där motionscyklarna är och löpbanden. Jag kommer springa eller cyckla ca 5-10 min då min tjej oftast kommer in i början o kollar satt jag verkligen tränar. Efter det har jag tänkt smita undan resterande 50-80 min. Gymmet ligger på ett badhus, så har nog tänkt slinka iväg till cafeterian och njuta av en god glass och en kopp kaffe. Kanske även en kanelbulle. Problemet är att jag inte kan sitta där för länge ifall någon som hon känner ser mig och ``Skvallrar´´. Var ska jag tillbringa resten av tiden? Har köpt en gym tidning som jag visat tjejen bara för att verka intresserad. Tänkte kanske tillbringa ca 20 min på toaletten genom att läsa lite om träning ifall hon skulle få för sig att förhöra mig om ämnet.

Vad gör jag av resten av tiden? En annan tanke som slog mig är att jag tar med min bärbara dator och sätter mig och kollar på någon snabb dokumentär lite avsides och köper med något gott att tugga på ifrån cafeterian, dokumentären får ju inte var mer än ca 10-15 min. Tips på bra dokumentärer?

Som ni märker har jag ett stort problem, finns det någon annan som varit i liknande situation. Hur löste ni det?

Vore tacksam för svar.
2011-01-17, 13:51
Medlem
Jarans avatar
Jag kan gissa på att erat förhållande inte kommer hålla länge om du ljuger för henne så mycket.

Du borde berätta sanningen.
Senast redigerad av Jaran 2011-01-17 kl. 13:53. Anledning: JARAN!!!
2011-01-17, 13:53
Medlem
Gaius Caligulas avatar
Eh smita ivag och smaska en kanelbulle?
Skojar du!?

Du ska fan springa och vara glad for det. Jag skulle vara glad over att ha en sadan trevlig flickvan som ger lite motivation att komma i form!
Medlem
Var en man och säg sanningen. Du är för lat för träning och är nöjd med dig själv.
Medlem
Delmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FashionC
Jag kommer springa eller cyckla ca 5-10 min då min tjej oftast kommer in i början o kollar satt jag verkligen tränar. Efter det har jag tänkt smita undan resterande 50-80 min. Gymmet ligger på ett badhus, så har nog tänkt slinka iväg till cafeterian och njuta av en god glass och en kopp kaffe.
Men ditt feta fetto.

För det första så är du en toffel som ens bemödar dig med att "fejka" ditt intresse för träning för att göra henne nöjd.

Kom igen och rör lite på fläsket för hennes skull om inte för din egen. Men fejka fan inte att du är intresserad! Sånt onödigt jobb i onödan jao.

Skäms.
2011-01-17, 13:54
Medlem
Garneringsmannens avatar
Det känns lite som om Lilla Fridolf är medlem på Flashback.....
2011-01-17, 13:54
Medlem
Doomeruss avatar
Varför inte ge träningen en ärlig chans?
Många som inte har tränat tycker inte det är speciellt kul men så snart dom sätter igång är det inte så farligt som det låter.
Funkar inte det kan du förklara läget för tjejen. Gör hon slut av den anledningen att du inte vill träna är det ändå inget som kommer att hålla i längden.
2011-01-17, 13:55
Medlem
huskm83s avatar
Sitta och njuta av en bulle?

Seriöst? Våga börja träna istället så kommer du märka hur mycket positivt du får ut av det.
Medlem
Dropkick777s avatar
Alternativet kunde ju vara att faktiskt inse att man mår bra av att träna och att hon kommer dumpa dig den dagen hon inser att hon är vältränad och snygg och tillsammans med en degklump som ljuger för henne och har en ohälsosam fetisch för att gömma sig på skithuset och vräka i sig kanelbullar...
Medlem
Dreass avatar
Du kan väl sluta sitta som en kärring på en cykel och ta tag i lite fria vikter och försöka få bukt med din fetma? Det kanske känns tungt i början, men efter ett tag kommer du att vara fast av endorfinkickarna du får. Sen kommer du även se resultat på din kropp.

Fast bli starkare, snyggare, hälsosammare och samtidigt göra tjejen jätteglad var väl inte nog antar jag....
2011-01-17, 13:56
Medlem
snivlems avatar
din late fan. orkar inte ens lista ut hur du ska kunna smita undan träningen själv, YNKLIGT
2011-01-17, 14:02
Medlem
Peripheryys avatar
Ta med dig en kebabrulle in där du tränar. Göm den under dina träningsbyxor vid skrevet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in