Tjena! Jo, nu är det tyvärr så att jag har fått en uppgift att skriva 3,5 A4 med en text som ska handla om hur det är att leva som religiös i dagens samhälle. Jag känner ingen jag kan fråga om just det här då alla i min vänskrets är ateister, och jag själv inte heller är religiös (men heller ej ateist). Har aldrig varit särskilt bra på religion, men jag finner ämnet ganska intressant ändå.
Om någon har möjlighet att svara på lite frågor/berätta hur det är att vara religiös i dagens morderna samhälle så skulle jag bli helt överlycklig. Arbetet ska vara inlämnat senast fredag (16 September) och det spelar absolut ingen roll vad för slags religion ni tror på.
Frågor: Följer ni alla seder? Om ja, i så fall vilka? Vad har ni för heliga skrifter och betyder dessa verkligen så mycket för er som alla säger? Ber ni ofta? Matvanor? Är du med i något samfund eller grupp eller linkande? Påverkar er tro hur folk bemöter er? (Mer frågor kan återkomma ifall jag kan få en kopia på resten)
Tack på förhand!
P.S vissa saker har jag hittat själv på internet, men det är väääldigt ont om intervjuer med någon religiös som inte är på typ arabiska eller nåt (iallafall har jag inte hittat nåt)
//
Cuthalion