Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-01-17, 12:17
  #1
Medlem
Hejhopp!

Jag har tränat nu sedan december, och har märkt att jag inte är så värst sugen på att äta efter min träning, det jag gör efter gymmet är: Blandar min shake, går hem, vilar en stund sen käkar någon banan, sen kanske äter några timmar efter.. Kommer detta resultera i något negativt? Eller kommer musklerna ändå få de dom behöver om ja äter relativt mycket proteiner per dag bara att ja e lite seg på att äta efter träning.. Vill självklart bygga muskler..

Annars, har ni något tips på nåt proteinrikt som inte är så mycket att äta men ändå något?
Citera
2011-01-17, 12:24
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CheezeCake
Hejhopp!

Jag har tränat nu sedan december, och har märkt att jag inte är så värst sugen på att äta efter min träning, det jag gör efter gymmet är: Blandar min shake, går hem, vilar en stund sen käkar någon banan, sen kanske äter några timmar efter.. Kommer detta resultera i något negativt? Eller kommer musklerna ändå få de dom behöver om ja äter relativt mycket proteiner per dag bara att ja e lite seg på att äta efter träning.. Vill självklart bygga muskler..

Annars, har ni något tips på nåt proteinrikt som inte är så mycket att äta men ändå något?

Det kommer resultera i något negativt, ja.
Med tanke på att muskelproteinsyntesen är som högst timmarna efter avslutat träningspass, då det är viktigt med näringsämnen som verkar anabolt/anti-katabolt.
Citera
2011-01-17, 12:25
  #3
Medlem
Klart en sjua mjölk och protein sätter sig i magen, samt de vatten du dricker under passet. Jag förstår din situation och negativt skulle väl inte jag kalla det. Du har ju proteine som behövs, men försök få i dig rikligt med mat senast 3h efter drinken.
Citera
2011-01-17, 12:32
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retardganja
Klart en sjua mjölk och protein sätter sig i magen, samt de vatten du dricker under passet. Jag förstår din situation och negativt skulle väl inte jag kalla det. Du har ju proteine som behövs, men försök få i dig rikligt med mat senast 3h efter drinken.

Ska försöka iaf trycka ner mjölk och några ägg eller något efter träningen, nu imorse blev jag klar runt kvart över nio, och drack min proteinshake, och nån timma efter tog ja 2 bananer. nu kokas ägg i köket. Sen blir det middag =)
Citera
2011-01-17, 12:32
  #5
Medlem
Vad säger du pöjk!!!

Man är ju som absolut hungrigast just efter träningen, själv vräker jag i mig en jäkla massa mat då
Men detta låter mycket konstigt tycker jag ?
Anton
Citera
2011-01-17, 12:34
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperAnton80
Vad säger du pöjk!!!

Man är ju som absolut hungrigast just efter träningen, själv vräker jag i mig en jäkla massa mat då
Men detta låter mycket konstigt tycker jag ?
Anton

Känner mig bara trött, tränar ganska hårt. försöker iaf, men jag har ingen ork att göra något att äta direkt efter min träning, men ska försöka bättra på det.. måste ju käka så klart.
Citera
2011-01-17, 12:38
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CheezeCake
Känner mig bara trött, tränar ganska hårt. försöker iaf, men jag har ingen ork att göra något att äta direkt efter min träning, men ska försöka bättra på det.. måste ju käka så klart.


Ja men allt faller säkert snart på plats, kom ihåg att inte stressa med något då du bara tränat sedan
December
Anton
Citera
2011-01-17, 12:46
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperAnton80
Ja men allt faller säkert snart på plats, kom ihåg att inte stressa med något då du bara tränat sedan
December
Anton

Nesh, ja har inge bråttom Tålamod har jag. nu så ska vi käka.. Tonfisk + keso o ägg haha
Citera
2011-01-17, 13:11
  #9
Medlem
Dumbbells avatar
Själv dricker jag en sjuhelvetes massa mjölk!

edit: tråden ligger nog lite fel
Citera
2011-01-17, 13:13
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CheezeCake
Nesh, ja har inge bråttom Tålamod har jag. nu så ska vi käka.. Tonfisk + keso o ägg haha


Ja men mitt tips på din kombo / tonfisk keso och ägg, det är att du delar upp dessa proteinkällor med kolhydrater....
Blir för mycket protein på en och samma gång ....

Jo en liten off topic fråga, vikten och längden vill jag gärna veta på dig
Anton
Citera
2011-01-17, 14:19
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperAnton80
Ja men mitt tips på din kombo / tonfisk keso och ägg, det är att du delar upp dessa proteinkällor med kolhydrater....
Blir för mycket protein på en och samma gång ....

Jo en liten off topic fråga, vikten och längden vill jag gärna veta på dig
Anton

ca 188, 80-82kg
Citera
2011-01-17, 15:40
  #12
Medlem
svampdamps avatar
Du är inte ensam, ibland tränar jag så jag mår illa och bara vill ligga ner när man kommer hem. Efter proteinshake givetvis.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback