2011-01-16, 15:31
Medlem
Bean11s avatar
Eftersom den förra tråden låstes så startar jag en ny!

Citat:
Polisen söker tre män i 25-årsåldern som misstänks för våldtäkt, misshandel och stöld i Vänersborg på fredagskvällen.
Offret är en kvinna i 55-årsåldern som lurades att släppa in förövarna i sitt hem efter att de bad om hjälp.
- http://ttela.se/start/vanersborg/1.1...n-i-sin-bostad (lokaltidningen)

Är det någon som har information om dessa 3 män eller har en aning om vilka det kan tänkas vara?
Senast redigerad av Bean11 2011-01-16 kl. 15:43.
Citera
2011-01-16, 15:33
Medlem
dindummers avatar
Att det rör sig om tre män antyder på att dom har utländskt ursprung, agera i grupp s.k.
Oerhört tragiskt, bara blotta tanken på att tre män skulle våldta mig för mig att vilja spy.
Citera
2011-01-16, 15:44
Medlem
Devonrexs avatar
Bryter man sig in i någons hus och ger sig på en 55-årig kvinna så kan man ju nästan bara undra varför de inte letade upp någon yngre.
Citera
2011-01-16, 15:52
Medlem
wonderlands avatar
De kan ju redan varit och plingat på/pratat med andra kvinnor, hon var kanske den första som gjorde det misstaget att släppa in dom. Hon kanske har en son i samma ålder och då inte ser de som samma hot en ung tjej skulle göra.

Oavsett så är det förjävligt, hoppas polisen får tag på dom.
Citera
2011-01-16, 16:03
Medlem
Inget signalement?
Citera
2011-01-16, 16:16
Medlem
Bean11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Inget signalement?
Citat:
Ursprungligen postat av TTela
De är mellan 20 och 25 år gamla och svenska.
That's it. Sen så är jag osäker på vad de menar med att de är svenska, definitionen är ju allt annat än självklar.
Citera
2011-01-16, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bean11
That's it. Sen så är jag osäker på vad de menar med att de är svenska, definitionen är ju allt annat än självklar.
Att de skulle vara svenska är borttaget ur artikeln.
Citera
2011-01-16, 16:28
Medlem
Bean11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Att de skulle vara svenska är borttaget ur artikeln.
Ojdå, kanske skulle tryckt på F5 innan jag citerade den...
Så det är inga svenskar. Tror ni det kommer komma fram fler uppgifter om vart brottet begicks? Centrala Vänersborg säger ju inte så mycket. Men det borde ju ligga vid närheten av torget.
Citera
2011-01-16, 17:40
Medlem
Benny76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bean11

Här kan man ju fundera om det var tanken med grundlagsändringen,
så att media bara behöver skriva svensk för det sammanfattar alla

men det kommer väl fram tillslut.
Citera
2011-01-17, 11:39
Medlem
Raouls avatar
inte mycket nytt i ttela, polisen ska förhöra kvinnan idag:
http://ttela.se/start/vanersborg/1.1...ldtagen-kvinna
Citat:
Det var i fredag som kvinnan stoppades av tre unga män när hon var på väg till sin bostad i centrala Vänersborg. Hon släppte in dem i bostaden efter att de bad om att få låna telefon och toalett. En av männen våldtog kvinnan medan de övriga tömde lägenheten på värdesaker.
Citera
2011-01-17, 11:41
Medlem
Belzers avatar
Är väl oftast somalier som efter sex misshandlar kvinnor, ja Monas Muslimer visar vad de kan i nya landet... Bygg om de nedlagda gruvorna i Kiruna och stoppa ner mörkisarna, samt lite bananer och lås grinden. För är det inte tid med ändring av lagen så vi slipper ha dessa djur på våra gator och torg där de våldför sig på allt levande???
Sen stod det grovt rån så då bör de ha haft vapen som kniv, så vi får hoppas på att det blir långa straff och inget gull från migrationsverket med saft bullar och kramar.
Senast redigerad av Belzer 2011-01-17 kl. 11:43.
Citera
2011-01-17, 13:48
Medlem
Somalier var det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här