2011-03-20, 14:36
Medlem
Tuesdays avatar
Den äldste bad om att få fängelse, enligt tingsrättsdomen. I den berättar kvinnan att killarna beordrade henne 'plats!' 'som om jag vore en hund'. Hon var berusad och icke påklädd när de våldgästade (besök nummer två, efter den ensamme killens första besök).
Citera
2011-03-27, 21:17
Medlem
ukkonens avatar
Martin, Robbin och Tobias var inte dom enda som dömdes

Tre andra wt fick dagsböter för häleri
Här hittar vi Albin, som finns omnämnd tidigare i tråden,
Jim och Tobias

Simon, Nataniel och Viktor finns också med i mål B 3439-10 men figurerar inte i deldomen
Citera
2011-03-28, 00:53
Medlem
Sentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Den äldste bad om att få fängelse, enligt tingsrättsdomen. I den berättar kvinnan att killarna beordrade henne 'plats!' 'som om jag vore en hund'. Hon var berusad och icke påklädd när de våldgästade (besök nummer två, efter den ensamme killens första besök).

Nu återstår väl att se om det kommer någon uppdatering i tråden huruvida någon redig Vänersborgare beordrat "plats" för nåt av de här slöddren. Det lär knappast hända något som är grovt nog att hamna i en nyhetsartikel, men lite social rättvisa borde rimligtvis kunnas skipas, MEN...

efter den här slödderparaden så misstror jag de som påstår att någon kommer tillrättavisas privat. Det lär stanna på samhällets soc-daltande tills nästa brott de åker dit för.
Citat:
Ursprungligen postat av ukkonen
Martin, Robbin och Tobias var inte dom enda som dömdes

Tre andra wt fick dagsböter för häleri
Här hittar vi Albin, som finns omnämnd tidigare i tråden,
Jim och Tobias

Simon, Nataniel och Viktor finns också med i mål B 3439-10 men figurerar inte i deldomen
Citera
2011-03-28, 10:30
Medlem
ukkonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epple
Det fetstilta låter ju förjävligt. Men kan det inte varit Martin som gått in och sålt det? Han är ju 18. Affären måste ju dessutom läst om rånet i tidningen så borde tamejfan bli medhjälp. Segt det inte går att bevisa våldtäkten men dom är ändå dömda i folks ögon och folk som vet lite vet även vem det är som våldtog. Ses på stan

Jim sålde en guldring som han hade fått av Albin som hade fått den av Robbin
De 250 kronor för ringen landade hos Albin
Citera
2011-03-28, 10:59
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knappdatan
Det som står i GT stämmer inte för fem öre. Martin är nämligen min lillebror och jag var med på
"rättegången", där det skulle bestämmas om han skulle få lvu eller inte. Mamma, jag och Martin tyckte att Martin inte behövde lvu,då det fanns väldigt mycket mer man kunde göra på hemmaplan. Men den hjälpen kom aldrig, så socialen överklagade och fick nu igenom det. Så ligger det till förstår du. Ännu ett bevis på att man egentligen inte borde uttala sig om man inte vet hela historien.... Så men nu vet alla hur det ligger till!

Dessutom VET jag att alla tre ångrar sig djupt och de behöver ingen predikan om det!

Du verkar lika dum-i-huvdet som din bror.
Såna som er borde låsas in för gott.
Det finns ingen ursäkt för denna typen av brott, om man tror att man kan komma undan med att ångra eller be om ursäkt så har du fel.

WT är vad ni är och förblir.
Citera
2011-04-02, 00:21
Medlem
Allt som händer i vänersborg sprider sig som en löpeld, på både gott och ont. Det här fallet är en av dom bra sakerna, men nackdelen är ju skvallret som man förr eller senare åker ut för, om man så lägger en fis.

Vänersborg har en hel del oskrivna lagar, alla känner alla, alla hjälper alla, och gör man nåt riktigt dumt, så blir man utfryst av dom flesta, tyvärr har vänersborg på senaste tid blivit invarderat av fjortisar som inte skulle se nåt dumt i vad sina kompisar gjort om dom så torterade handikappade småbarn...
Citera
2011-07-03, 19:11
Medlem
Någon som vet hur det går för grabbarna? Om de har piskats upp än eller så?
Citera
2011-07-07, 11:54
Medlem
phyucks avatar
Jag har inte sett någon av dem efter denna händelse, det är nog bäst det också.
Citera
2011-07-27, 03:09
Medlem
Darkiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubiken
Någon som vet hur det går för grabbarna? Om de har piskats upp än eller så?
Tobbe är ju kvar i Vänersborg. Umgås inte med samma personer han gjorde förr men...
Robin har flyttat från Vänersborg tror jag och Martin är nånstans inte hört något av han...
Citera
2011-08-23, 16:34
Medlem
Såg Martin inne i stan idag så han verkar vara på fri fot iaf..
Citera
2011-12-15, 13:21
Medlem
gurkskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Målnr stämmer. Jag har ej haft tid att kolla MS bakgrund.

hur gör man för att läsa detta mål B 3439-10 ? var söker man o vart?
Citera
2011-12-15, 14:02
Medlem
gurkskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baretooken
Vänersborg har en hel del oskrivna lagar, alla känner alla, alla hjälper alla, och gör man nåt riktigt dumt, så blir man utfryst av dom flesta.

jävlar du, sen när?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in