• 3
  • 4
2012-06-24, 00:09
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Placido-Domingo
Jag tycker att i stort sett alla svenska deckar-filmer är lika usla. Det är ju alltid samma sak i de där filmerna:

1. Filmerna brukar börja med att någon blir mördad, eller att något annat grövre brott begås.
2. Polisen dyker upp, undersöker brottsplatsen och samlar ihop bevis.
3. Polisen börjar förhöra misstänkta.
4. Någon beter sig "misstänkt" ett tag, och sen visar det sig allra oftast att denne är oskyldig.
5. Mot slutet brukar polisen haffa den skyldige, som oftast är någon som haft en liten roll i berättelsen i övrigt.
6. Gärningsmannen döms för brottet och polisen firar.

Fast detta är ju typiskt för alla deckare, inte bara svenska.
Citera
2012-09-10, 01:56
Moderator
T-80Us avatar
Jag tycker nog att Beck-filmerna lämpar sig för en slösöndag, inte överdrivet bra filmer, men helt okej.

Lite skojigt är nog det faktum att jag blir väldigt rörd av "Det tysta skriket" eller vad den heter, Beck-film nummer 23 eller något, när uteliggaren ska berätta vad som hände med tjejerna som blev överkörda av tåget. På något sätt så slår han mig som en människa med äkta känslor för sina medmänniskor, som önskar att han hjälpt till mer, mycket starkt skådespeleri för att vara en Beck-rulle.
Citera
2012-09-10, 10:10
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Johan Falk är bäst och Maria Wern är sämst.
Citera
2012-09-10, 11:38
Medlem
SmilesGBs avatar
Jag tycker att en av de saker som Sverige är bra på och göra är Deckarfilmer/Serier.

Har sett Beck, Wallander, Johan Falk och Stieg Larssons, Van-Veeteren flera gånger, håller just nu på med alla Wallander filmer i rad, har sett 20 av filmerna på 2 veckor ungefär.

Gillar dem skarpt, men om man måste välja en favorit så är Beck nog dem stora favoriten och sämst är svårt, men troligen Maria Wärn, men endå inte dålig i min mening.

Väntar med spänning på de kommande Johan Falk och Wallander filmerna som är pågång!

/Smiles
Citera
2013-04-02, 19:05
Medlem
Desert-eagles avatar
Maria wern filmerna är RIKTIGT DÅLIGA dåligt skådespeleri och allt annat än sevärt,Eva röse är inte direkt bra som skådis av dom filmer jag sett, Tex i serien Äkta människor är hon urdålig
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in