Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-17, 20:25
  #133
Medlem
Kalkon77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosDefinite
Vad heter sånna appar?
Gissar på Jodel
Citera
2018-07-17, 20:34
  #134
Medlem
Känner man ingen som röker så kan det nog vara svårt, då får man kanske försöka hitta en bra internetkran men annars ber du en vän som röker om hjälp. Är det en bra vän så hjälper han dig med en kontakt.
Citera
2018-07-17, 20:53
  #135
Medlem
Tripportreats avatar
De första åren rökte jag bara med vänner som hade kontakter, rätt dåliga kontakter. Nu har man ju hållit på ett tag så bra kranar är inte svårt att hitta, har en stabil kran som ger bra prylar till bra priser och är inte denne tillgänglig har jag kontakter på Wickr - man bygger upp ett kontaktnät efter ett tag.

//tripportreat
Citera
2018-07-18, 14:36
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosDefinite
Vad heter sånna appar?
Den appen jag skrev i heter jodel, finns en 420 kanal som man kan gå med i där men jodel är inte lika aktiv som det var förut känns det som men kan vara roligt ibland när man e uttråkad
Citera
2018-07-18, 20:40
  #137
Medlem
zrtxs avatar
Vänners vänner/dealers, FB, Darknet är de tre största källorna jag köpt från.
Citera
2018-07-19, 19:32
  #138
Medlem
MosDefinites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambivert
Den appen jag skrev i heter jodel, finns en 420 kanal som man kan gå med i där men jodel är inte lika aktiv som det var förut känns det som men kan vara roligt ibland när man e uttråkad
Thx ska kika haha
Citera
2018-07-20, 13:24
  #139
Medlem
Jag köper oftast en platta (100g) åt gången och då blir det antingen

1. Darknet
2. Stockholms förorter
3. Fortsatt kontakt på WickR
4. Ibland träffar man spännande människor ute på krogen.
Citera
2018-07-20, 16:38
  #140
Medlem
MosDefinites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambivert
Den appen jag skrev i heter jodel, finns en 420 kanal som man kan gå med i där men jodel är inte lika aktiv som det var förut känns det som men kan vara roligt ibland när man e uttråkad
Fan den e nog död sen länge😂 aja tack ändå!
Citera
2018-10-16, 15:57
  #141
Medlem
milkmannenknas avatar
De flesta gånger har det varit vänners vänner, undantag har varit att man pratar på lite fester/klubbar med människor som verka dela detta intresse.
Citera
2018-10-17, 14:56
  #142
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milkmannenkna
De flesta gånger har det varit vänners vänner, undantag har varit att man pratar på lite fester/klubbar med människor som verka dela detta intresse.
Det svåra är om man är ny i en stad. I sin gamla stad där man redan känner folk och kranar är det lätt att hitta en ny. Men t.ex. Uppsala där så många är studenter och nyinflyttade kan orsaka problem. Tur att sidor som flugsvamp finns, men värdelöst att man inte kan betala extra för leverans under helgen. Aldrig hittat en kran i Uppsala, men i hemstaden samt i Stockholm har det alltid varit lugnt att hitta då en kran leder till en annan o.s.v.

Så genom bekanta antar jag är det lättaste sättet. Alternativet är väl krogen, men att vara ute och festa för att leta kran, nja känns som mycket jobb. Det brukar ju lösa sig ändå på något sätt. I värsta fall får man ta bilen några mil.
Citera
2018-10-17, 22:59
  #143
Medlem
Tror det är lättast om man vänder sig till de av sina (betrodda) vänner och bekanta som vuxit upp eller åtminstone gått i grundskolan/gymnasiet i stan. Personer som genom uppväxten och yngre år har byggt upp informella och ibland omedvetna sociala nätverk i staden och alltid är det nån som känner nån som vet nån som säljer. Inte studenter eller andra inflyttade. Det var iaf så jag gjorde när jag på äldre dagar blev sugen att röka igen
Citera
2018-10-18, 09:58
  #144
Medlem
milkmannenknas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Det svåra är om man är ny i en stad. I sin gamla stad där man redan känner folk och kranar är det lätt att hitta en ny. Men t.ex. Uppsala där så många är studenter och nyinflyttade kan orsaka problem. Tur att sidor som flugsvamp finns, men värdelöst att man inte kan betala extra för leverans under helgen. Aldrig hittat en kran i Uppsala, men i hemstaden samt i Stockholm har det alltid varit lugnt att hitta då en kran leder till en annan o.s.v.

Så genom bekanta antar jag är det lättaste sättet. Alternativet är väl krogen, men att vara ute och festa för att leta kran, nja känns som mycket jobb. Det brukar ju lösa sig ändå på något sätt. I värsta fall får man ta bilen några mil.

Jasså? Ska nog till Stockholm snart och känner ingen så har inte en aning hur jag ska hitta där så jag kan relatera till ditt problem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback