2011-01-16, 00:03
Medlem
Finans.killens avatar
Går på socialen och ska dra på dig ÄNNU mer utgifter som vi skattebetalare ska betala.
TASKIG mot alla som sliter och kämpar och betalar skatt och du bara "lullar" omkring, att skaffa barn när man inte har råd med det är dumt mot alla, inklusive barnet!

Vakna ur din söta lilla jävla värld, skaffa dig ett jobb så du slipper få hjälpa av SOCIALEN med hyran och SEDAN när du har råd så skaffar du barn. Låter som om du är den som har problem med att planera i ert förhållande inte din pojkvän.....
Citera
2011-01-16, 00:44
Medlem
Min-Mammas avatar
Kattunge lät som bästa alternativet! Kör på det, fixa en kattunge!
Citera
2011-01-16, 01:01
Medlem
Kul att det är så många som svarar, jätte skönt att dela sina tankar. Men jag måste säga att många av de sa saker som faktiskt gjorde ont! Samtidigt som jag förstår er! Fult ut.
För ungefär två år sedan blev jag gravid. Med samma kille och jag viste direkt att jag skulle göra en abort. Nu när det är många i min omgivning som fått och ska få barn så känns de i hjärtat. Tänker mkt på det.
Det där med socialen upp rör en hel massa folk, även mig! vet inte hur jag tänkte. För ett tag sedan var den en tjej som skulle ha barn och sökte hjälp av soc och de ja tänkte då var ju såklart att de var dumt! Så jag förstår er.
Antar att när ens hjärta är krossat så letar man efter den enkla vägen ut ist för att se situationen som den är. Men när man lugnat ner sig inser man hur dum man var som tänkte så. Så är de iaf för mig. Men jag har fortfarande en stor längtan efter barn, vet inte hur jag ska orka. Känns som att allt man ser och hör har med barn att göra, så typiskt.
Citera
2011-01-16, 01:04
Medlem
Haha de där med kattunge hade jag gärna gjort, men tyvärr är jag allergisk får sitta i min Ensamhet
Citera
2011-01-16, 01:04
Medlem
Min-Mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lajniss
Kul att det är så många som svarar, jätte skönt att dela sina tankar. Men jag måste säga att många av de sa saker som faktiskt gjorde ont! Samtidigt som jag förstår er! Fult ut.
För ungefär två år sedan blev jag gravid. Med samma kille och jag viste direkt att jag skulle göra en abort. Nu när det är många i min omgivning som fått och ska få barn så känns de i hjärtat. Tänker mkt på det.
Det där med socialen upp rör en hel massa folk, även mig! vet inte hur jag tänkte. För ett tag sedan var den en tjej som skulle ha barn och sökte hjälp av soc och de ja tänkte då var ju såklart att de var dumt! Så jag förstår er.
Antar att när ens hjärta är krossat så letar man efter den enkla vägen ut ist för att se situationen som den är. Men när man lugnat ner sig inser man hur dum man var som tänkte så. Så är de iaf för mig. Men jag har fortfarande en stor längtan efter barn, vet inte hur jag ska orka. Känns som att allt man ser och hör har med barn att göra, så typiskt.
Du är fo fan bara 18 år. Skaffa dig en kissemiss och ha skoj med den och lev livet några år först. Bygg grunden, ett schysst jobb som du trivs med, bra boende, kanske första bilen å så där.

Hoppar du på morsa-biten nu kommer allt bara bli mycket svårare.
Citera
2011-01-16, 01:19
Medlem
Ja just nu känns de rätt tungt, även om jag bet att de är rätt. De vistebjag nog från början också ville dröma och blir glad för en gång
men hur kommer man över de? Jag kommer ha barn en dag de vet jag! Eller ja man vet ju aldrig vad som händer men om allt är som de ska så, vill ja de!
Jag har kämpat med mycket och känner nu att jag klarar av att säga jag är stark. Men jag kanske har fel. Det här var kanske min svaga punkt.
Citera
2011-01-16, 02:56
Medlem
Lacquer-heads avatar
Du är en gymnasieelev som går på soc och är ihop med en kille som har ADHD alltså? Skaffa barn! Kommer du inte på något namn så kan jag tipsa om Jonny, Conny, Engla, och Kevin
Citera
2011-01-16, 09:45
Medlem
Pommaqs avatar
Vart ska jag börja....

Jag har en grav ADHD, jag har förlorat mycke på mitt betende och uppförande, vilket är jävligt jobbigt, men vad ska jag göra, de är sån jag är, dock äter jag ingen medicin som ritalin eller concerta just för att jag får extrema biverkningar av dom, som deprission... Så de är inte lätt att leva med ADHD, den saken kan jag gratantera alla på detta forum.

Att du vill skaffa barn låter rätt dumt just, iom att du går på soc, du måste ha en ekonomisk trygghet.. Och allt va de innebär.

Lycka till
Citera
2011-01-16, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pommaq
Vart ska jag börja....

Jag har en grav ADHD, jag har förlorat mycke på mitt betende och uppförande, vilket är jävligt jobbigt, men vad ska jag göra, de är sån jag är, dock äter jag ingen medicin som ritalin eller concerta just för att jag får extrema biverkningar av dom, som deprission... Så de är inte lätt att leva med ADHD, den saken kan jag gratantera alla på detta forum.

Att du vill skaffa barn låter rätt dumt just, iom att du går på soc, du måste ha en ekonomisk trygghet.. Och allt va de innebär.

Lycka till

Tack hehe ja barn lär de inte bli. Har även pratat med min kille och han säger att han vill skaffa barn men inte nu. Och de är ju helt rätt men den där längtan, hur lär man sig hanter/ acceptera den? Blir bara så ledsen när jag tänker på de.

Känns jätte skönt att någon som själv har adhd skriver här min kille tar inte heller medicin på grund av biverkningar som depression och liknande. att vara tillsammans med någon som inte har förmågan att visa känslor kan ibland vara lite jobbigt. Det är många som inte förstår och tycker att han ska skärpa sig. Visa säger typ "hur kan du vara tsm med han". Ja jag älskar ju han såklart! Han är jutte fin underbar och allt annat och de finns ingen tvekan om att jag vara tillsammans med han. Förr var de värre nu har jag fått mer förståelse för vad de handlar om. Och allt är mkt lättare men fortfarande så kan de vara jobbigt ibland. Om vi tex har planerat att vi ska äta middag, sen på kvällen när vi ses är han inte hungrig för han har ätit redan så de blir inte att åka ut å äta. Han kan inte planer så att, äter jag nu så är jag inte hungrig. Ikv. Tex.

Men de är saker ja får leva med, känns bara så skönt att få dela med sig med någon som faktiskt förstår
Citera
2011-01-16, 12:37
Medlem
Har "Psykologi och psykiatri" blivit forumdelen där förmågan till eget tänkande och logisk förmåga går för att dö?

Så mycket okunskap blandat med ren och skär ignorans och dumhet här att inläggen framkallar migrän när man försöker tyda dom, fler än ett par här där man kan tycka era föräldrar borde övervägt låtit abortkliniken sköta eran prenatala uppväxt.

Sjukt trist att alla dessa trådar förvandlas till en grishink där trashank "svensson" får spy ut sin okunskap och "education by google or wikipedia" pedigree. Det enda som är relevant i TS frågeställning är det faktum att grund till egen försörjning saknas, därav att "valet" att skaffa barn starkt skall undvikas. egen försörjning torde vara fundamentalt när beslut att skaffa barn skall göras.

Finner det smått skrattretande att "pöbeln" i tråden tydligen ej greppar att svårigheterna med dessa funktionsnedsättningar enkomt existerar pga att vi lever i ett samhälle som är anpassat efter "er" istället för oss, vi har annorlunda tankeprocesser som helt kolliderar med erat kvadratiska "enkla" tänkande. Skulle man hypotetiskt istället vända på det så skulle behovet att ge dessa "diagnoser" helt och hållet försvinna. Iallafall då helt i dom fall det gäller ADHD/ADHD-PI tex.

Så TS nej du bör ej skaffa barn föräns du har adekvat utbildning och stadig inkomst att försörja både dig och ditt barn.

Sen tvivlar jag starkt på att samtliga 15+ olika preparat för lindring av denna problematik framkallar dom biverkningar du beskriver.
Citera
2011-01-16, 15:32
Medlem
Jag är också i samma ålder som dig och funderar då och då på ungar, trots att jag är kille. Men i mina tankar så är det flera år framöver då jag kan försörja såväl mig själv som en familj.

Att fantisera och planera är absolut inget fel alls. Men se till att ha ett uppstyrt liv innan du sätter ett barn till världen. Allt annat är djupt orättvist mot alla inblandade.

Om du går på soc så kanske du har ganska mycket ledigt? Erbjud dig att sitta barnvakt så mycket som det går. Det ger dig ju både erfarenhet, en slant pengar och något att göra.

Vad gällande ADHD så vet jag inte nog mycket om detta för att uttala mig.
Citera
2011-01-16, 16:27
Medlem
1. Du vill skaffa barn före du gått ut skolan, fått en stabil inkomst osv. Du prioriterar dig själv före barnet, ett starkt tecken på att du inte är redo.

2. Du vill skaffa barn med en kille som är oansvarig och har dålig rutin i sitt liv. Du prioriterar återigen dig själv före barnet, ett starkt tecken på att du inte är redo.

3. Du går på soc, MAN HAR ETT LÅNGT IFRÅN STABILT OCH SÄKERT LIV OM MAN GÅR PÅ SOC. Inte bra för barnet, så återigen prioriterar du dig själv före barnet, ett starkt tecken på att du inte är redo.

4. Jag HATAR egoistiska jävla brudäckel som dig. Tänk längre än näsan räcker eller ge fan i att skaffa barn. IDIOT!

5. Hadde det inte varit olagligt, så hadde jag tvångsavlivat egoistiska jävla föräldrar som vill skaffa barn utan att tänka på hur barnet kommer må, hur barnets uppväxt och framtid kommer se ut. Så jävla egoistiskt så det finns inte, en förälder som prioriterar sig själv före barnet ska inte ha barn.

Min morsa är ett likadant jävla trash äckel som du är. Jag plus två systrar växte upp hos henne.

Min lillasyster : Har grova psykiska problem, troligtvis självmordsbenägen och kännslomässigt störd. Hennes liv är mer en plåga än glädje.

Jag : Samma som min syster, har försökt ta livet av mig en gång. Men som tur är inte självmordsbenägen för tillfället. Mitt liv är mer en plåga än glädje.

Min storasyster : Samma som mig och min syster. Hennes liv är mer en plåga än glädje.

Allt pga av en deprimerad egoistisk jävla morsa som prioriterat sig själv framför oss och gått på soc.

Så vänta med att skaffa barn tills du har stabilitet i ditt liv, och även den eventuella faren till barnet har stabilitet i livet. Eller gå och ställ dig framför tåget!

edit : Gillar du inte mitt inlägg och tycker jag är en idiot. Så är det bara jävligt äckligt bra. För din unge kommer troligtvis bli som mig om du inte tar åt dig av vad jag skrev!
Senast redigerad av Johan86 2011-01-16 kl. 16:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in