Ja som jag skrev i rubriken så är jag en ung tjej på 18 år och sedan 4 år tillbaka tillsammans med min pojkvän på 20 år som har adhd och drag av autism. Han är en helt underbar kille jag älskar han verkligen mest av allt. Men ibland undrar jag precis som många andra här på sidan hur ska man stå ut? Han har svårt att förstå andras känslor, visa känslor och planera.
Jag läser tredje året på gymnasiet till undersköterska. Och är färdig till sommaren. Jag bor i en egenlägenhet med stöd från socialen. Under de senaste åren har de hänt en hel del som gjort att jag mognat. Jag har länge velat ha barn som säkert många andra tjejer

men nu känner jag mig redo. Jag längtar verkligen efter att skaffa barn!
Och nu till mina frågor. Egentligen har jag hur många som helst, men får nöja mig med dom som känns viktiga just nu
Ovanligt att vara ung och vilja skaffa barn, så seriöst? Vet många som säger "Gud så sött med en bebis" men dom vill nog inte när de väl gäller ha barn nu.
Och sedan undrar jag om de finns någon som har skaffat barn med någon som har adhd? Hur gick de? På vilket sätt kan de vara annorlunda?
Sedan är ekonomin en grej jag tänker på, är del fel att skaffa barn om man har stöd av socialen? Någon annan som gjort de?
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, ni får ställa en massa frågor, känns som att jag har missar en hel del.