• 1
  • 2
2011-01-15, 21:44
Medlem
Ja hur är det med bravo juicen egentligen, är den nyttig? Kan man dricka den när man bantar?

Har kanske fått det om bakfoten men har fått för mig att en juice får innehålla mindre än 15% socker utan att behöva skriva det på förpackningen.
Citera
2011-01-15, 21:45
Medlem
vixxs avatar
Det är bara skit, ät en apelsin istället
Citera
2011-01-15, 21:48
Medlem
1 Glas ok,men skvälper man i sig 1L så är det 450 kcal,och 1L är ju inga problem
att dricka upp under en kort tid.Vatten&is med citron i om du bantar..
Citera
2011-01-15, 22:09
Medlem
Danieltms avatar
Kolla på förpackningen, står det INTE att den bara innehåller socker från frukten så innehåller den med största sannolikhet tillsatt socker. Sedan är all kommersiell juice pastöriserad och då förstörs en del av vitamininnehållet. Så vill du få i dig det nyttiga från en apelsin, ät en apelsin - eller pressa juicen själv.

Sedan kan man äta allt när man bantar. Huvudsaken är att du gör dig av med mer energi än du stoppar i dig, och får i dig allt du behöver. Klart att det finns nyttigare alternativ än andra, speciellt för att kontrollera hungern.
Citera
2011-01-15, 22:14
Medlem
Fossmos avatar
Det är inget tillsatt socker i bravos juice, inte apelsin iaf.
Tror inte man kan klassa den som onyttig, självklart inehåller den inte lika mycket vitaminer som färskpressade apelsiner, men jag hoppas att det inte är någon som tror det heller.
Citera
2011-01-16, 01:23
Medlem
Har alltid tänkt på den som "svensson" juicen som man har dagligen till frukost men finns ju mycket bättre men kostar ju därefter
Citera
2011-01-16, 02:10
Medlem
Azaels avatar
För att få kallas juice så får du inte ha till exempel tillsatt socker i produkten utan då kallas det fruktdryck, nektar eller dylikt. Reglerat enligt livsmedelslagen. Om juice sen är nyttigt beror lite på vilket läger du tillhör, det är mycket fruktsocker i juice. I vilket fall lär det vara nyttigare att äta frukten hel. Själv dricker jag juice för att det är gott med ett glas till frukost och Bravo är duglig, men visst finns det godare märken.
Citera
2011-01-16, 14:59
Medlem
wh0res avatar
Vilken frisyr tror TS att jag passar i?
Svårt att veta va?
Eftersom du inte har någon bakgrundsfakta över huvudet taget.

Ett glas juice, två glas juice, en juiceförpackning, hur ska vi kunna veta det?
Hur mycket rör du dig?
Vad äter du annars?
För om du dricker en fånig Nutrilett till middag varje dag påverkar självklart 470kcal som någon nämnde ovan ganska mycket...

Men ligger du på 3000kcal per dag och tränar hårt.
Som du borde!
Istället för att banta.
Så påverkar inte juicen speciellt mycket.

Hör inte tråden hemma i träning, kost och kosttillskott förresten??
Här diskuterar vi smaknyanser, färg samt aromer gällande drycker.
Citera
2011-07-16, 01:27
Medlem
Bravo äppeljuice nyttig?

Hejsan, jag har börjat dricka en massa äppeljuice för att få mitt hår att växa mer. Men jag är bekymrad över att juicen innehåller en massa socker. Det står dock på förpackningen att det inte är något tillsatt socker, och att sockerarterna enbart kommer ifrån produkten.

Min fråga till er är, får man skriva på sin produkt att den inte innehåller något tillsatt socker även om nästan alla säger att den gör det? Och ifall den skulle göra det, borde inte personen i fråga som skrivit detta falska påstående om att juicen skulle vara fri från tillsatt socker få betala böter eller fängelse?

Det finns ju dem som har diabetes.
Citera
2011-07-16, 01:29
Medlem
NMYs avatar
Spelar ju ingen roll om det är tillsatt eller inte, är det sött från början så är det.
Citera
2011-07-16, 01:29
Bannlyst
innehåller det inget tillsatt socker så gör det inte det. Men dom kan nog pressa ut en massa extra socker ur frukt så det ändå blir mycket socker i juicen. Den smakar ju nyttigt då den borde vara det också, tycker iaf jag.
Citera
2011-07-16, 01:32
Medlem
tripptamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prolaps
innehåller det inget tillsatt socker så gör det inte det. Men dom kan nog pressa ut en massa extra socker ur frukt så det ändå blir mycket socker i juicen. Den smakar ju nyttigt då den borde vara det också, tycker iaf jag.

Hur smakar en sak nyttigt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in