2011-07-16, 01:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tripptamin
Hur smakar en sak nyttigt?

Äppleigt eller hur man ska förklara. Som frukten den ska smaka som utan massa bismaker mao.
Citera
2011-07-16, 01:38
Medlem
Som diabetiker kan jag säga att fruktsockret i drycker utan tillsatt socker höjer blodsockret väldigt kraftigt exempelvis färskpressad apelsin juice. Fruktsocker finns det gott om i drycker utan tillsatt socker. Vill du ha sockerfria drycker så får du leta efter osötade drycker vart sockret ersatts med sötningsmedel. Kan inte påstå att det är nyttigt på något sätt, men det innehåller inte socker.
Citera
2011-07-16, 01:39
Medlem
Baiuls avatar
Bara jag som reagerar på att TS dricker äppeljuice för att få håret att växa?

Hallå? Har jag missat något?
Citera
2011-07-16, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baiul

TS?
Citera
2011-07-16, 01:54
Medlem
Fettopappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiul

Haha! Nä, samma här!
Gå till en hälsokostbutik så hjälper dem dig bättre. Bravojuicen lär knappast göra någon skillnad.
Citera
2011-07-16, 01:55
Medlem
NMYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crystic
TS?
Trådskapare
Citera
2011-07-16, 01:56
Medlem
cosmic_dancers avatar
juice får väl inte ens innehålla tillsatt socker?
Citera
2011-07-16, 02:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av prolaps
Äppleigt eller hur man ska förklara. Som frukten den ska smaka som utan massa bismaker mao.

Köp en juicecentrifug och pressa dina egna äpplen i den, så kommer du inse att Bravos äppeljuice inte alls smakar så som ren äppeljuice ska smaka.

Här får trådskaparen lite information som jag själv inte orkar skriva ner, utan jag kopierar ifrån en annan hemsida:

Citat:
Det får bara kallas juice när det är just bara 100% juice, och inte något tillsatt vatten eller socker.

Koncentrerad juice skall blandas med samma mängd vatten som man tagit bort vid koncentreringen.

Att det ändå finns en hel del socker/kolhydrater i juice är ju för att det finns socker naturligt i frukten, så man får i sig lika mycket socker om man tuggar i sig lika många äpplen som en viss mängd juice representerar. Dock är detta socker lite bättre än raffinerat socker, men trots det så är juicer kolhydratfällor för folk tänker inte på att det är så pass sött som det ändå är. Sen är det ju ungefär lika mycket energivärde även i mjölk och öl som i juice, vilka många också inte tänker på.

Att sen juicer från olika fabrikat kan smaka olika även om alla är just äppeljuicer, beror ju helt enkelt på val av äpplen och var de växt, samt kanske skillnader i produktionen.

Man kan se när det inte längre är riktiga juicer, för då heter det plötsligt juicedryck, juicedrink, Nektar vitamindryck eller liknande. Och även om förpackningen kan vara förvillande lik en redig juiceförpackning med bara frukter på bilderna, så står det i innehållsdeklarationen att vatten socker och annat tillsats och hur många procent riktig juice de finns i förpackningen.

http://www.zatzy.com/fragor-svar/317...eppelsmak.html

(Inlägg #14)

Edit: Lurig tråd. Jag försökte svara på rubriken, men såg att frågeställningarna i tråden inte hade någonting med "alkohol och dryck" i sig att göra. Juridik?
Senast redigerad av 1st 2011-07-16 kl. 02:13.
Citera
2015-06-01, 21:37
Medlem
Luftgevars avatar
Hur mycket socker i Bravo Äppeljuice Original?

Hej!

Behöver Veta exakt Hur mycket socker som finns i hela bravo äppeljuice paketet. Eller hur mkt socker per 100 gram.

Någon som har i kylen och kan kolla?
Citera
2015-06-01, 21:55
Medlem
WeAreMotorheads avatar
Juice får inte innehålla något tillsatt socker.
Annars hittar du en innehållsförteckning här:
https://www.mathem.se/varor/applejui...apple-2l-bravo
Citera
2015-07-15, 22:32
Medlem
Pletheneiss avatar
Äppeljuice (Bravo)

Jag dricker cirka 2 - 2.5 liter äppeljuice (bravo) i veckan.

https://www.handla24.se/ProductImage...0867561013.jpg

Är det onyttigt att dricka så mycket? Innehåller den lika mycket socker och onyttigheter som vanliga saftdrycker eller ex: läsk?
Senast redigerad av Pletheneis 2015-07-15 kl. 22:43.
Citera
2015-07-15, 22:39
Ett glas (2-3 dl.) per dag är bra. Dricker jag också.

Alma Berlin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in