Citat:
Ursprungligen postat av prolaps
Äppleigt eller hur man ska förklara. Som frukten den ska smaka som utan massa bismaker mao.
Köp en juicecentrifug och pressa dina egna äpplen i den, så kommer du inse att Bravos äppeljuice inte alls smakar så som ren äppeljuice ska smaka.
Här får trådskaparen lite information som jag själv inte orkar skriva ner, utan jag kopierar ifrån en annan hemsida:
Citat:
Det får bara kallas juice när det är just bara 100% juice, och inte något tillsatt vatten eller socker.
Koncentrerad juice skall blandas med samma mängd vatten som man tagit bort vid koncentreringen.
Att det ändå finns en hel del socker/kolhydrater i juice är ju för att det finns socker naturligt i frukten, så man får i sig lika mycket socker om man tuggar i sig lika många äpplen som en viss mängd juice representerar. Dock är detta socker lite bättre än raffinerat socker, men trots det så är juicer kolhydratfällor för folk tänker inte på att det är så pass sött som det ändå är. Sen är det ju ungefär lika mycket energivärde även i mjölk och öl som i juice, vilka många också inte tänker på.
Att sen juicer från olika fabrikat kan smaka olika även om alla är just äppeljuicer, beror ju helt enkelt på val av äpplen och var de växt, samt kanske skillnader i produktionen.
Man kan se när det inte längre är riktiga juicer, för då heter det plötsligt juicedryck, juicedrink, Nektar vitamindryck eller liknande. Och även om förpackningen kan vara förvillande lik en redig juiceförpackning med bara frukter på bilderna, så står det i innehållsdeklarationen att vatten socker och annat tillsats och hur många procent riktig juice de finns i förpackningen.
http://www.zatzy.com/fragor-svar/317...eppelsmak.html
(Inlägg #14)
Edit: Lurig tråd. Jag försökte svara på rubriken, men såg att frågeställningarna i tråden inte hade någonting med "alkohol och dryck" i sig att göra. Juridik?