2023-07-20, 20:29
Medlem
Adelaides avatar
Tycker WT har åtminstone tre underkategorier: stads-WT, lantis-WT och raggare.

Halstatuering/ansiktstatuering är i regel inte nåt man hittar bland bonniga WT. Det känns mer som något som stads-WT har. Stads-WT är även oftast drogmissbrukare. De bor oftast i nåt ghetto och har haft soc på sig under en livstid. Kriminalitet förekommer oftast av något slag i denna kategori, kan man nog lugnt säga.

Bland lantis-WT hittar vi dessa inavlade, fordonsintresserade, Eddie Meduza-älskande trashen, och raggare är som dessa fast ett steg längre. Dessa trash är till skillnad från stads-trashet sällan kriminella, utan snarare rätt så glada och nöjda med sin (tragiska) tillvaro.
Citera
2023-07-20, 22:16
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Tycker WT har åtminstone tre underkategorier: stads-WT, lantis-WT och raggare.

Halstatuering/ansiktstatuering är i regel inte nåt man hittar bland bonniga WT. Det känns mer som något som stads-WT har. Stads-WT är även oftast drogmissbrukare. De bor oftast i nåt ghetto och har haft soc på sig under en livstid. Kriminalitet förekommer oftast av något slag i denna kategori, kan man nog lugnt säga.

Bland lantis-WT hittar vi dessa inavlade, fordonsintresserade, Eddie Meduza-älskande trashen, och raggare är som dessa fast ett steg längre. Dessa trash är till skillnad från stads-trashet sällan kriminella, utan snarare rätt så glada och nöjda med sin (tragiska) tillvaro.

Håller inte med visst epa raggarna är bonniga men inte fattiglappar dom växer väl oftast upp på nån gård och bilhobby är knappast billigt. WT i småhålor pundar och kör ansiktstatueringar precis som i storstan.
Citera
2023-07-20, 22:24
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Håller inte med visst epa raggarna är bonniga men inte fattiglappar dom växer väl oftast upp på nån gård och bilhobby är knappast billigt. WT i småhålor pundar och kör ansiktstatueringar precis som i storstan.

Bilhobby ger många WT-poäng.
Knark florerar knappast runt i små hålor. Småstäder ja, men inte hålor.
Ansiktstatuering/halstatuering är inte lika utbrett bland bonniga WT. Sånt ser man mer i städerna.
Citera
2023-07-20, 22:30
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ansiktstatuering/halstatuering är inte lika utbrett bland bonniga WT. Sånt ser man mer i städerna.

När jag tänker WT så tänker jag långtidsarbetslösa som sitter i nått miljonprogramm och lyfter bidrag.Allt i Sverige är småhålor och det knarkas rätt frisk i dom också,i Gbg/Malmö/sthlm finns det resurser för att styra upp sin situation.En WT där kan kamma sej och få ett drägligt liv,i en håla är du mer eller mindre körd.
Citera
2023-07-21, 10:23
Medlem
Citat:

Knarket florerar överallt. Det har gjorts flertalet reportage om hålor som Grums och Gällivare där narkotikamissbruket är väldigt utbrett.
Citera
2023-07-26, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Visst finns det white trash som campar med husvagn men det är väl inte så jätte vanligt att campingarna är fulla med whitetrash, folk i fina husbilar och kabevagnar tycker jag inte kvalar in som whitetrash de har det oftast betydligt bättre ställt, det är väl snarare den typiska äldre arbetarklassen med ordning och reda hemma och i trädgården, som man hittar på campingar. Dock så är ju den generationen prismedvetna och handlar säkert gjärna på Ullared. Jag bor själv på campingar rätt mycket när jag jobbar och det är sällan man ser energidrycks drickande, tatuerade människor gå runt med sin kamphund på de ställen jag bor när jag jobbar.

Jag tänker att det finns olika sorters WT. Dels den kriminella, tatuerade. Men även "Svensson-wt" som har det helt okej ställt, campar, handlar på Ullared och Citygross etc.
Jag menar; kolla på programmet "Böda*.
Citera
2023-07-27, 09:19
Medlem
Jag tycker mig ha noterat ett återkommande drag hos WT-människor av manligt kön, nämligen en utpräglad benägenhet att ständigt uttala sig om allt mellan himmel och jord utan att ha den minsta susning om vad man egentligen pratar om.

Så fort WT-människan har läst eller hört något om ett specifikt ämne eller en viss företeelse så är vederbörande genast expert på ämnet och uttalar sig därom med en dumdryg mallighet som bara ytterligare bekräftar dennes låga IQ och obefintliga bildningsnivå.

Går inte att ta detta mänskliga avskräde på något som helst allvar. De ter sig som en märklig korsning mellan någon sorts djur och ett korkat, envist barn.
Citera
2023-07-30, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Jag vill tala om white trash som tatuerar sig i ansiktet. Gäller både män och kvinnor nästan samtliga boende på landsbygden sedan födseln. Ofta på orter i mitt landskap Skåne i kommuner som Hässleholm eller Östra Göinge.
De vill se ut som kåkfarare i ett U-land som Sydafrika eller Latinamerika, tjejerna ofta med en text i pannan som mest, killarna kan tatuera hela ansiktet hur som helst. Tuppkam förekommer ofta på tjejerna, men de är inte riktigt som andra som är rena vanliga raggarna tycker jag, de är mycket värre.

Denna grupp, vad vet ni om dessa, jag vill veta allt.

Jag skulle nästan vilja påstå att 70% av de boende i framförallt Östra Göinge är WT
Citera
2023-07-30, 12:14
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Jag tycker mig ha noterat ett återkommande drag hos WT-människor av manligt kön, nämligen en utpräglad benägenhet att ständigt uttala sig om allt mellan himmel och jord utan att ha den minsta susning om vad man egentligen pratar om.

Så fort WT-människan har läst eller hört något om ett specifikt ämne eller en viss företeelse så är vederbörande genast expert på ämnet och uttalar sig därom med en dumdryg mallighet som bara ytterligare bekräftar dennes låga IQ och obefintliga bildningsnivå.

Går inte att ta detta mänskliga avskräde på något som helst allvar. De ter sig som en märklig korsning mellan någon sorts djur och ett korkat, envist barn.

En annan egenskap de flesta WT har är att rikta all sin ilska utåt, oavsett orsak.
Det är alltid någon annans fel att man mår
Dåligt.

Ex:
Börje skadat foten när han är i garaget
Hans fru Ancci :
”Hade inte min Börje sluppit gå hemma här och fått lite hjälp av samhället? Då skulle det här aldrig hänt! Och hans sk farsa , om han hjälpt till å bära! Nej nu är Börje sjuk. För han fått skit hela livet!!”

”Å läkarna vill inte hjälpa min underbara dotter Starlina. Pga att hon går sin egen väg , och vill ha naturmedicin istället! Dom
Försöker tvinga henne i fållan. Hon ska äta deras jävla medicin innan för å få göra magsäckförminskning. Men nej, det går minsann inte för herr doktorn för hon vill äta naturmedicin istället för antibiotika!! så lämnar de henne att gå under!!! Varför gör de så mot en underbar stark tjej med superkraften adhd ?????”

”Jag väntade på läkartid tre fuckig månader!! Men då skulle dom ringa just då jag varit stressad en period och behövde vila och ha egentid med Roger!! Man måste ju få tid med dom man älskar. Och ja sa ; ni kan väl för FAN ringa mig när jag fått sova ordentligt och landat!! Men då säger kärrringen. - då får du ställa dig i kö igen!!! Och då sa jag : WHAT???? Så nu får jag vänta två månader igen!!!! För dom inte respekterat mina behov!!”

(Typ autentiska exempel)
Senast redigerad av swimp78 2023-07-30 kl. 12:21.
Citera
2023-07-30, 12:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnigdag
Jag tänker att det finns olika sorters WT. Dels den kriminella, tatuerade. Men även "Svensson-wt" som har det helt okej ställt, campar, handlar på Ullared och Citygross etc.
Jag menar; kolla på programmet "Böda*.

Jo. De kriminella och prostituerade, arbetslösa tatuerade (där det alltid syns: ansiktet, halsen, händerna...) narkotikamissbrukarna med omhändertagna barn är "core WT". De är ofta i fängelse eller på olika typer av behandlingshem eller akutboenden. Om man ritar en cirkel med flera cirklar runtom, så är dessa i mitten. WT i sin prydno.

I nästa cirkel finns sedan folk som inte är kriminella eller prostituerade, men ser ut som om de skulle vara det... och som lever på soc eller andra bidrag/ersättningar i många år. De har ingen gymnasieutbildning, och har ofta inte ens klarat grundskolan. Även här är barnen omhändertagna, och är de inte det så är det ändå en enda röra med styvpappor, frånvarande biopappor, halvsyskon, styvsyskon. Hemmet är ofta en sanitär olägenhet.

I cirkeln utanför det har folk jobb (utom kortare perioder av arbetslöshet som det kan bli för vem som helst), och de sköter om sina barn och sitt hem. Det yttre är inte heller lika iögonenfallande, men en och annan tatuering (dock inte i ansiktet, på halsen eller händerna) eller piercing, och på kvinnor även vulgärt kort kjol och djup urringning (i alla fall ibland) finns det där. Utbildningsnivån är högst en praktisk gymnasielinje. Man har inget intresse för politik (om man röstar alls så är det utan att ha tänkt efter särskilt djupt), samhällsfrågor (utom dem man själv är direkt berörd av), vetenskap, kultur... Man läser sällan böcker, och gör man det så är det typ enkla svenska deckare som Camilla Läckberg eller (kvinnorna) enkla kärleksromaner som Harlequin eller "chicklit". På semestern reser man till Thailand om man har råd, det är det finaste! Om intet så reser man till Medelhavet och deltar i typ grisfester. Har man inte råd med det heller, så blir det camping.

Männens intressen är begränsade till att mecka med gamla skrotbilar, köra MC, gå på hockey- och fotbollsmatcher och vissa rockband (som åldras allteftersom mannen åldras), dataspel även i vuxen ålder (alla män som sysslar mycket med dataspel är dock inte WT, det finns även skötsamma men ensamma och isolerade män som inte har något annat att glädja sig åt).

Kvinnornas intressen i denna "krets" är begränsade till shopping, (osmakligt) mode, (osmaklig) heminreding, att lägga ut selfies och bilder på sina barn på sociala media, smink, nagelfix, horoskop, spådamer etc.. Både könen har ett stort intresse för schlagerfestivalen; de tycker att typ det finaste man kan bli i denna världen är deltagare ieller presentatör av schlagerfestivalen... I denna cirkel finns dock en överlappning med "Svensson".
Senast redigerad av Merwinna 2023-07-30 kl. 12:45.
Citera
2023-07-30, 12:43
Medlem
st33rs avatar
Jag skulle säga att i en genuin WT-familj har max 1/10 vuxna familjemedlemmar eller bekanta riktiga jobb. Har flera jobb är det av typen OSA eller lönebidrag.

Har hela familjen ”riktiga” jobb och är av typen såna man ser på tv-programmen Ullared , Böda-camping osv är de lite mer av lägre kretsen braksvennar. Dvs den sunkigaste typen medelsvensson
Citera
2023-07-30, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Knarket florerar överallt. Det har gjorts flertalet reportage om hålor som Grums och Gällivare där narkotikamissbruket är väldigt utbrett.

Jäpp och lantis-wt är kriminella med skadegörelse, snatterier, stölder och fyllekörning som rutin. Föräldrarna tycker inte att dessa brott är något fel eftersom de själva gjorde liknande saker både som ung och numera som förälder i viss mån. Bäst är ändå när både wt-föräldrar och wt-barn ingår i den lokala facebook-gruppen som rapporterar och patrullerar byn i jakt på östeuropeer som.......tada...gör samma sak som de
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in