2020-12-18, 21:48
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Shabby chic håller jag inte med om. Det finns många kvinnor som gillar den stilen, både i slott och kojor. Jag kan faktiskt tycka att det är rätt fint själv, när man ser det på bilder... men ORKA skaffa det själv..?

Shabby chic är white trash. Det är det som skiljer agnarna från vetet. En som inte är white trash och gillar "shabby chic" köper äldre inredning med historia, dvs äkta vara. Shabby chic är nyproducerade saker som ska se äldre ut. Nytjack kallar antikhandlare shabby chic för.

Kräks lika mycket varje gång jag ser folk inreda med sånt, och tänker "din stackars sate"...

Själv är den mesta av min inredning från 50-80-talet. Har även saker från slutet av 1800-talet och framåt. Med undantag för säng, köksredskap och soffan typ. Saker ska ha äkta patina, inte konstgjord.

Vet typ inte ens vad shabby chic är. Är det när man gnuggar ett sandpapper i hörnen på en nymålad byrå?
Senast redigerad av Tremendously 2020-12-18 kl. 21:50.
Citera
2020-12-19, 00:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Shabby chic är white trash. Det är det som skiljer agnarna från vetet. En som inte är white trash och gillar "shabby chic" köper äldre inredning med historia, dvs äkta vara. Shabby chic är nyproducerade saker som ska se äldre ut. Nytjack kallar antikhandlare shabby chic för.

Kräks lika mycket varje gång jag ser folk inreda med sånt, och tänker "din stackars sate"...

Själv är den mesta av min inredning från 50-80-talet. Har även saker från slutet av 1800-talet och framåt. Med undantag för säng, köksredskap och soffan typ. Saker ska ha äkta patina, inte konstgjord.

Vet typ inte ens vad shabby chic är. Är det när man gnuggar ett sandpapper i hörnen på en nymålad byrå?

Att köpa hela set med matchande antika möbler och prydnadssaker blir dock megadyrt, och man är inte WT för att man inte har råd med det! Har man barn så är det inte heller lämpligt att ha så värdefulla möbler och andra saker, att barnen inte får leka för att man är rädd att de ska förstöra något...

Jag är inte heller helt insatt i hur man gör, har bara sett det på bild i tidningar ibland och då tyckt att det är ganska fint. Men ORKA, som sagt!
Citera
2020-12-20, 08:38
Medlem
HasseBanans avatar
Det brukar ju sägas att så fort en person blir medveten om att han/hon är white trash så upphör denne att vara det. Menandes att bland annat det som kännetecknar en WT-person är att denne är omedveten om detta. Men om inte personen upphör med sina WT-beteenden så måste han/hon ju fortfarande vara det lik förbaskat?

Är också nyfiken på om det iom trådar som denna förekommer att människor som känner sig träffade försöker utrota WT-beteenden hos sig själva.
Citera
2021-01-27, 13:14
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Och det är som är mer White trash än något annat:

Plötsligen bli bostadslös och desperat söka "hus att hyra på landet" på sociala medier. Det betyder att man har betalningsanmärkningar och att man är för socialt inkompetens för att kunna upprätthålla fredliga relationer med grannarna.
Citera
2021-01-27, 16:05
Medlem
Ringhals3s avatar
Att tycka att det är jättekonstigt och jätteroligt att en person har galoscher för att skydda sina skor när det är slask ute är 100% white trash.
Citera
2021-01-27, 16:06
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Och det är som är mer White trash än något annat:

Plötsligen bli bostadslös och desperat söka "hus att hyra på landet" på sociala medier. Det betyder att man har betalningsanmärkningar och att man är för socialt inkompetens för att kunna upprätthålla fredliga relationer med grannarna.

Jäpp då är man 100% WT+Hillbilly!*

*Hillbilly är ett begrepp som används om människor som bor i avlägsna, lantliga bergsområden, framförallt i Appalacherna och på Ozarkplatån i USA. Termen används generellt nedsättande. Den stereotype hillbillyn ses som en fattig och obildad individ som gärna dricker för mycket alkohol och ägnar sig åt verksamheter som tjuvjakt och hembränning.
Senast redigerad av Ringhals3 2021-01-27 kl. 16:09.
Citera
2021-02-17, 12:02
Medlem
BengtQvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Vi har ju inga trailer parks som i USA, så vi är lite av White trash B-laget.
Åk till närmsta camping så får du se tvättäkta WT boendes i husvagnar även i Sverige.
Citera
2021-02-17, 12:37
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtQvist
Åk till närmsta camping så får du se tvättäkta WT boendes i husvagnar även i Sverige.

ja, hur gör wt i Sverige som vil bo billigt i husvagn? Står de på camping så måste de väl betala flera tusen i månaden både för platsen men också för elen. Kan ju inte vara billigt när det är smällkallt. Camping är väl ett måste om man skall ha tillgång till wc, dusch etc.
Citera
2021-02-17, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
ja, hur gör wt i Sverige som vil bo billigt i husvagn? Står de på camping så måste de väl betala flera tusen i månaden både för platsen men också för elen. Kan ju inte vara billigt när det är smällkallt. Camping är väl ett måste om man skall ha tillgång till wc, dusch etc.

Välutrustade (inte nödvändigtvis dyra) husvagnar/bilar har ju WC och dusch. Jag vet inte hur systemen fungerar men borde väl fungera att bara smälla upp vart som helst och sedan ta vatten från närmsta vattendrag?
Citera
2021-02-17, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stigbertil
Välutrustade (inte nödvändigtvis dyra) husvagnar/bilar har ju WC och dusch. Jag vet inte hur systemen fungerar men borde väl fungera att bara smälla upp vart som helst och sedan ta vatten från närmsta vattendrag?

tja, jo men du måste väl ha el? blir för för krångligt och dyrt att värma upp hela vagnen med gasol?
Citera
2021-02-17, 15:20
Medlem
BengtQvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Tror du att jänkarna bor gratis i sina trailerparks eller?
Citera
2021-02-17, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtQvist
Tror du att jänkarna bor gratis i sina trailerparks eller?

nja, inte gratis säkert men säkert få som tvingas överleva i svensk kyla under månader. Elen är ju det som lär dra iväg. Lättare att bara ställa en vagn i värmen Oregon och typ ha ett litet fotogenkök. Eller någonstans i södern. Är klimatet varmt behöver man ju inga dyra vagnar som klarar kall vinter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in