WT-folkets fäbless för horribla mat- och dryckeskombinationer har jag aldrig riktigt förstått mig på.
En kille på jobbet med y-namn fullkomligt
dränker sina maträtter i soja, äter aldrig grönsaker och frukt (det är bögigt!), äter ofta godis istället för en rejäl frukost och dricker nästan enbart läsk.
En tjejkompis använder ketchup till allt som går att äta. Stekt strömming, pannkakor, rostat bröd och glass (!!!) för att ta några exempel.... tvi vale!
En gammal klasskamrat till farsan lever nästan uteslutande på korv och mackor. Vederbörandes arbetsplats slog på stort för några år sedan och bokade bord på fashionabla Grand Hôtel i Stockholm. Alla hans kollegor njöt till fullo av den utsökta maten... medan han själv vägrade beställa från menyn med "jättekonstiga maträtter som säkert inte går att äta". Han uppsökte istället närmast tänkbara gatukök och beställde grillkorv med pommes frites och en pucko.
Till sist så måste jag nämna att jag och några kollegor satt och diskuterade olika recept på smörgåstårtor i samband med en lunch i början av veckan. Många smakfulla recept förmedlades runt bordet. Då tog en kollega, ökänd för sina matvanor, tillfället i akt och förkunnade att hon minsann hade det bästa receptet av oss alla, för hon använder nämligen stora mängder krossade ostkrokar tillsammans med mimosasallad och skinka som fyllning samt täcke, garnerar med fruktsallad och serverar glass till anrättningen! Hon satt där med ett självbelåtet leende medan vi andra bara satt och