2019-04-29, 09:17
Medlem
HinGambleGoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Mjukiskläder i alla sammanhang. Att klä sig lite finare framför gästerna eller när man är ute finns inte på kartan.
Här har man en tydlig skillnad mellan traditionell arbetarklass och WT. Arbetare har folkvett och känner till klädkoder och etikett. WT är fast i ett tonårs-hemmafest läge där man kan komma i otvättad flanellskjorta och snickarbyxor till alla bjudningar.
Citera
2019-05-05, 19:13
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Just varningssignaler för WT borde läras ut i skolan!
Sidecut på fruntimmer...överdrivet med tatueringar, och då gärna nån örn eller nåt annat fränt som ska få en fet svetsare att se cool ut. Sen ska ungarna heta Liam, Chilea, Sabaton, YlvaLee, eller nåt annat självuppfunnet. Desto mer unikt och knepigt, desto finare upplever WT-morsan att hennes unge är. Sen briljerar gärna WT med kunskap om vett och etikett, såsom att om man är fler än åtta vid bordet så får man börja utan att vänta på att alla sitter. Även fenomenet halstatueringar är överrepresenterade hos WT, och husvagnar, och foppatofflor, och intresse för när Sverige var en stormakt... vilket i sin tur leder till idioternas fascination kring Tors hammare och karoliner och annat kul som visar på att förfäderna till nån rödnäst fetknopp som sänker åtta Pripps stora starka varenda kväll, faktiskt var en farlig krigare.
En annan grej med WT är att dom är överdrivet förtjusta i telefoner och sociala media, och har ingen som helst koll på att man inte sitter med näsan i en telefon mitt under släktträffen. Likaså finns en ogenerad syn på det här med sexualitet, där WT-paret ofta låter dildon sitta sugproppad till badkarskanten även om polarna kommer på besök.
Det sista som definierar WT är deras hundjävlar... och då är det kamphund eller liten jävla ful chihuahua som gäller... oftast en korsning, eftersom dom går att få billigare, och sen ska det hängas ett nithalsband runt skallen på jycken. Pengabesparingen på hundens bristande renrasighet används oavkortat till cigaretter och energidryck.
Citera
2019-06-05, 23:56
Medlem
flaess avatar
Det tycks ha blivit mäkta populärt inom den kvinnliga WT-populasen att färga håret kolsvart, vilket ackompanjeras av matchande make up och klädsel. Varför vet jag ej.

Jag är dock övertygad om att dessa WT-tjejer inte har hämtat inspiration från gothkulturen, med avseende på deras inneboende kunskapsförakt som medför att praktiskt taget alla inom denna gruppering inte har en blekaste aning om vad goth är för någonting.

"Asså bah fan, ere fan mat typ ele?"
Citera
2019-06-09, 22:09
Medlem
Adelaides avatar
Att bo i en småstad med 5000 invånare, lyssna på Takida, dödsskallemotiv på tröjan, ovårdad hud, tatueringar, fordonsintresse och att kalla sin fru för kärring är kortfattat vad ett WT är.
Citera
2019-06-10, 19:58
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Det tycks ha blivit mäkta populärt inom den kvinnliga WT-populasen att färga håret kolsvart, vilket ackompanjeras av matchande make up och klädsel. Varför vet jag ej.

Jag är dock övertygad om att dessa WT-tjejer inte har hämtat inspiration från gothkulturen, med avseende på deras inneboende kunskapsförakt som medför att praktiskt taget alla inom denna gruppering inte har en blekaste aning om vad goth är för någonting.

"Asså bah fan, ere fan mat typ ele?"

Jag har märkt det också och misstänker att det beror på en anpassning till svartskallarna. Tjejerna bor i förorten där det är fler utomeuropeér och jag tror dom blir trakasserade om dom har sin naturliga nordiska hårfärg. Skrämmande

Eller så beror det på att dom vill locka till sig fler svartskallar som raggar upp dom.
Citera
2019-06-10, 21:27
Bannlyst
Att alltid använda ordet "vänsterbliven" och känna sig lite smart sådär. Lite kreativ.

Alla andra ser igenom det, och ser den korkade WT-apan.

Bättre en back i hallen än ett hack i ballen. Helt i samma klass.
Citera
2019-06-10, 21:34
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Jag har märkt det också och misstänker att det beror på en anpassning till svartskallarna. Tjejerna bor i förorten där det är fler utomeuropeér och jag tror dom blir trakasserade om dom har sin naturliga nordiska hårfärg. Skrämmande

Eller så beror det på att dom vill locka till sig fler svartskallar som raggar upp dom.
Bra analys.

Men det är emellertid även vanligt förekommande att WT-tjejerna i etniskt svenska områden på landsbygden spökar ut sig på detta vis. Kanhända att de har noterat hur deras själsfränder i städerna klär sig och anammat deras nya, "coola" modestil?
Citera
2019-06-14, 07:39
Medlem
perifärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Det sista som definierar WT är deras hundjävlar... och då är det kamphund eller liten jävla ful chihuahua som gäller

alt. kinesisk nakenhund. Med pärlhalsband (plast).
Citera
2019-06-15, 00:42
Medlem
Adelaides avatar
Folk verkar blanda ihop WT med arbetarklass. Det finns en viss skillnad. Arbetarklassen har dock oftast en del gemensamma drag med WT, t.ex tatueringar, piercingar, ovårdade osv.
Skillnaden är dock att arbetarklassen trots allt har jobb och har lite högre tillgångar än WT.
WT gör liksom bara....ingenting. De lever på bidrag år efter år.
Citera
2019-06-15, 07:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Folk verkar blanda ihop WT med arbetarklass. Det finns en viss skillnad. Arbetarklassen har dock oftast en del gemensamma drag med WT, t.ex tatueringar, piercingar, ovårdade osv.
Skillnaden är dock att arbetarklassen trots allt har jobb och har lite högre tillgångar än WT.
WT gör liksom bara....ingenting. De lever på bidrag år efter år.

Jag håller inte med. WT är ett mind set, som är vanligast hos dom som lever på bidrag år efter år (dock är inte alla som gör det WT, det finns andra orsaker också), lite mindre vanligt hos arbetarklass, o.s.v. mindre vanligt ju högre upp i utbildnings- och inkomstligorna man kommer. Jag har aldrig träffat en läkare eller civilingenjör som är WT, men så pass högt upp som sjuksköterskor har jag träffat flera. Det avgörande är inte om en person lever på bidrag - även om många WT gör det - för det finns det många andra också som gör, utan att vara ett dugg WT.

WT-sjuksköterskorna jag känt hade i och för sig det gemensamt, att de hellre var sjukskrivna hemma än på sina avdelningar på sjukhuset... I allt annat utom att de hade en - förhållandevis enkel, men ändå - högskoleutbildning, så var de WT: attityderna, språket, smaken, intressena, livsstilen (många karlar, barn hit och dit, billigt rödtjut spelar stor roll i livet, resor till Mallis och Phuket och liknande svenskturistställen, absolut inget intresse för konst, kultur, politik, religion eller samhällsfrågor, eller förkovran utanför yrket (som kan omsättas i högre lön).
Citera
2019-06-16, 14:39
Medlem
Tsigalkos avatar
https://www.svtplay.se/video/2243884...lar:pla:lp-app

Kanske dessa?
Citera
2019-06-17, 00:10
Medlem
Många tatueringar, många gånger kriminella men hatar samtidigt invandrare som är kriminella. Vargtröjor tycks även vara en trend bland dessa, varför förstår jag dock inte. Någon som har insyn i detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in