2014-12-15, 19:35
Medlem
BigFatCones avatar
Nån i mitt område har en sleten Golftvåa med illgröna backspeglar, grönt VW-märke och tidigare även gröna fälgar. På bagageluckan står det "värsting" och på kofångaren en sån där dekalregplåt som det står "kungen" på. Känns rätt whisky tango.
Citera
2014-12-16, 12:01
Medlem
Heliopoliss avatar
Jag kanske är fel ute nu, men är det inte WT att aldrig få saker att gå ihop? Att aldrig kunna bli betrodd med att utföra en uppgift på rätt sätt? Jag tycker det hör till WT lite, men sedan tycker jag också att man kan vara WT men ändå få livet att rulla på, men även vara en sådan som aldrig får något gjort, utan att vara WT. Man behöver alltså vara WT sedan tidigare för att ens slarviga livsstil ska göra en ännu mer WT.

Några exempel:
  • Skulle börja på Komvux men skickade in ansökan för sent och måste vänta till nästa kurstillfälle.
  • Kan inte köra ungarna till fotbollsträningen pga drack tre starköl till middag utan att tänka sig för.
  • Kan inte gå på den eller den krogen pga blev utslängd förra gången.
  • Kan inte medverka på tillställning X pga står inför rätta den dagen (misshandel, sexuella trakasserier, langning, olaga hot).
  • Lagt pengar på att styla bilen och har inte råd med julklappar längre.
  • Åkt på fortkörningsböter > Nudlar till lunch och middag månaden ut.
  • Är ovänn med Y pga råkade spilla öl i hans stereo och vägrar ersätta den.
  • Lånar saker som sedermera går sönder, slarvas- eller sups bort. Nekar senare till att sakerna ifråga ens funnits.
  • Pratar inte längre med Z pga "det hände lite saker".
  • Lånar pengar av vänner och kan aldrig betala tillbaka pga använder pengarna till att betala av skulder till andra vänner. Köper prylar och öl för mellanskillnaden.
  • Blir inte bjuden till större tillställningar längre pga kommer alltid med sexuella anspelningar mot sällskapets fruar, flickvänner och döttrar.
Citera
2014-12-16, 14:31
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heliopolis
Jag kanske är fel ute nu, men är det inte WT att aldrig få saker att gå ihop? Att aldrig kunna bli betrodd med att utföra en uppgift på rätt sätt? Jag tycker det hör till WT lite, men sedan tycker jag också att man kan vara WT men ändå få livet att rulla på, men även vara en sådan som aldrig får något gjort, utan att vara WT. Man behöver alltså vara WT sedan tidigare för att ens slarviga livsstil ska göra en ännu mer WT.

Några exempel:
  • Skulle börja på Komvux men skickade in ansökan för sent och måste vänta till nästa kurstillfälle.
  • Kan inte köra ungarna till fotbollsträningen pga drack tre starköl till middag utan att tänka sig för.
  • Kan inte gå på den eller den krogen pga blev utslängd förra gången.
  • Kan inte medverka på tillställning X pga står inför rätta den dagen (misshandel, sexuella trakasserier, langning, olaga hot).
  • Lagt pengar på att styla bilen och har inte råd med julklappar längre.
  • Åkt på fortkörningsböter > Nudlar till lunch och middag månaden ut.
  • Är ovänn med Y pga råkade spilla öl i hans stereo och vägrar ersätta den.
  • Lånar saker som sedermera går sönder, slarvas- eller sups bort. Nekar senare till att sakerna ifråga ens funnits.
  • Pratar inte längre med Z pga "det hände lite saker".
  • Lånar pengar av vänner och kan aldrig betala tillbaka pga använder pengarna till att betala av skulder till andra vänner. Köper prylar och öl för mellanskillnaden.

• Blir inte bjuden till större tillställningar längre pga kommer alltid med sexuella anspelningar mot sällskapets fruar, flickvänner och döttrar.

Inget av ovanstående kan någonsin ett WT erkänna att han har någon som helst skuld i själv heller. Det är alltid någon annans fel. "Falska jävlar och backstabbers allihop".

Är det inte sociala myndigheterna, Polisen, Arbetsförmedlingen eller Försäkringskassan som behandlar en orättvist så är det någon av vännerna. Aldrig gör man själv något fel trots att allt i livet verkar gå snett. Smått fantastiskt hur allt i livet kan vara emot en på det sättet. Fruktansvärd känsla att vara totalt oskyldig men ändå få på tasken konstant av precis alla.
Senast redigerad av Carlbom 2014-12-16 kl. 14:34.
Citera
2014-12-16, 20:24
Medlem
Heliopoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Inget av ovanstående kan någonsin ett WT erkänna att han har någon som helst skuld i själv heller. Det är alltid någon annans fel. "Falska jävlar och backstabbers allihop".

Är det inte sociala myndigheterna, Polisen, Arbetsförmedlingen eller Försäkringskassan som behandlar en orättvist så är det någon av vännerna. Aldrig gör man själv något fel trots att allt i livet verkar gå snett. Smått fantastiskt hur allt i livet kan vara emot en på det sättet. Fruktansvärd känsla att vara totalt oskyldig men ändå få på tasken konstant av precis alla.

Det får mig att tänka på Facebook.

Statusuppdatering

WT: trodde du var min vän men nejnej falskare person får man leta efter jaja jag vet iaf vilka som e mina riktiga vänner å vilka som bara utnyttjar och huggen än i ryggen!!
Anhörig: va har hänt?
WT: tar inte det här (alt: orkar inte prata om de).

Jag minns också när man yngre och gick i skolan. Alltid var det samma person/er som kom försent till lektionen. Bussen var sen, försovning, glömde bort tiden och så vidare i all oändlighet. Vissa har verkligen otur, eller?
Citera
2014-12-17, 14:40
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCMLXXXVIII
Albumet Nyår 2009 var verkligen tragiskt

Citat:
Ursprungligen postat av Garderob
Så in i helvete. Att se barn i den där miljön...

Haha, jag hör telefonsamtalen; "Ja, kom hit det är fest, vi har sprit, ungarna brukar somna vid tolv ändå!"
Citera
2014-12-17, 23:24
Medlem
Jofs avatar
wt, såna som tas ut till ex v till Paradise hotel? För att (vi)andra skall titta och förfasar (oss) sig över eller känner igen sig i eller avundas?
Drifts- och känslostyrda. Med minimalt intellektuell bearbetning och minimal moral.
Fria Coola balla.
Citera
2014-12-17, 23:50
Medlem
Att vara lyckligt omedveten om hur kass man egentligen är.
Citera
2014-12-18, 01:24
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heliopolis
Det får mig att tänka på Facebook.

Statusuppdatering

WT: trodde du var min vän men nejnej falskare person får man leta efter jaja jag vet iaf vilka som e mina riktiga vänner å vilka som bara utnyttjar och huggen än i ryggen!!
Anhörig: va har hänt?
WT: tar inte det här (alt: orkar inte prata om de).

Jag minns också när man yngre och gick i skolan. Alltid var det samma person/er som kom försent till lektionen. Bussen var sen, försovning, glömde bort tiden och så vidare i all oändlighet. Vissa har verkligen otur, eller?

Tamejfan bästa jag läst. Ligger och garvar till mupparnas julsaga här i sängen men din facebook assosiation (stavning?) var fan priceless.
Citera
2014-12-18, 20:22
Medlem
GoldenBlitz.s avatar
Att ha vänner ifrån transportprogrammet som skriver "riktig KUNG du är!" när man gjort en tjej man inte är tillsammans med gravid, varav man svarar "kungen har levererat".

Fy fan så WT.
Citera
2014-12-22, 03:29
Medlem
Folk som delar bilder med "visa ord" i stil med be strong and never forget those who loves you(gärna i skrivstil och halvdåligt upplöst bild) på facebook.
Citera
2014-12-25, 23:47
Medlem
Desert Islands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Det är skillnad på arbetarklass, WT och Svensson, något som jag inte direkt är innovativ med att påpeka. Skillnaden är dock ganska svårdefinierad.

Jag håller med dig om att det är skillnad mellan dessa tre delar kategorier i den sociala stratan. Jag skulle vilja dela in dem i följande kategorier

White-trash/Trasproletariat
Arbetarklass
Petite Bourgeoisie
Citera
2014-12-26, 06:44
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coatmeal
Folk som delar bilder med "visa ord" i stil med be strong and never forget those who loves you(gärna i skrivstil och halvdåligt upplöst bild) på facebook.

Haha, precis! Eller folk som delar "Falska människor har ingen plats i mitt liv", och så är de minst lika falska själva!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in