Detta är så jävla WT!
Har en polare (eller nä, en polares polare) som man kan läsa om då och då eftersom inte har "ändrat sin facebook" eller dylikt och ibland dyker det upp på min feed när polaren kommenterar.
Hursom, tjejen är 24, hon gifte sig när hon var 18 och skaffade då barn med samme man. Två år senare skiljde de sig och hon har bott lite här och där med hjälp av soc och bidrag men nu var det slut med det, hon bor med sin morsa och farsa i deras lägenhet osv osv. Visst, jag fattar att läget ibland kan bli snett och att det blir kuk men har man inte haft något jobb sen man gick ur skolan för sex år sedan, vad tror man då om sin framtid? Detta skrev hon på fejjan idag och jag fattar bara inte hur man orkar med sig själv:
Citat:
Ursprungligen postat av WT-tjej
Var på familjerätten idag. Kändes inte bra innan, inte under och inte nu efteråt. barnets pappa kräver att han ska ha barnet fler dagar än mig för att jag har inget jobb, ingen lägenhet och bor trångbott just nu. Han har även skickat in till skatteverket att han har barnet mycket mer än mig bara för att barnet inte ska bli folkbokförd hos mig. Han satt å skröt om att flyttar till en stor 5:a och om hans trygga och goda ekonomi/jobb. Han vill bestämma över barnets liv helt utan mig. Han vill också ha barnet mer än mig för han anser inte att det är lämpligt att barnet och jag bor inneboende hos mina föräldrar.. Blir så ledsen å känner mig maktlös, precis så som han vill att jag ska känna. Han har det så jävla bra och jag kämpar varje dag med mitt liv och nu vill han ta barnet ifrån mig.