2013-01-15, 05:53
Medlem
Sverige2025s avatar
En stor del av Stockholms befolkning åker Finlandsfärja några ggr per år? Möjligen är det WT som måste ta anslutningsbuss från Mälardals regionen för åka Finlandsfärja, men vi som har gång avstånd ner till London viadukten är knappast WT.

Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Haha, efter att ha läst ett antal sidor i detta ämne så har jag fått uppfattningen att folk misstar WT för Svenssons. T.ex som nån skrev "semester i kanarieöarna/turkiet" etc är ju något som miljoner svenskar gjort. Det är inte WT - det är Svensson. WT kan möjligen semestra på en finlandsfärja eller liknande.
Citera
2013-01-15, 06:10
Medlem
kringelikrokarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
En stor del av Stockholms befolkning åker Finlandsfärja några ggr per år? Möjligen är det WT som måste ta anslutningsbuss från Mälardals regionen för åka Finlandsfärja, men vi som har gång avstånd ner till London viadukten är knappast WT.

Att åka Finlandsfärja, i annat syfte än att vara ironisk/bli medtvingad av jobbet, är otroligt WT. Oavsett vilken samhällsgrupp du tillhör.
Citera
2013-01-15, 07:44
Medlem
Sverige2025s avatar
Just Finlands färja är trist och är Helsingfors är en pisstråkig stad, som dessutom kränker den Svensk språkia minoriteten grupper som finns där. Många Helsingfors bor bli sura när man prata Svenska med dem, ändå skall de kunna Svenska enligt finsk läroplan.

Bättre åka till Tallin istället, där kan man köpa lite roliga politiska inkorrekta souvenirer i alla fall såsom väckarklocka med Josef Stalin eller Adolf Hitler på, plus att priserna på sprit och vin är billigare där..

Citat:
Ursprungligen postat av kringelikrokarna
Att åka Finlandsfärja, i annat syfte än att vara ironisk/bli medtvingad av jobbet, är otroligt WT. Oavsett vilken samhällsgrupp du tillhör.
Citera
2013-01-15, 19:56
Medlem
MystEquals avatar
Citat:
Just Finlands färja är trist och är Helsingfors är en pisstråkig stad, som dessutom kränker den Svensk språkia minoriteten grupper som finns där. Många Helsingfors bor bli sura när man prata Svenska med dem, ändå skall de kunna Svenska enligt finsk läroplan.

Bättre åka till Tallin istället, där kan man köpa lite roliga politiska inkorrekta souvenirer i alla fall såsom väckarklocka med Josef Stalin eller Adolf Hitler på, plus att priserna på sprit och vin är billigare där..

Att åka till ett ställe för att köpa muggar med Hitler på och köpa sprit billigare än på finlandsfärjan låter WT i mina öron .
Citera
2013-01-16, 02:51
Medlem
Sverige2025s avatar
Muggar? Nu svamlar du väl. Snarare är det "produkter" ifrån kalla krigets dagar som är rolig att äga. Det kanske är WT. Jag tro inte WT folket är så väl bevandrad i historia, WT folket tro att kamrat Stalin var en snäll farbror och kommunismen gjorde något gott. Nu är väl Flashback definition på WT ganska godtyckligt.

Citat:
Ursprungligen postat av MystEqual
Att åka till ett ställe för att köpa muggar med Hitler på och köpa sprit billigare än på finlandsfärjan låter WT i mina öron .
Citera
2013-01-16, 10:34
Medlem
MystEquals avatar
Citat:
Muggar? Nu svamlar du väl. Snarare är det "produkter" ifrån kalla krigets dagar som är rolig att äga. Det kanske är WT. Jag tro inte WT folket är så väl bevandrad i historia, WT folket tro att kamrat Stalin var en snäll farbror och kommunismen gjorde något gott. Nu är väl Flashback definition på WT ganska godtyckligt.
Muggarna var ett exempel. Det var själva grejen att välja sitt resmål efter souvenirer som kändes "WT". Och ja, det begreppet har spårat ur totalt, men det är lite roligt!
Citera
2013-01-16, 20:16
Medlem
Citat:

Att särskriva (du kränker det svenska språket genom att göra det) och att sätta destinationen på semestermålet efter priset på alkohol är något helt otroligt WT.
Citera
2013-01-17, 07:05
Medlem
Sverige2025s avatar
Kanske det.. Jag bruka aldrig köpa souvenirer . Möjligen om jag får köpa en SS unifom mössa eller något sådan kanske .

Men jag kanske är lite WT ,åker till London bara för att gå museum där.

Fundera även på att göra 1 ww slagsfält saferi i Europa..

Citat:
Ursprungligen postat av MystEqual
Muggarna var ett exempel. Det var själva grejen att välja sitt resmål efter souvenirer som kändes "WT". Och ja, det begreppet har spårat ur totalt, men det är lite roligt!
Citera
2013-01-17, 07:18
Medlem
Sverige2025s avatar
Då 2/3 Svenska folket WT om man tilllämpa din definition . Jag känner folk som nog som definieras som övre Socialgrupp 2 men som ser till att passera puttgarden med bil i sin jakt på lägre alkohol priser.

Verka vara godtyckligt det här med WT.

Citat:
Ursprungligen postat av Flushy
Att särskriva (du kränker det svenska språket genom att göra det) och att sätta destinationen på semestermålet efter priset på alkohol är något helt otroligt WT.
Citera
2013-01-18, 23:03
Medlem
onionzs avatar
Hittade dessa fynden:

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.n...79786429_n.jpg <--- Seriöst.. Jag har inga ord..

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.n...22309933_n.jpg <--- Låter bilden tala för sig själv..

Edit: Noterbart är väl också att tjejen och killen längst till vänster båda är djurplågare, dessa två individer har hängts ut i ett inlägg på Facebook, det inlägget har just nu över 7000 delningar.
Senast redigerad av onionz 2013-01-18 kl. 23:06.
Citera
2013-01-18, 23:19
Medlem
Spliffswes avatar
White trash är

Gå i lika kläder som sin partner hand i hand.
Köpa ny bil för grannen har en.
Bygga nytt kök för Martin Timmel gör det på bygglov och grannen gjort det och helst med köks ö.
Lacoste pike (alla har det)
Åka till Phuket.
Ha iphone och surfplatta med facebook.
Visa runt sina sina underbara semesterbilder på facebook och instagram och då helst med barnen på någon jävla strand.
Senast redigerad av Spliffswe 2013-01-18 kl. 23:25.
Citera
2013-01-18, 23:26
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Vissa tatueringar är dock undantaget, folk som amatörtatuerar sig själva eller av/för vänner, har halstatueringar, har tatueringar på händerna mm, är skräpmänniskor rakt av och saknar stil, klass och bildning.

Vad baserar du det på?
Jag känner en läkare med både hals och hemma-snickrade gaddar.
Det är uteslutet motivet som avgör om det är WT eller inte, finns flera framgångsrika människor med hals/hand tatueringar (halsen är nya svanken btw).

Själv har jag 50% hemmagjorda tatueringar (och det kommer fler!) och är väldigt framgångsrik inom mitt fack.
Dels för att jag inte lever på 30-talet som du verkar göra och dels för att jag älskar tatueringar!

Det hela handlar dels om motivet och dels vad du arbetar med.
Senast redigerad av Czaren 2013-01-18 kl. 23:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in