2012-12-30, 14:48
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskretpunkt
Skulle vilja veta vad WT-juryn säger om tre av mina polare, ifall de är WT eller inte.
Har själv just börjat intressera mig för fenomenet, men har tidigare inte kunnat sätta ord på vad det var förrän jag läste tråden och hörde ordet i folkmun.

.
Nr2. De andra är inte wt.
Citera
2012-12-30, 16:37
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskretpunkt
Skulle vilja veta vad WT-juryn säger om tre av mina polare, ifall de är WT eller inte. Har själv just börjat intressera mig för fenomenet, men har tidigare inte kunnat sätta ord på vad det var förrän jag läste tråden och hörde ordet i folkmun.

Som vanligt måste man skilja på white trash, underklass, och allmänt trashiga personer, även om vissa element i personernas socioekonomiska situation/livsstil går in i varandra. Egentligen vill jag inte sätta en wt stämpel på någon av dina vänner, förutom kanske nr 2.

Är man allmänbildad faller genast wt (eller yellow trash i polare nr 1:s fall) manteln av axlarna. Så även om din polare är en kriminell skithög till looser, så är han inte wt.

Nr 2 låter som en 740-raggare från flen och är den av dina vänner som ligger närmast att få en wt stämpel. Har han tatueringar, en fet tjej, en hund och gillar motorsport samt har en usel musiksmak (tänk Eddie Meduza), så är han garanterat ett tvättäkta wt.

Nr 3 verkar mest vara en kille som hamnat fel p.g.a. droger, det gör dig inte till wt.

Slutligen så verkar vän nr 4 mest vara en riktigt blyg nörd med sociala tillkortakommanden.
Citera
2012-12-30, 23:40
Medlem
Anser ni att alla tatueringar förtjänar en WT-stämpel eller bara dem typiska tribalerna, spindelnät etc?

Jag menar då t.ex kinesiska, japanska, hindu, abraskta tatueringar alltså tatuteringar vi knappt ser här i vår del av värld.
Citera
2012-12-31, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mahm
Anser ni att alla tatueringar förtjänar en WT-stämpel eller bara dem typiska tribalerna, spindelnät etc?

Jag menar då t.ex kinesiska, japanska, hindu, abraskta tatueringar alltså tatuteringar vi knappt ser här i vår del av värld.

Skulle knappast se tatueringar som WT, just för att det är tatueringar.

För att nämna några av de saker jag anser vara bland det mest WT-iga som finns:
-Flera olika sorters bestick/glas som trängs i hyllan/besticklådan i köket.
-Muggar med "humoristisk" text. Detta innefattar även ölglas med texter som "Pappas bästa vän" eller liknande, vilket kan ses som en rolig gåva men visar bara på ett osunt och stolt förhållande till nedpissade sängkläder och konstant alkohol-andedräkt.
-Att ha slöa matlagningsknivar. Även att dessa diskas i diskmaskin.

Inte hört någon som nämnt dessa saker som WT, kanske med 'muggtryck' men inte resten.
Citera
2012-12-31, 04:47
Medlem
Daltonbrors avatar
Vad tycker vi om folk som bajsar på fest?
Citera
2012-12-31, 15:31
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mahm

Tatueringar i sig kan ses som en del av ingredienserna till soppan vi kallar WT, däremot är det trashigt att ha stora fula synliga tatueringar. Således behöver inte en tatuering signalera att man är wt. Blandar du däremot i fler ingredienser i soppan tillsammans med tatueringarna så blir det genast intressantare.

Vissa tatueringar är dock undantaget, folk som amatörtatuerar sig själva eller av/för vänner, har halstatueringar, har tatueringar på händerna mm, är skräpmänniskor rakt av och saknar stil, klass och bildning.

Citat:
Ursprungligen postat av capoloco
Skulle knappast se tatueringar som WT, just för att det är tatueringar.

För att nämna några av de saker jag anser vara bland det mest WT-iga som finns:
-Flera olika sorters bestick/glas som trängs i hyllan/besticklådan i köket.
-Muggar med "humoristisk" text. Detta innefattar även ölglas med texter som "Pappas bästa vän" eller liknande, vilket kan ses som en rolig gåva men visar bara på ett osunt och stolt förhållande till nedpissade sängkläder och konstant alkohol-andedräkt.
-Att ha slöa matlagningsknivar. Även att dessa diskas i diskmaskin.

Inte hört någon som nämnt dessa saker som WT, kanske med 'muggtryck' men inte resten.

Nä du, det är knappast WT att ha olika sorters glas, bestick och slöa knivar... Däremot kan man gott säga att glas/muggar etc av typen "snapsglas med trycket hembränt på", är trashigt. Det är faktiskt ruskigt trashigt! Jag ser framför mig att folk som har den sortens glas hemma, bor i små skithålor i Dalsland, Värmland och Dalarna. Dessa bönder åker runt med sina 740:s på lördagarna på torget i bruksorten där man växt upp, lyssnandes till Eddie Meduza och Björn Rosenström med sina polare som snapsar hembränt i just sådana glas. Joel 19, tycker naturligtvis det är jävligt häftigt och rebelliskt att dricka hembränt ett glas där det faktiskt står hembränt på.

Citat:
Ursprungligen postat av Daltonbror

Måste man så måste man, nöden har ingen lag, den gäller även för kungar och presidenter.
Citera
2012-12-31, 15:55
Medlem
Morrissons avatar
Citat:

Toaletten är där för att bajsas i.

Den här tråden har förövrigt spårat ur, nu hittar man bara på anledningar för att få kalla folk white trash.
Citera
2013-01-01, 01:51
Medlem
Daltonbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrisson
Toaletten är där för att bajsas i.

Den här tråden har förövrigt spårat ur, nu hittar man bara på anledningar för att få kalla folk white trash.

Är det inte WT att bajsa på fest? Det skulle aldrig någon med något innanför pannbenet få för sig att göra, vem fan bajsar på fest för att sedan sätta sig i soffan? huva
Citera
2013-01-01, 02:00
Medlem
Morrissons avatar
Citat:
Är det inte WT att bajsa på fest? Det skulle aldrig någon med något innanför pannbenet få för sig att göra, vem fan bajsar på fest för att sedan sätta sig i soffan? huva

Det är nog mer "WT" att behöva fråga folk på Flashback om det är white trash att bajsa på fester. Bara det att du skrev "vad tycker vi..." visar väl på hur du är funtad.
Citera
2013-01-01, 18:10
Medlem
Daltonbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrisson
Det är nog mer "WT" att behöva fråga folk på Flashback om det är white trash att bajsa på fester. Bara det att du skrev "vad tycker vi..." visar väl på hur du är funtad.

haha lugn nu, jag är mer välbärgad än vad du är din lilla såsse
Citera
2013-01-01, 20:07
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Är du allvarlig?
Citera
2013-01-02, 17:54
Medlem
Saxat Ur Expressen, Östersunds-Posten och Länstidningen i Östersund
När lille Kosmoz föddes klockan 11.37 den 1 januari blev han först i Jämtland att födas 2013. Och tro det eller ej - men även storasyster Meya var först i länet när hon föddes på nyårsdagen 2011. Så vi måste så klart fråga pappa Johnny Pettersson hur han och hans flickvän Ketty Scherdin från Hoting i Jämtland har gjort för att komma först två gånger.  Ja, man skjuter väl från höften helt enkelt, säger han och skrattar. Storasystrarna Emilia, Meya och Nova kunde inte tro att det var sant och blev helt överlyckliga över att ha fått en lillebror berättar mamma Ketty Scherdin.

Tidigt på nyårsdagen kände Ketty att barnet var på väg - och de körde direkt till sjukhuset.  Då sa de att det inte hade fötts något barn i hela Jämtland än. Men det var en kvinna i ett annat rum som höll på att föda så vi trodde inte att vi skulle bli först. Men Ketty la väl in en spurt, säger Johnny. Vad tycker du om att ha två barn som fyller år på nyårsdagen då?  

Först tänkte jag att det är en dålig dag, dagen efter nyårsafton och så. Men sen tänkte jag att när de fyller 18 så får de gå på puben först.

Det är till att ha stora framtidsplaner för sina barn… Övriga kommentarer överflödiga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in