2011-06-02, 15:21
Medlem
Danne.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papa_ogen
Jävligt WT att ta med barnen på krogen (säkert sagt men orkar inte läsa hela tråden... :P)
Tack!
Jobbade som entrévärd åt en mindre Folkets Husförening(Jo, jag vet, lite WT med Folkets Husföreningar, men var fattig student på den tiden och 1000 spänn för att sitta och prata skit med gamla klasskamrater en hel kväll är väl aldrig fel?.) på valborg. Det hade varit "majbrasa" utanför tidigare på kvällen och det såldes korv och dryck inne på serveringen innan tillställning med alkohol skulle börja.
Jag gick runt lite och fixade lite smått med saker som behövde fixas, hjälpte bandet med utrustningen och bar in öllådor till baren, och det kommer in en 45årig kärring med sin WTgubbe och deras son på 2 år och sätter sig vid ett bord, inget konstigt med det trodde dom skulle köpa korv.
Två timmar flyter på men ingen korv inhandlas av WTkärringen, det strömmar in mer och mer folk, folk är rätt förfriskade, men jag släpper in dom som iaf. kan stå upp och kan bete sig(Nekar dock två killar som knappt kan stå och är kända bråkmakare). När baren öppnar springer WTkärringen dit och beställer två öl, för att sätta sig och dricka dom framför sin son
Hade ingen "överordnad" i närheten så jag kunde inte fråga hur jag skulle göra. Gav henne en allvarlig blick och skakade på huvudet varpå hon hällde i sig sin öl och försvann med sin WTgubbe.

EDIT: Exets syster har gjort en statusuppdatering på Facebook som är rätt WT.

Citat:
Hon
Varför tar alla allt så jävla allvarligt, på det här med gurksmittan? :O
för 16 minuter sedan · Gilla ·
Jag
För att folk i Sverige dött av EHEC?
för 8 minuter sedan · Gilla
Hon
Va många har dött, om ja får fråga?!
för ungefär en minut sedan · Gilla
Jag
I Sverige finns än så länge ett bekräftat dödsfall vad jag vet, men många fler har insjuknat. EHEC har större spridning i Tyskland. EHEC producerar Toxin bara så du vet.
några sekunder sedan · Gilla

Liksom WTF? "Gurksmittan" är det ett ord från Aftonbladet eller?
Senast redigerad av Danne.B 2011-06-02 kl. 15:42.
Citera
2011-06-02, 22:35
Medlem
crackbitchs avatar
Det är väl bara att inse att hela sverige är WT förutom den felfria eliten här i tråden.

Är det så att ni är avundsjuka på att de såkallade WT folket lever livet på ett avslappnat sätt och till skillnad från er inte bygger hela sin världsbild på vad överlägsna töntar tycker om dem? Har märkt av liknande tendenser i en annan tråd där alla självutnämda modelejon sprider ut sit hat mot mjukisar. Klarar man inte av att gå till närbutiken i mjukisar utan att ängsla sig över vad folk ska tycka har man ordentliga problem med självförtroendet.

Håller dock med om att väldigt mycket i tråden stämmer som tex namn, familjesituationer, ungar med olika farsor, tobak och alkoholvanor, inkompetenta på att stava med mera men att tex kalla folk för Wt för att dom gillar beasås eller använder fritös är ju bara bessewissertrams.

Istället för att bara gnälla kan jag ju komma med några egna WT punkter även om jag tror det mesta redan har nämts.

Men iallafall familjer som åker och storhandlar på tex ÖB alla iklädda fleecejackor, illa sittande jeans eller wct brallor och träskor eller foppatofflor till det, självklart röker även hela familjen och morsan vrålar på ungarna med en whiskeyröst som hörs över hela butiken.
Med risk för att kasta sten i glashus över att vara besserwisser så tycker jag även att överdrivna dialekter och då främst riktigt grov göteborska eller skånska på brudar eller kärringar ger ett riktigt WT intryck.

Avslutningsvis kan jag till skillnad från de flesta andra säga att jag inte känner det minsta hat mot WT personer utan jag tycker betydligt mer illa om människor som går runt och ser ner på alla som inte är som dem.
Senast redigerad av crackbitch 2011-06-02 kl. 23:15.
Citera
2011-06-02, 23:51
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne.B
Damn you, Flashback!
Sitter och läser tråden, klockan är 0409 på morgonen. Känner mig väldigt träffad av många av grejerna som skrivs i tråden.

Arbetslös
Socbidrag
Hoppat av både gymnasiet och Komvux(Gymnasiet pga en depression och Komvux för att jag var tvungen att styra upp lite skit i höstas, 600 poäng kvar, det fixar jag till hösten.)

(...)

Men, till skillnad från andra WTs så finner jag mig inte i situationen och försöker göra något åt det.

Det är det som spelar roll, eller hur? Du försöker styra upp ditt liv, och det gör att du inte är särskilt WT. Jag antar att du tänker betala dina skulder och börja kamma dig också?

Citat:
Ursprungligen postat av crackbitch
Det är väl bara att inse att hela sverige är WT förutom den felfria eliten här i tråden.

Är det så att ni är avundsjuka på att de såkallade WT folket lever livet på ett avslappnat sätt och till skillnad från er inte bygger hela sin världsbild på vad överlägsna töntar tycker om dem? Har märkt av liknande tendenser i en annan tråd där alla självutnämda modelejon sprider ut sit hat mot mjukisar. Klarar man inte av att gå till närbutiken i mjukisar utan att ängsla sig över vad folk ska tycka har man ordentliga problem med självförtroendet.

Håller dock med om att väldigt mycket i tråden stämmer som tex namn, familjesituationer, ungar med olika farsor, tobak och alkoholvanor, inkompetenta på att stava med mera men att tex kalla folk för Wt för att dom gillar beasås eller använder fritös är ju bara bessewissertrams.

Istället för att bara gnälla kan jag ju komma med några egna WT punkter även om jag tror det mesta redan har nämts.

Men iallafall familjer som åker och storhandlar på tex ÖB alla iklädda fleecejackor, illa sittande jeans eller wct brallor och träskor eller foppatofflor till det, självklart röker även hela familjen och morsan vrålar på ungarna med en whiskeyröst som hörs över hela butiken.
Med risk för att kasta sten i glashus över att vara besserwisser så tycker jag även att överdrivna dialekter och då främst riktigt grov göteborska eller skånska på brudar eller kärringar ger ett riktigt WT intryck.

Avslutningsvis kan jag till skillnad från de flesta andra säga att jag inte känner det minsta hat mot WT personer utan jag tycker betydligt mer illa om människor som går runt och ser ner på alla som inte är som dem.

Man får skilja agnarna från vetet i tråden. Du verkar ju själv ha en rätt bra bild av vad vitt slödder är och borde således veta att det är den sammantagna bilden som spelar roll. Endast ett y-namn eller ett missbruk gör inte en till white trash, men det är det nog ingen som påstår på allvar.
Citera
2011-06-03, 00:49
Medlem
Danne.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Det är det som spelar roll, eller hur? Du försöker styra upp ditt liv, och det gör att du inte är särskilt WT. Jag antar att du tänker betala dina skulder och börja kamma dig också?
Självklart, jag lever på existensminimum och betalar 500 kronor i månaden för tillfället, när jag får någon form av jobb kommer jag fortsätta leva på existensminimum tills jag har betalat av alla skulder.
Kammar mig gör jag redan, tar mig 15 minuter bara på håret innan jag kommer utanför dörren på morgonen
Senast redigerad av Danne.B 2011-06-03 kl. 00:59.
Citera
2011-06-03, 00:50
Medlem
crackbitchs avatar
jovisst ska man göra det och vissa saker är helt ofrånkomligt WT vad man än tycker om det, men många av exemplen är rent löjeväckande eftersom det stämmer in på en en stooor del av vår befolkning som tex överlägsenheten mot människors klädstilar, maträtter musiksmak och ekonomi.

Men måste erkänna att det är en helt klart underhållande tråd även om jag som sagt stör mig på vissa punkter.
Citera
2011-06-07, 04:00
Medlem
Är man wt om man gapskrattar när Levi Klaussen "sjunger" ? Vill minnas att någon här i tråden skrev att man var wt om man uppskattar honom.
Citera
2011-06-09, 20:47
Medlem
Varför är det white trash med 80-talsbilar? Mina drömbilar är från 80-talet, det rör sig om Volvo 300-serie och 200-serie som är mina favoriter.

Och varför är det white trash att vara städare? Vem ska annars städa?
Citera
2011-06-10, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riorio
Varför är det white trash med 80-talsbilar? Mina drömbilar är från 80-talet, det rör sig om Volvo 300-serie och 200-serie som är mina favoriter.

Och varför är det white trash att vara städare? Vem ska annars städa?

200-serien var bra på sin tid och en bit in på 90-talet. Mig veterligen är det en tung och inte speciellt bänslesnål design som helhet med kombinationen vikt och de olika motorer som fanns att välja bland då det begav sig. Det är knappast en bil som man jublar över i dagsläget och de som har råd köper upp sig till någon bättre bilmodell allt eftersom de gamla Volvo-bilarna slits ut.

300-serien volvo-wannabe som i själva verket är en Holländsk bil av låg kvalitè. Tillverkad av f.d. DAF som köptes upp av Volvo.
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_300_Series
Citat:
While the car was fundamentally robust, the detail build quality was never up to the same standard of Volvo's larger, Swedish-built models, coupled to the fact that the early Variomatic cars proved to be particularly troublesome.

Städare? Ett typiskt lågstatusjobb.
Citera
2011-06-10, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangeBange
Städare? Ett typiskt lågstatusjobb.
Okey, så vi ska inte ha städare då?

Jag sysslar med bildemontering. Är det också ett lågstatusyrke eftersom det inte kräver teoriutbildning utan endast enkel praktik.
Senast redigerad av Riorio 2011-06-10 kl. 13:24.
Citera
2011-06-11, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riorio
Okey, så vi ska inte ha städare då?

Jag sysslar med bildemontering. Är det också ett lågstatusyrke eftersom det inte kräver teoriutbildning utan endast enkel praktik.

Låg status innebär ju inte per automatik oviktigt. Även om jag ser städare och övriga renhållningsarbetare som en av de viktigare yrkesgrupperna för att ett samhälle skall fungera så har jag svårt att se någon vidare hög status i yrket.

Ett arbete som är svårt att utföra och kräver lång utbildning = hög status
Ett arbete som är lätt att utföra och inte kräver någon utbildning = låg status. Typ.

Alla människor som utför ett arbete med glädje och stolthet faller alltid utanför WT-ramen. Att vara fast på ett skitjobb som man hatar utan att vara tillräckligt driven för att säga upp sig och göra något annat, vilket leder till att man spenderar sina dagar med att gnälla och sina kvällar och helger med meningslös konsumtion som man inte har råd med och alkoholintag = WT. Pluspoäng om man skyller det på samhället.
Citera
2011-06-12, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danne.B
EDIT: Äger en enda bok Böcker för säkert 60k brann upp när farsans granne lämnade en potatisgryta på spisen under ett fyllerus och hela huset övertändes, böcker från 19fucking30talet som inte producerats i Sverige sen krigsslutet

Anledningen till att jag hade böcker hos farsan för det värdet är att jag bodde hos honom en period medan jag sökte ny lägenhet och sen blev dom kvar på vinden hos honom.

Ha ha, snacka om WT. Hoppas du knockade snubben. Hade du tecknat WT-försäkring förresten eller blev du helt utan ersättning för böckerna?
Citera
2011-06-14, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flushy
Låg status innebär ju inte per automatik oviktigt. Även om jag ser städare och övriga renhållningsarbetare som en av de viktigare yrkesgrupperna för att ett samhälle skall fungera så har jag svårt att se någon vidare hög status i yrket.

Ett arbete som är svårt att utföra och kräver lång utbildning = hög status
Ett arbete som är lätt att utföra och inte kräver någon utbildning = låg status. Typ.

Alla människor som utför ett arbete med glädje och stolthet faller alltid utanför WT-ramen. Att vara fast på ett skitjobb som man hatar utan att vara tillräckligt driven för att säga upp sig och göra något annat, vilket leder till att man spenderar sina dagar med att gnälla och sina kvällar och helger med meningslös konsumtion som man inte har råd med och alkoholintag = WT. Pluspoäng om man skyller det på samhället.
Hört sista versen på Keops pyramid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in