2012-03-15, 23:28
Medlem
Underbar tråd!

Skulle säga som alla redan sagt:

*70-talister med tatueringar
*Piercingar
*45-åriga mammor klär sig som 17-åringar
*Billiga kläder
*Tycker det är bögigt med kostym
*Dricker ljummen sunk-öl
*Använder tobak
*Har sliten hårförlängning som inte har samma färg som det vanliga håret
*Högklackade skor till opassande tillfället och kläder
*Bor i ghetton (en bit utanför staden i höghus)
*Är skrikiga i skolan och går IV på gymnasiet
*Kassa betyg
Citera
2012-03-16, 18:06
Medlem
Istashas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerburger
Det här är 100% White Trash
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...92667813_n.jpg
Detta måste jag motsätta mig. Det där är punkare, eller troligen könsrockare. Enligt min erfarenhet förefaller de komma från alla möjliga socioekonomiska skikt. Man måste ha ett ganska högt mått av åtminstone allmänbildning för att kunna tillgodogöra sig Onkel Kånkel, till exempel, så därför kan det till och med vara kontraindicerande för låg börd.
Senast redigerad av Istasha 2012-03-16 kl. 18:14.
Citera
2012-03-16, 22:49
Medlem
WT-morsan som har en ros tatuerad på ena bröstet, varav brösten överlag
hänger som rispåsar (dom påsarna man exempelvis sprang o gjorde övningar med på gympan).
Citera
2012-03-17, 10:53
Medlem
Min fråga är förmodligen redan besvarad men eh... vart man kan hitta roliga WT-kläder i Stockholm? Vargtröjor och dyl.
Citera
2012-03-17, 13:01
Medlem
[Infinite]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanae
Min fråga är förmodligen redan besvarad men eh... vart man kan hitta roliga WT-kläder i Stockholm? Vargtröjor och dyl.
Blue fox?
Citera
2012-03-17, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Git7
Underbar tråd!

Skulle säga som alla redan sagt:

*70-talister med tatueringar
*Piercingar
*45-åriga mammor klär sig som 17-åringar
*Billiga kläder
*Tycker det är bögigt med kostym
*Dricker ljummen sunk-öl
*Använder tobak
*Har sliten hårförlängning som inte har samma färg som det vanliga håret
*Högklackade skor till opassande tillfället och kläder
*Bor i ghetton (en bit utanför staden i höghus)
*Är skrikiga i skolan och går IV på gymnasiet
*Kassa betyg

HAHHHHAHHAHHAHAHHAHAHAHHAHHAHAAH...... Så jävla sant, klockrent!
Citera
2012-03-18, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av souvlaki6
Valfri Apple-produkt.

Precis, för wt lägger nog ner 20k på datorer som dom inte ens begriper sig på

Det whitetrash jag har stött på har överlag haft gamla mobiler eller det billigaste androidlurarna
Citera
2012-03-20, 09:40
Medlem
Någon har sagt att det är WT att åka med Ryanair. Absolut inte! Ryanair kräver mycket kompetens med alla regler + ett ekonomiskt tänk och man måste alltid tänka ett steg framåt. Alla vana resare åker med Ryanair; en WT har aldrig rest till något annat än charter. Något som är WT är att gå till lokala resebyrån och lita på vad de säger och ta första bästa resa, "sålänge det är ett ställe där dOM inte snor mina grejer!"
Citera
2012-03-20, 21:06
Medlem
Jag är från vit underklass, på sätt och vis.

Är inte dum, men ganska sinnessjuk och halvt psykotisk. Vet inte om det räknas in.

Drömmer om en framtid där sådana som jag eller värre inte föds. Behöver förstås inte handla om just vit underklass, utan snarare särskilda egenskaper som inte bör föras vidare - oavsett etnicitet och klasstillhörighet.
Citera
2012-03-20, 23:59
Medlem
Fred-Asps avatar
Nu gör vi en fet kartläggning tycker jag

gemensam nämnare: Typiskt för White Trash är låg inkomst, stökigt boende, dålig kost, udda intressen,droger, kriminalitet, alkoholism, barnmisshandel och har generellt sett en eller annan avvikande egenskap av någon sort. Hos White trash populationen kan vi se flera sub-stammar som agerar på olika sätt:

Trailer trash: Något vi inte ser i Sverige, men dem har i princip satt grunden för oss. Billiga kläder; militärbyxor, träningsoveraller, tatueringar, långt hår på män, dåliga tänder. Trailer trash kan bo utanför storstäder såväl som på landsbyggden.

Rednecks: Rednecks är rurala vita människor med dålig inkomst från USA. Bönder i midväst är ofta mer accepterade, det är för att rednecks generellt sett är arbetslösa och har svårare för sociala normer. De bor i småstäder eller ute i skogen. Eventuellt träskmarker eller ökenområden. Rykten om inavel är vanliga. Stereotypiska bilden är rödrutig skjorta, nascar keps, methrökande och intresse för jakt. Rednecks bor antingen i trailers eller förfallna hus.

Svenska klassiska looken: Fleecetröjor, vargar på t-shirts, överviktig mor, smal pappa, rökning, fler än fyra ungar, ofta med namn som Liam, Kevin, Rocky eller dylikt. Hund är vanligt. Dessa bor i allt ifrån förorter till småstäder.

80-tals white trash
Dessa finns ännu kvar! Hockeyfrilla och jeans jackor med Iron Maiden tryck på. Dricker mycket häftigt, ofta finsk ättlingar och bor mer ute i småstäder. Åker ut till campingplatser där deras dåliga spritsinne förstör för resten av kamparna. Tillagande av fläskkarré förekommer.

Raggare: Bor i småstäder, klädstilen slog igenom på 60-talet som en ungdomsrevolt mot vuxna, sen dess har denna gruppering inte riktigt hängt med i utvecklingen. I dagsläget är raggare främst bråkstakar, alkoholiserade med epa traktorer och ofta en liten aning främlingsfientliga.

Rasistskinheads: Inte lika vanligt förekommande i dagsläget, men generellt sett var skinhead rörelser i Sverige grupper med unga svenska män som ville supa och slåss mot invandrare. Ofta var dem ifrån ''berikade'' områden och har retat sig på invandrare sedan dess. Resultatet blev att man gick ut på stan och heilade.

Gamers: Föräldrar med dålig inkomst har denne fått, lyckligtsvis har hans passion blivit att spela spel istället för att supa sig full ute bland tegelhusen. Klär sig uffigt och bryr sig inte om någonting annat än att spela CS. Kommer antagligen inte göra mycket nytta i framtiden.

Weed snubben: En snubbe som klär sig i kit från topstreetwear. Han kan göra allt ifrån att skatea till att bara lyssna på hip-hop/reggae. Weed snubben är ofta vänsterorienterad och umgås en del med invandrare och fjortisar. Hänger mycket på plattan. Skolan ser dessa väldigt lätt på. Föräldrarna är vanliga knegare som helt enkelt tappat intresset för ungarna.

Hobbyturken: Hobbyturken kan vara allt ifrån hel svensk till polack, men faktum kvarstår att hobbyturken växte upp ute i förorten. En oerhört jagsvag person som börjat bryta på Rinkebysvenska. Han umgås typ bara med invandrare, han rakar skallen var och varannan dag, har på sig fjällräven och adidas. Bor i en oerhört trång och ostädad lägenhet, flickvännen är givetvis också utländsk.

de som tror att dem har tillräckligt mycket pengar:
Föräldrarna har ganska halvdan inkomst, men är fortfarande hyfsat välmående. Denna typ av white trash har lyckats hålla sig undan kriminalitet och dylikt, dessvärre slösar han eller hon hela studiebidraget på kläder och på en livsstil han eller hon inte har råd med. Försöker hålla bekanta utanför deras hem för att dem inte vill visa hur dåligt ställt hon har det i förhållande till andra.

Motorälskare: Kommer i olika former, vissa är MC gäng, vissa är bilmekaniker Andra är Conny från Karlstad som glider runt med prillan under läppen medan han sladdar runt på en grusplan. Motorälskaren måste räknas till WT, även om han givetvis inte behöver vara en osympatisk och hemsk person.

Methheads: Tandlösa knarkare som bor ute i stugor eller i trailers. Har i princip knarkat bort hela sina liv och har inga planer på att sluta.

Det går givetvis att kombinera dessa grupper till andra, vissa är weedsnubbar som kör runt i EPA samtidigt som dem är hobbyturkar och försöker leva en för dyr livsstil. Men det är dessa återkommande element jag ser.
Senast redigerad av Fred-Asp 2012-03-21 kl. 00:02.
Citera
2012-03-21, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Git7
Någon har sagt att det är WT att åka med Ryanair. Absolut inte! Ryanair kräver mycket kompetens med alla regler + ett ekonomiskt tänk och man måste alltid tänka ett steg framåt. Alla vana resare åker med Ryanair; en WT har aldrig rest till något annat än charter. Något som är WT är att gå till lokala resebyrån och lita på vad de säger och ta första bästa resa, "sålänge det är ett ställe där dOM inte snor mina grejer!"

Jag förstår inte en grej bara, har WT verkligen råd att åka på charter? I så fall är ju begreppet osedvanligt brett och omfattar hur många svenskar som helst. Trodde att WT var de som levde i amerikanska husvagnsparker permanent, och inte medel-svensson.
Citera
2012-03-21, 20:06
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulturisten
Jag förstår inte en grej bara, har WT verkligen råd att åka på charter? I så fall är ju begreppet osedvanligt brett och omfattar hur många svenskar som helst. Trodde att WT var de som levde i amerikanska husvagnsparker permanent, och inte medel-svensson.

WT i Sverige är absolut inte jämföra med medelsvenssons. Visst, en och annan WT kan ta ett dåligt lån och dra en vecka till Alanya men det är absolut inte det som utmärker dem.

En del har skrivit att Thailand är WT-mecka men det är så fel det kan bli. Det vimlar av svenne bananer där nere men resa till Thailand samt boende/leverne kräver ett ganska schysst kapital. Särskilt om man inte har ett ekonomiskt sinne öht och inkomster under det genomsnittliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in