2013-04-05, 15:40
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesTrombley
Haha. Är det så konstigt att man blir överentusiastisk när vädret blir varmare och man faktiskt kan sitta ute och ta en kopp kaffe i solen? I Sverige blir det kallt i slutet av september. Då åker vinterjackan fram och får sitta på i minst ett halvår, sen när man äntligen kan plocka fram den nyinköpta, fräscha, sköna vårjackan så ska nån tomte störa sig på det och gråta ut på internet samt slänga sig med ord han inte riktigt har koll på. TS är en lallare som går går runt i sin svarta stadiumvinterjacka med pälskrage, för stora pösiga jeans och bastanta kängor ända tills maj-juni. Då åker foppatofflorna och spännislinnet fram.

Våren brukar inte vara lång, varför inte ta vara på den?

Nej, ta inte vara på våren för i bövelen, det är så jävla Svenne. Klä dig i vinterkappa och fixa tantfrillan innan du går ut eller håll dig inne med glas varm äggtoddy, det är klass.
Citera
2013-04-05, 15:45
Medlem
HaveFuns avatar
WT att man inte ser det fina varje dag utan bara när det är ex "vår". Är det WT att det äntligen är julafton, är det WT att det äntligen är nyår, är det WT att det är ens födelsedag?

Tycker fan du har missbrukat ordet WT, som någon skrev tidigare är WT en person som jobbat på en såg i djupaste småland, röker, importerar en fru etc...
Citera
2013-04-05, 15:46
Medlem
Rarrehs avatar
Kom nyss hem från en längre resa och slogs av hur många idioter det är som går runt i endast tröja eller t-shirt. Som du säger så råder det ingen balans. Antingen är det vinter fullt ut eller så är det fullt ut vår helt plötsligt. Det slår ingen att våren kanske sakta men säkert smyger sig på, men att det kanske skulle vara klokt att fortfarande bära jacka.

Vi måste sälja otroligt dåligt med vårjackor i Sverige, eller?
Citera
2013-04-05, 15:47
Medlem
soapmasters avatar
Kan vi snälla sluta urvattna begreppet WT?... Blir så jävla patetiskt. Har nu gått så långt att användandet av "WT" får en att se WT ut.

Jag tycker det faktiskt är mer WT att försöka vara cool och hipp genom att använda begreppet WT än att faktiskt vara på riktigt WT. Grattis.
Senast redigerad av soapmaster 2013-04-05 kl. 15:51.
Citera
2013-04-05, 15:48
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rarreh
Kom nyss hem från en längre resa och slogs av hur många idioter det är som går runt i endast tröja eller t-shirt. Som du säger så råder det ingen balans. Antingen är det vinter fullt ut eller så är det fullt ut vår helt plötsligt. Det slår ingen att våren kanske sakta men säkert smyger sig på, men att det kanske skulle vara klokt att fortfarande bära jacka.

Vi måste sälja otroligt dåligt med vårjackor i Sverige, eller?

Fick du möjligen hybris när du var utomlands?
Citera
2013-04-05, 15:51
Medlem
1.1s avatar
T-shirt och shorts går man i när det är 20 grader. Om man vill gå i det i dag får man åka ner till Gran Canaria. Här i Sverige går man fortfarande i fodrade jackor och långkalsonger, annars får det vara.
Citera
2013-04-05, 15:55
Medlem
Rarrehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Fick du möjligen hybris när du var utomlands?

Mycket möjligt. Eller så förlorade jag min naivitet.
Citera
2013-04-05, 15:57
Medlem
Ålens avatar
[quote=1.1]T-shirt och shorts går man i när det är 20 grader. Om man vill gå i det i dag får man åka ner till Gran Canaria. Här i Sverige går man fortfarande i fodrade jackor och långkalsonger, annars får d

Gran Canaria? Shorts? Då börjar det väl verkligen lukta WT?
Citera
2013-04-05, 16:00
Medlem
Snubchurps avatar
Precis som ordet rasist missbrukas ordet WT väldigt ofta. Finns tydliga exempel på vad WT är i Sverige. Söker ni tydliga exempel råder jag er att kolla på Lyxfällan där det ofta dyker upp personer som uppfyller alla kriterier för att benämnas som WT.

Jag har som mål att komma så långt ifrån WT man kan komma i livet, avskyr nämligen sättet att leva på.
Citera
2013-04-05, 16:12
Medlem
Jag märker att många verkar ha svårt att förstå "Navyblazers" kritik. För att underlätta har jag sammanställt en lista på det som, enligt "Navyblazer", är utmärkande för "vitt skräp":

Inlägg 1:
  • Att skriva på Internet på ett "intetsägande vis" om vårtecken.
  • Att bära kortbyxor eller tunna jackor trots att temperaturen inte överstiger tre plusgrader.
  • Att inleda samtal med att uttrycka sig uppskattande om värmen, trots att det var minusgrader samma natt.
  • Att, som stadsboende mor eller studerande vid gymnasiet, dricka kaffe på utomhuskaféer under en längre tid.

Inlägg 2:
  • Att bära tunn tröja under kavaj, eller solglasögon från Ray-Ban, vilket (av någon anledning) inte är att klä sig i överensstämmelse med väderförhållandet.

Inlägg 3:
  • Att uppleva ett "spontant och intensivt rus" den 4 april, men inte tidigare eller senare.

Inlägg 4:
  • Att "inte se året för mer än fyra månader", och att fira semester i Cypern istället för på "en ort som primierar [sic] förutsättningarna som råder", där det råder "behaglig temperatur" och det finns "utbud" [sic].

Inlägg 5:
  • Att bära t-tröja och kortbyxor trots att temperaturen inte överstiger fem plusgrader.

Om jag har förstått "Navyblazer" rätt ska man med andra ord undvika ovanstående - något motsägelsefulla och felstavade - lista över handlingar, om man inte vill bli betraktad som "vitt skräp".
Senast redigerad av 862 2013-04-05 kl. 16:16.
Citera
2013-04-05, 16:26
Medlem
Granatsplitters avatar
Vänta lite nu, har vi inte alla rätt att göra som vi vill? Om jag vill gå runt i Speedos i Februari, ska väl alla andra skita i det?

Gör som ni vill. Bara för att "kläder-efter-väder" mannen gnäller i ett forum visar nog mer på vad hans mamma tutat i honom under hela uppväxten. Förmodligen klev han inte ur bävernylondräkten förrän i Maj, bara för att det blåste lite kallt.

Sluta döma folk så jävla mycket. Nu ska jag ut på min altan, naken med en starköl och flexa!
Citera
2013-04-05, 16:27
Medlem
mattmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navyblazer
Kontentan är för mig, den cyniske trådskaparen som upprör fb-mobben på forumet är följande:

För det första. Jag mår väldigt bra. Lever ett gott liv med det mesta av det jag känner ett stort behov av. Jag skriver helt enkelt därför att det är synd att många inte kan ta vara på samtliga av årets 12 månader. Att "leva ut" när vankas vår och sol är helt okej, men att man sitter på så mycket känslor att man tappar omdömet och värderingar för vad som är sunt och osunt, det är vad jag reagerar på.
Jag kan halla med dig om att manniskor blir som galna sa fort de ser sol och plusgrader och fenomenet ar absolut varst i Stockholm. MEN, vad som ar sunt respektive osunt ar val upp till gemene man, enligt dig far inte det svenska folket kla sig sa som de vill. Jag tycker din logik ar nagot fanig och du kan gott stanna pa fjaderholmarna och umgas med dina replikor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in