2010-07-05, 19:16
Medlem
brianmolkos avatar
ha virus på datorn (ja men ladda ju ner antivirus program från piratebay och det slutade komma uppdateringar efter ett år så nu så struntar i att uppdatera (senaste definition 2008.07.21))
ha brusande stereo (den fungerar ju)
leggins
handla på LIDL
ha keps bakochfram
ha mp3 på datorn
ha oordning i datorn
supa för mycket
Senast redigerad av brianmolko 2010-07-05 kl. 19:19.
Citera
2010-07-05, 19:47
Medlem
Blocket.ses avatar
fan vad skön tråd..

En wt går ofta omkring i ett vitt stort linne, (gärna nät) lila pumashorts och foppatoflor..
Åker ofta en risig minibuss, och bor i miljonprogrammet.. Gärna på nedre botten, så att dom kan ha en liten uteplats..
med nått halvtrasigt staket, halvtrasiga leksaker överallt på gården.. 7 ungar och en morsa som skriker åt ungarna..

Ungarna går oavkortat omkring i torgkläder, och skor köps på extrapris för 99kr paret på Coop.
Citera
2010-07-05, 19:55
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskvalp
Lite WT-tecken:

Äta på McDonalds med hela familjen

I stort sett alla familjer i Sverige äter nog på McDonald's någon gång i bland, t.ex. när man är på resande fot. Jag kan inte se att det skulle vara WT per definition, det handlar i så fall snarare om hur ofta och i vilket sammanhang man gör det.

Citat:
Applodera när flygplanet landat eller när biofilmen är slut

Applådera när flygplanet landar är väl mer en Svensson-grej, det var uppenbarligen något som förekom redan i slutet av 70-talet när Stig-Helmer flög till Kanarieöarna.

På bio applåderas det väl rätt sällan skulle jag säga och precis som någon nämnde så är mitt intryck att det främst är kulturtanter (eller andra cineaster) som gör det.

Citat:
Campa i trädgården

Hur många människor campar i trädgården och är det verkligen ett vanligt beteende bland WT? Att barn tältar i trädgården är väl rätt vanligt, det tyckte jag var spännande när jag var barn och jag var knappast ensam. Är det överhuvudtaget WT att ha trädgård?
Citera
2010-07-05, 20:24
Medlem
brianmolkos avatar
ha kissie som idol

oroa sig för rosa kött och sen gå iväg och röka, prata i mobil och sola utan sololja

och en sak till är totalt WT
Senast redigerad av brianmolko 2010-07-05 kl. 21:17.
Citera
2010-07-05, 21:43
Medlem
genomstekt rött kött, fy fan va WT det är med folk som genomsteker sin Oxfilé!
Citera
2010-07-05, 22:02
Medlem
Blocket.ses avatar
Lyssna på schlager och dansband är äkta wt..
Hänger på den lokala pizzerian och kallar det UTGÅNG är också wt..
Citera
2010-07-06, 10:39
Medlem
Magnus.nilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snookiz
Alla stämmer in, förutom att Slicka/suga på fingrarna efter man ätit. Iallafall om man typ svullat i sig lite chips hemma i soffan på en bakisdag, klart man tvättar händerna efter!

Man tvättar av händerna med vatten, man sitter inte och slickar och suger på dem! Det är en ganska stor skillnad.

Citat:
Ursprungligen postat av Blocket.se
fan vad skön tråd..

En wt går ofta omkring i ett vitt stort linne, (gärna nät) lila pumashorts och foppatoflor..
Åker ofta en risig minibuss, och bor i miljonprogrammet.. Gärna på nedre botten, så att dom kan ha en liten uteplats..
med nått halvtrasigt staket, halvtrasiga leksaker överallt på gården.. 7 ungar och en morsa som skriker åt ungarna..

Ungarna går oavkortat omkring i torgkläder, och skor köps på extrapris för 99kr paret på Coop.

Det är värre än så, det du säger är dock kanske av de värsta WT's men utbredningen är mycket större en så my friend.
Citera
2010-07-06, 13:17
Medlem
Colonials avatar
Att resa utomlands till destinationer som Thailand och Turkiet har blivit väldigt WT. Är man inte WT så reser man helt enkelt till andra ställen.

Citat:

Nja schlager är inte WT. Jag tycker snarare överklassen ofta visar prov på att ha dålig musiksmak och just lyssna på schlager. Men dansband är det däremot garanterat!

Den andra fick mig att skratta
Citera
2010-07-06, 13:21
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Kungen lyssnar gärna på Tomas Ledin och tittar gärna på hockey. Han är rätt WT han med.
Citera
2010-07-06, 17:14
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riffraffer
Ja loppisar och marknader är WT, det är där man finner sveriges white trash.
Att semestra utomlands är också WT eftersom upplysthet idag ges via media och nätet så resa behövs bara för packet. Förr reste man för att lära sig, idag gör folk det för att utnyttja svag ekonomi och folks utsatthet. Thailändarna ler endast för att det ger de mat varje dag, tro inget annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Colonial
Att resa utomlands till destinationer som Thailand och Turkiet har blivit väldigt WT. Är man inte WT så reser man helt enkelt till andra ställen.

Nja schlager är inte WT. Jag tycker snarare överklassen ofta visar prov på att ha dålig musiksmak och just lyssna på schlager. Men dansband är det däremot garanterat!

WT har knappast råd att åka så långt med hela familjen. De campar i grannkommunen istället. riffraffer, du verkar ju snarare att tro att det är särskilt hänsynslösa människor som åker utomlands.
Och schlager är väl mer en medelklassgrej. Dansband lyssnas nog i många white trash-hem, ja.
Citera
2010-07-06, 17:23
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colonial

Det som är mest WT borde väl vara att resa runt i Sverige? Öland och Gotland t. ex.
Citera
2010-07-06, 19:28
Medlem
UltimateHybrids avatar
Eller så skriver man White trash över hela sin båt som spånen jag såg utanför Saltis i helgen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in