Citat:
Ursprungligen postat av MegaFet
blev ivägsläpad på en stor loppis på en fotbollsplan mitt ute i skogen idag, var flera hundra white trash bönder där
tjocka 40+gubbar utan tröja med hästsvans och stora tatueringar med vikingar eller örnar, gärna med en cowboyhatt
tjocka tanter i hockeyfrilla och "I'm the stripshow"-tröjor eller liknande, sönderblekt från början på 90 talet
dom lite smalare tanterna med en indianfjäder och/eller delfin tatuerad på armen och en kort, fransig jeanskjol, ring i näsan
taniga 15åringar med volvotröjor "jag puttar hellre min volvo än kör mercedes" (ja, seriöst, var en som hade en sån) fanns det gott om
tanter som förmodligen är 40 men ser ut som 55 och lite inavlade som går med en 7åring som ser lite utvecklingsstörd ut
tonårsdottern, 14år ungefär som väger ca 30 kilo och ser så dum ut så att man börjar undra om kroppen har börjat ta på hjärnan för att få ut någon energi ur fettet där, jeansshorts och blekt linne, tunt hår
undrar också hur dessa människor tänker. hur ser en dag ut i en white trash människas liv egentligen?
Du har väl rätt så rätt i din beskrivning. Inbillar mig att en wt-sommardag för en arbetslös ser ut ungefär så här;
Vakna för sent, slänga i sig för gammalt bröd, dricka ljummet vatten och ta bilen till försäkringskassan, hur nära det än är.
Passa på att vagga fram för gågatan och köpa en varm korv nu när man ändå är på byn.
Köpa Expressen och Vecko-Revyn/Allers och Gula Blend och sedan vagga tillbaka till bilen.
Köra till Systemet och köpa Vodka och billig öl.
Hem och läsa horoskop, skrika lite på ungjävlarna för att de inte vaknat än.
Klaga på sitt liv och lyssna på Eddie Meduza.
Köra ungarna till närmsta badstrand och kräva att de badar snabbt så att man kan åka hem och dricka öl.
Sticka hem, laga snabbmakaroner och värma fiskpinnar, jaga ut ungarna och sätta sig framför tv:n och röka cigaretter och dricka alkohol.
Hoppas att den där "spännande romantiska möjligheten" från horoskopet ska dyka upp.
Det gör den inte.
Ringer gammal pojk/flickvän som man kan ha tragiskt fyllesex med.
Bråka med exet och jaga ut honom/henne.
Hata sitt liv.
Somna.
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskvalp
Lite WT-tecken:
Slicka/suga på fingertopparna efter man ätit klart eller spillt något
Äta på McDonalds med hela familjen
Vara tjock och skylla på dåliga gener/dålig förbränning
Använda ord som "baja" (bajsa) och "bulla" (bulle)
Ha virus på datorn
Instängd och dålig luft i hemmet
Ha bajs och kiss-humor
Applodera när flygplanet landat eller när biofilmen är slut
Campa i trädgården
Ha en snygg modell som avatar på internetforum
Läsa tidningen på toaletten
Hustrumisshandel
Straffad för fyllkörning
Röker, gärna inomhus eller i bilen
Ha blocket.se som startsida eller bokmärke
Inget av det där är väl särskilt WT. Kanske om alla grejerna stämmer in...
Men det fetmarkerade? Enda gången jag varit med om något liknande var på den ryska filmen "Återkomsten", ett grått, tråkigt och ångestfyllt far- och sondrama. Det måste ju snarare ha varit kulturtanter från övre medelklassen som applåderade, för WT gillar väl bara action och romantiska komedier?
Citat:
Ursprungligen postat av Snate
Gick inte direkt fram och frågade då jag bara såg honom som hastigast, men han hade stor ölmage, hästsvans och en massa tatueringar på armarna så han var nog ganska WT ändå.
Min fråga var mer om gorillor kan läggas till i ledet med utpräglade WT-symboler såsom vargar, indianer och sydstatsflaggor?
Nej fan, gorillor är ju stensköna. I och för sig kanske white trash kan identifiera sig med deras lättjefulla livsstil.