2010-07-04, 18:32
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snate
Såg en stor svettig karl häromdan som hade en T-shirt med ett jättestort gorillatryck över hela tröjan.

Är gorillor WT?

Jobbar Gorillan eller är den "sjukskriven"
Citera
2010-07-04, 19:47
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semestervikarie
Har sett en ung asiatisk kille som kör runt i en Volvo 240 med tonade bakrutor och utan ljuddämpare. Bilen är ju helt klart WT-klassad men vad kallar man killen som äger den?

GT
Citera
2010-07-04, 21:32
Medlem
Hela denna tråden är fel eftersom det började i USA med att man listade vilka som eventuellt kunde vara rednecks. WT verkar vara en populär benämning i Sverige vilket jag tror beror på invandrarnas komplex även om de fula feta tjejerna från Chile föredrar att kalla svenska män för gringos.
Hela fenomenet med "if your boat is parked in the driveway you might be a redneck" och så vidare bottnade i företeelser som folk noterade bland vissa människor. Tvärtemot vad de drivande i denna tråd tycks tro så kan vad som helst med tiden bli WT eftersom det är ett lösare begrepp än redneck-grejen. Det är en utveckling av det man en gång benämnde som svennigt och vad som gjorde en svensk till en Svensson, typ de tre V:na.
Man märker hur vissa av de drivande här opponerar sig och känner sig träffade när deras beteende eller stil benämns som WT och faktum är att ingen av oss sitter inne med den ultimata benämningen eller klassningen av vad som är WT. Bara synd att den roliga Redneck-grejen med glimten i ögat gjordes så ful och utan humor här på FB.
Citera
2010-07-04, 22:07
Medlem
blev ivägsläpad på en stor loppis på en fotbollsplan mitt ute i skogen idag, var flera hundra white trash bönder där
tjocka 40+gubbar utan tröja med hästsvans och stora tatueringar med vikingar eller örnar, gärna med en cowboyhatt
tjocka tanter i hockeyfrilla och "I'm the stripshow"-tröjor eller liknande, sönderblekt från början på 90 talet
dom lite smalare tanterna med en indianfjäder och/eller delfin tatuerad på armen och en kort, fransig jeanskjol, ring i näsan
taniga 15åringar med volvotröjor "jag puttar hellre min volvo än kör mercedes" (ja, seriöst, var en som hade en sån) fanns det gott om
tanter som förmodligen är 40 men ser ut som 55 och lite inavlade som går med en 7åring som ser lite utvecklingsstörd ut
tonårsdottern, 14år ungefär som väger ca 30 kilo och ser så dum ut så att man börjar undra om kroppen har börjat ta på hjärnan för att få ut någon energi ur fettet där, jeansshorts och blekt linne, tunt hår
undrar också hur dessa människor tänker. hur ser en dag ut i en white trash människas liv egentligen?
Senast redigerad av MegaFet 2010-07-04 kl. 22:14.
Citera
2010-07-05, 01:22
Medlem
Lite WT-tecken:

Slicka/suga på fingertopparna efter man ätit klart eller spillt något
Äta på McDonalds med hela familjen
Vara tjock och skylla på dåliga gener/dålig förbränning
Använda ord som "baja" (bajsa) och "bulla" (bulle)
Ha virus på datorn
Instängd och dålig luft i hemmet
Ha bajs och kiss-humor
Applodera när flygplanet landat eller när biofilmen är slut
Campa i trädgården
Ha en snygg modell som avatar på internetforum
Läsa tidningen på toaletten
Hustrumisshandel
Straffad för fyllkörning
Röker, gärna inomhus eller i bilen
Ha blocket.se som startsida eller bokmärke
Citera
2010-07-05, 07:36
Medlem
Snates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Jobbar Gorillan eller är den "sjukskriven"

Gick inte direkt fram och frågade då jag bara såg honom som hastigast, men han hade stor ölmage, hästsvans och en massa tatueringar på armarna så han var nog ganska WT ändå.

Min fråga var mer om gorillor kan läggas till i ledet med utpräglade WT-symboler såsom vargar, indianer och sydstatsflaggor?
Citera
2010-07-05, 08:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskvalp
Lite WT-tecken:

Ha virus på datorn
Ha bajs och kiss-humor
Campa i trädgården
Hustrumisshandel
Straffad för fyllkörning

Jag sitter fan alltid och kokar när folk gör det ( ), men är inte detta mer av ett Svensson-beteende? Andelen WT på flygplanen borde ju vara väldigt få eftersom dom har råd med resor kanske var tionde år eller så.
Citera
2010-07-05, 11:59
Medlem
Magnus.nilssons avatar
Citat:
Lite WT-tecken:

Ha virus på datorn
Ha bajs och kiss-humor
Campa i trädgården
Hustrumisshandel
Straffad för fyllkörning

Alla stämmer ju in till 100% men kan inte hålla med om tidningen, det är ju bekvämt och skita och läsa! Gör inte alla det?
Citera
2010-07-05, 12:05
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Lite WT-tecken:

Ha virus på datorn
Ha bajs och kiss-humor
Campa i trädgården
Hustrumisshandel
Straffad för fyllkörning

Jag är WT!
Citera
2010-07-05, 14:20
Medlem
Citat:
Lite WT-tecken:

Ha virus på datorn
Ha bajs och kiss-humor
Campa i trädgården
Hustrumisshandel
Straffad för fyllkörning

Alla stämmer in, förutom att Slicka/suga på fingrarna efter man ätit. Iallafall om man typ svullat i sig lite chips hemma i soffan på en bakisdag, klart man tvättar händerna efter!
Citera
2010-07-05, 16:02
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaFet
blev ivägsläpad på en stor loppis på en fotbollsplan mitt ute i skogen idag, var flera hundra white trash bönder där
tjocka 40+gubbar utan tröja med hästsvans och stora tatueringar med vikingar eller örnar, gärna med en cowboyhatt
tjocka tanter i hockeyfrilla och "I'm the stripshow"-tröjor eller liknande, sönderblekt från början på 90 talet
dom lite smalare tanterna med en indianfjäder och/eller delfin tatuerad på armen och en kort, fransig jeanskjol, ring i näsan
taniga 15åringar med volvotröjor "jag puttar hellre min volvo än kör mercedes" (ja, seriöst, var en som hade en sån) fanns det gott om
tanter som förmodligen är 40 men ser ut som 55 och lite inavlade som går med en 7åring som ser lite utvecklingsstörd ut
tonårsdottern, 14år ungefär som väger ca 30 kilo och ser så dum ut så att man börjar undra om kroppen har börjat ta på hjärnan för att få ut någon energi ur fettet där, jeansshorts och blekt linne, tunt hår
undrar också hur dessa människor tänker. hur ser en dag ut i en white trash människas liv egentligen?

Du har väl rätt så rätt i din beskrivning. Inbillar mig att en wt-sommardag för en arbetslös ser ut ungefär så här;
Vakna för sent, slänga i sig för gammalt bröd, dricka ljummet vatten och ta bilen till försäkringskassan, hur nära det än är.
Passa på att vagga fram för gågatan och köpa en varm korv nu när man ändå är på byn.
Köpa Expressen och Vecko-Revyn/Allers och Gula Blend och sedan vagga tillbaka till bilen.
Köra till Systemet och köpa Vodka och billig öl.
Hem och läsa horoskop, skrika lite på ungjävlarna för att de inte vaknat än.
Klaga på sitt liv och lyssna på Eddie Meduza.
Köra ungarna till närmsta badstrand och kräva att de badar snabbt så att man kan åka hem och dricka öl.
Sticka hem, laga snabbmakaroner och värma fiskpinnar, jaga ut ungarna och sätta sig framför tv:n och röka cigaretter och dricka alkohol.
Hoppas att den där "spännande romantiska möjligheten" från horoskopet ska dyka upp.
Det gör den inte.
Ringer gammal pojk/flickvän som man kan ha tragiskt fyllesex med.
Bråka med exet och jaga ut honom/henne.
Hata sitt liv.
Somna.

Citat:
Lite WT-tecken:

Ha virus på datorn
Ha bajs och kiss-humor
Campa i trädgården
Hustrumisshandel
Straffad för fyllkörning

Inget av det där är väl särskilt WT. Kanske om alla grejerna stämmer in...
Men det fetmarkerade? Enda gången jag varit med om något liknande var på den ryska filmen "Återkomsten", ett grått, tråkigt och ångestfyllt far- och sondrama. Det måste ju snarare ha varit kulturtanter från övre medelklassen som applåderade, för WT gillar väl bara action och romantiska komedier?

Citat:
Ursprungligen postat av Snate
Gick inte direkt fram och frågade då jag bara såg honom som hastigast, men han hade stor ölmage, hästsvans och en massa tatueringar på armarna så han var nog ganska WT ändå.

Min fråga var mer om gorillor kan läggas till i ledet med utpräglade WT-symboler såsom vargar, indianer och sydstatsflaggor?

Nej fan, gorillor är ju stensköna. I och för sig kanske white trash kan identifiera sig med deras lättjefulla livsstil.
Citera
2010-07-05, 19:15
Medlem
Ja loppisar och marknader är WT, det är där man finner sveriges white trash.
Att semestra utomlands är också WT eftersom upplysthet idag ges via media och nätet så resa behövs bara för packet. Förr reste man för att lära sig, idag gör folk det för att utnyttja svag ekonomi och folks utsatthet. Thailändarna ler endast för att det ger de mat varje dag, tro inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in