Citat:
Ursprungligen postat av Prins-Robert
Många vet inte att White Trash karaktäriseras genom att vara vit, fattig, lågutbildad underklass. WT har blivit ett trendord bland ungdomar och har kommit att betyda allt inte passar ens egen smak för stunden.
Detta har jag läst att folk tycker är WT idag, och inget kan vara mer felaktigt:
Volvo V70 (jo jag tackar. Vit fattiglapp köper bil för 300 papp)
Jobba med IT (jobba????)
Köpa överdimensionerad plasma-TV (möjligtvis om den köps av kniv-janne nere på torget)
Reser till Thailand och Mallorca på semestern (för detta krävs både jobb och gott om pengar)
...och så här kan jag hålla på i evigheter. Ser inte folk att ovanstående grejer kännetecknar svensk medelklass??
Jag tror att ingen direkt anser att dessa ting klassas som WT, det är väl snarare det som den vita, fattiga och obildade underklassen gör för att få råd med dessa grejer; Lånar hejdlöst med pengar!
ALLA köpa fin bil, gigantisk tv och resa utomlands två gånger om året. Sen att your average WT tagit Finax telefonlån (eller motsvarande) med ocker-ränta, utan att egentligen förstå vad ränta är, för att få råd med kalaset och sen dessutom bitchar och wheinar i kvällspressen om att man har blivit lurad är verkligen WT typ A

.