2009-11-15, 20:11
Medlem
Citat:
-Hennes mamma kallade min bil för "lyxbil" (Volvo S70 -98) som råkar vara städad invändigt och lukta gott utan wunderbaum.

Det här är en av de mest fascinerande aspekterna av wt-livet. Man orkar inte ta tag i riktigt triviala saker som att hålla bilen/tomten/huset någorlunda rent. För det är rätt trivialt: ser man till att inte skita ner för mycket "in the first place" så måste man städa ganska minimalt.

Vad beror det på? Har de en allmän känsla av tröstlöshet - "inget spelar egentligen någon roll, så istället för att slänga colaburken i papperskorgen, så slänger jag den på bilens baksäte"?
Senast redigerad av trzy 2009-11-15 kl. 20:15.
Citera
2009-11-15, 21:10
Medlem
ExclusiveBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trzy
Det här är en av de mest fascinerande aspekterna av wt-livet. Man orkar inte ta tag i riktigt triviala saker som att hålla bilen/tomten/huset någorlunda rent. För det är rätt trivialt: ser man till att inte skita ner för mycket "in the first place" så måste man städa ganska minimalt.

Vad beror det på? Har de en allmän känsla av tröstlöshet - "inget spelar egentligen någon roll, så istället för att slänga colaburken i papperskorgen, så slänger jag den på bilens baksäte"?

Många white trash tänker inte på konsekvenser av sitt handlande. Om man äter McDonalds mat i bilen så är det kanske bekvämt att slänga resterna under sätet eftersom det är kallt ute och långt till papperskorgen. Men om man gör det X antal gånger så kommer bilen att vara så jävla äcklig invändigt att man hellre kommer att vistas ute i ösregn och kyla än att sitta i den.

Sedan kan det vara så att om man konstant lever i skit så märker man inte den och därför kan man få en "renhets chock". Mitt ex mamma brukar åka i något av sina x mäns bilar som är rullande soptippar. Deras bilar kan vara nyare och dyrare än min Volvo, men hon har ingen erfarenhet av att sitta i en bil där inredningen ser ut som den gjorde när bilen rullade ut från fabriken 1998.
Men det pågick också en "kamp" om att hålla min Volvo S70 ren. Det har varit många bråk då jag vägrat köra hennes kompisars nerpissade och leriga hundar, där jag tvingat henne att äta INNE på McDonalds restaurangen om hon nu ville ha sin BigMac samt bett hennes kompisar att dricka upp sin cider/öl/vin innan de sätter sig i bilen för färd till krogen.

Detta "gnäll" från min sida har lett till att jag har en "lyxbil" i min ägo.
Citera
2009-11-16, 20:28
Medlem
Greengrasss avatar
Om man bara ser på utseende så tycker jag nog att Kurt Kobain är ett rätt bra exemplar ,
Citera
2009-11-17, 13:25
Medlem
rainbowrunners avatar
WT-Kriterier

Jag tycker mig se olika definitioner av vad som är WT, beroende på kön och ålder.

Killar 20-25 år:
- Bo kvar i hemkommunen eftersom att den är BÄÄÄST.
- Tribaltatuering. Farlig och tillhörande staffordshire terrier.
- Köra runt kommunen med en Mercedes (http://www.cars-directory.net/pics/m...1703876_2.jpg). Givetvis inbyggda baslådor och tonade rutor. Logotyper som "No Fear" fastklistrade på bakrutan. Tillhörande keps med "No fear" logotyp är icke ovanligt.

Tjejer 20-25 år:
- Skaffa barn i tidig ålder. Döpa ungen till Kevin, Tindra osv osv.
- Skaffa svanktatuering fast man är tjock och det bara ser äckligt ut.
- Sönderblonderat hår och alternativt piercing under läppen.
- Dricka Anderssons öl på fest, eftersom att det är billigast.
Citera
2009-11-17, 19:03
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twilight zone
Här är ett tvättäkta fall som roligt nog göra allt för att framstå som glassig (!)

Läs bloggen och kolla bilderna så fattar ni. Människan har inget jobb men skriver ändå hur upptagen hon kan vara imorgon för då ska 3 samtal ringas eller en fika genomföras..

http://finest.se/userBlog/?uid=30349&beid=1233293

hahaha det var min förskolelärare =)
Citera
2009-11-17, 23:53
Medlem
Pytons avatar
Träffade på två fina exemplar när jag köpte min lägenhet. Området jag bor i är ganska dyrt och föräldrarna (som ägde lägenheten) var helt normala, men dottern (som bodde i lägenheten) var ihop med en WT och blev väl lite så själv

Iaf, fattade misstankar när jag var på visning och ser en "Playboy"-handuk i badrummet. I hallen är det bilder på Elvis. Bokhyllan innehåller en ordbok, sen bara spritflaskor, kepsar mm.

Lägenheten har dock ett bra pris och är helt ok så jag skriver kontrakt och får träffa dottern, blond, lite småfet men inte så WT som jag hade trott. Dock ganska blåst och obildad. 21 år gammal, gravid så klart

Hur som helst, dagen innan tillträde så ska jag besiktiga lägenheten. Ringer tjejen som svarar att hon är borta pga. illamående men hennes pojkvän ska komma och släppa in mig. Står utanför huset och kollar in området, villaidyll med småbarn, nya bilar på garageuppfarterna osv. Plötsligt bryts lugnet av en ful Volvokombi med dunkade baslåda och tribal-streamer i framrutan. Undrar vad fan den gör i det här området, tills den kör in på parkeringen! Det visar sig vara pojkvännen med sin pappa.

Pojkvännen:

Lönnfet med fläsket hängande ut från sidorna, ovårdad hy med många finnar, tribal-tröja

Pappan:

Keps, munktröja (alla som är över 40 och har sån tröja... ), röker som en skorsten hela tiden, höll på att svimma när han gick upp två trappor

Under 10 minuters tid hade pojkvännen avhandlat viktiga ämnen som rottweilers (han hade 2), tatueringar (han tatuerade sin pappa, kvaliten var... sådär ), bilar (Volvo).
Citera
2009-11-18, 00:05
Medlem
Jag tror att White Trash söker trygghet i enkla nöjen och gärna umgås med de sina. Kanske för att de känner sig utanför? Kanske för att samhället ter sig svårförståeligt och skrämmande? Kanske har de (iallafall en del) mentala förutsättningar som inte tillåter djupare insikter om världen runt om kring oss och förmåga till ett nyanserat och rikt känsloliv.
Citera
2009-11-18, 00:12
Medlem
Känns inte det här ämnet rätt uttjatat? Ja, vi vet vad White trash är. Ja, vi vet att ni som skriver inlägg i tråden inte tillhör den här kategorin.

Det har knappt framkommit något nytt de senaste 200 sidorna...
Citera
2009-11-18, 14:26
Medlem
Yohomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowrunner
Jag tycker mig se olika definitioner av vad som är WT, beroende på kön och ålder.

Killar 20-25 år:
- Köra runt kommunen med en Mercedes (http://www.cars-directory.net/pics/m...1703876_2.jpg). Givetvis inbyggda baslådor och tonade rutor. Logotyper som "No Fear" fastklistrade på bakrutan. Tillhörande keps med "No fear" logotyp är icke ovanligt.

Tjejer 20-25 år:

+1
Citera
2009-11-18, 16:22
Medlem
Citat:

Killar 20-25 år:

Tjejer 20-25 år:
Så jävla sant! En gemensam nämnare kan dock vara att man "inte gör något av sitt liv", dvs att man blir kvar där man är uppväxt och att fortsatt utbildning efter gymnasiet anses som överflödigt så länge det inte finns på bekvämt avstånd för att pendla.
Tror också att framtidens white trash kommer bestå av folk (män/kvinnor) som fortfarande i 40-års-åldern lyssnar på basshunter och längtar tillbaka till högstadiets glada dagar.
Citera
2009-11-18, 16:32
Medlem
rainbowrunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av some.other.dude
Så jävla sant! En gemensam nämnare kan dock vara att man "inte gör något av sitt liv", dvs att man blir kvar där man är uppväxt och att fortsatt utbildning efter gymnasiet anses som överflödigt så länge det inte finns på bekvämt avstånd för att pendla.
Tror också att framtidens white trash kommer bestå av folk (män/kvinnor) som fortfarande i 40-års-åldern lyssnar på basshunter och längtar tillbaka till högstadiets glada dagar.

Håller med dig. Jag var på besök i Kiruna en helg för inte så länge sen. Kiruna kommun kan härmed utdelas priset "City of White Trash" eller liknande. Jag och min vän åkte in till "stan" en kväll för att hämta ut pengar på bankomaten.

Det finns en omtalad tjej i Kiruna. Hon är runt 23 år och arbetar som kassörska på Coop Konsum. Direkt hon slutar jobba vid 18-19 tiden så sätter hon sig i sin bil, hämtar upp sin WT-kompis och så kör de runt, runt, runt stan tills klockan blir 3-4. "Nu ska du få se" sa min vän och parkerade bilen på parkeringen som finns bredvid Folkets hus. Vi satt där i ungefär en timma och såg den sönderblonderade äckliga WT-tjejen köra runt parkeringen minst 20 gånger.

Helt otroligt tyckte jag, som visserligen kommer ifrån en kommun där WT-människorna inte är mycket visare.
Citera
2009-11-18, 20:17
Medlem
Pimpies avatar
Citat:
Håller med dig. Jag var på besök i Kiruna en helg för inte så länge sen. Kiruna kommun kan härmed utdelas priset "City of White Trash" eller liknande. Jag och min vän åkte in till "stan" en kväll för att hämta ut pengar på bankomaten.

Det finns en omtalad tjej i Kiruna. Hon är runt 23 år och arbetar som kassörska på Coop Konsum. Direkt hon slutar jobba vid 18-19 tiden så sätter hon sig i sin bil, hämtar upp sin WT-kompis och så kör de runt, runt, runt stan tills klockan blir 3-4. "Nu ska du få se" sa min vän och parkerade bilen på parkeringen som finns bredvid Folkets hus. Vi satt där i ungefär en timma och såg den sönderblonderade äckliga WT-tjejen köra runt parkeringen minst 20 gånger.

Helt otroligt tyckte jag, som visserligen kommer ifrån en kommun där WT-människorna inte är mycket visare.

Haha ofta ni satt i en timme på en parkering för att analysera coop-kassörskan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in