2007-07-15, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bengts_ grabb
En bildad man investerar naturligtvis pengarna i exempelvis fastigheter eller några bra fonder kanske. Inte går han och köper värdelös lyx som förlorar 30%-70% i värde så fort man går utanför butiken

precis. Det är tecken på dålig stil och omdöme att slösa hela vinsten på några få saker på en gång. WT kan inte handskas med stora pengar.
Citera
2007-07-15, 16:29
Medlem
puberts avatar
Haha, är man WT om man föredrar att använda pengarna till att ha kul innan man dör istället för att försöka få dom att växa men aldrig använda dom?

Handlar knappast om att vara WT, hur man väljer att spendera sina pengar är väl snarare en fråga om vilken syn man har på pengar..

Själv skulle jag blåsa dom fortare än kvickt och det har inte ett piss att göra med huruvida jag är WT eller inte, det handlar helt enkelt om att jag tillhör dom som är medvetna om att det kanske inte finns någon morgondag.
Citera
2007-07-15, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pubert
Haha, är man WT om man föredrar att använda pengarna till att ha kul innan man dör istället för att försöka få dom att växa men aldrig använda dom?

Handlar knappast om att vara WT, hur man väljer att spendera sina pengar är väl snarare en fråga om vilken syn man har på pengar..

Själv skulle jag blåsa dom fortare än kvickt och det har inte ett piss att göra med huruvida jag är WT eller inte, det handlar helt enkelt om att jag tillhör dom som är medvetna om att det kanske inte finns någon morgondag.

det beror på vad du köper. WT kanske köper en HD medan en bildad man köper ett hus. Visst nu generaliserar jag men det gör vi alla, vi tycker allt är WT nästan.
Citera
2007-07-15, 17:42
Medlem
Goggens avatar
Jag har lite tid över nu och tänkte att jag kanske skulle skriva ner några rader om ett av alla mina möten med WT-människor. Jag har alltid haft en visst förkärlekt till dem, något jag ska förklara lite senare.

När jag var omkring kanske 10 år började en ny kille i min parallellklass. Vi kan kalla honom Johnny. Egentligen hade han inte alls något Y-namn, utan ett vanligt hederligt med biblisk ankytning. Jag minns inte riktigt hur det gick till men en varm sommardag kom jag att stifta bekantskap med denna Johnny.

Jag bode då en ganska liten stad i de södra delarna av Sverige med kanske 30 000 invånare i kommunen. Påpekas bör att jag i och med detta kan göra skillnad på just white trash och vanligt bondfolk, vilket många inte tycks klara av i den här tråden. Ty i Sverige tycks det vita skräpet allt som oftast bo i tätbebyggda områden och inte i trailer parks som på den andra sidan dammen.

Hur som helst, jag kom att tillbringa en dag med denna Johnny. Vår vänskap växte fort och innan dagen var över hade jag redan varit inne i hans lägenhet och träffat hans mor och hennes pojkvän. Om jag inte missminner mig var hans mor vid detta tillfälle runt 35 och hennes pojkvän runt 25. Detta föreföll mig naturligtvis konstigt då åldersskillnaden i mitt eget hem och mina övriga kamraters hem såg helt annorlunda ut. Jag förstod nog inte då att jag stiftat bekantskap med min första WT-familj då, men nu när jag tänker tillbaka på det insåg nog mina egna föräldrar ganska snart vad det var för enna.

Johnny hade en häftig cykel kommer jag ihåg. En sån där mountain bike med hela 18 växlar. Nu fungerade naturligtvis inte tillnärmelsevis alla växlarna på cyklen, men bara en sådan sak att han inte behövde dras med en sån där förbannad "bakåtbroms" som jag hade gjorde mig grön av avund. Konstigt nog tycktes Johnny lika intresserad av min fina BMX som jag av hans mountain bike. Den sommaren cyklade vi på varandras cyklar.

Eftersom det var sommar och på den tiden då somrarna i det här landet var soliga och barnen lekte ute for vi mest omkring på våra cyklar den sommaren. Johnny tog mig till platser i den lilla staden som jag aldrig hade varit på utan mina föräldrar. Detta tyckte Johnny naturligtvis var konstigt men vi lade aldrig någon större vikt vid det. Jag minns även att vi tillbringade en stor del av tiden med att gå runt i skogen och leta porrtidningar, för det gjorde man ju i den åldern.

De gånger vi var hemma hos Johnny var det dock alltid ett jävla liv. Johnnys mor, som jag nu glömt namnet på, bad ibland Johnny om småsaker, men han lyckades alltid komma undan genom att skrika och härja lite. Hans plast-farsa kom ibland hem och härjade på honom en del och för mig blev det ibland lite obehagligt. Men Johnny själv tyckte aldrig att något verkade konstigt.

Nu kan man tro, efter att ha läst resten av tråden, att det skulle råda dåliga ekonomiska förhållanden i den här familjen, men så var inte fallet. Både Johnnys mor och plast-far hade fasta arbeten. Förvisso tjänade de inte bra med pengar, men de hade en konstant inkomst åtminstonne. Om jag inte minns fel jobbade morsan innom vården. Hon rökte naturligtvis Prince.

Konstigt nog tycktes det aldrig finnas någon mat i kylskåpet, och det var inte utan ett visst mått av förundran när jag såg på hur Johnny gladeligen slickade i sig smör ur smörpaketet. Jag avböjde inbjudan. Det fanns en hel del andra grejor som var underliga i Johnnys hem också. Framför TV:n låg en gigantisk låda full med videofilmer i. Dem var Johnnys plats-farsas. På en del stod det "PORRFILM" med svart tuschpenna och så var det också. Detta fann jag ytterst underligt. Johnny själv hade massvis med konsolspel så vi var heller aldrig sysslolösa när det regnade.

Ibland hände det att Johnny frågade mig om även jag kunde höra hur mina föräldrar knullade i rummet bredvid. Jag svarade att nej, det kunde jag aldrig. Sedan förklarade han hur det lät och flinade.

Trots vissa skillnader i hemförhållandena kom jag och Johnny väl överrens. Nu när jag tänker tillbaka på det tror jag att han var lite avundssjuk på mig. Jag minns dock att det var jag som var avundssjuk på honom då. Det var hans som hade alla konsolspelen, den häftiga cyklen och fick vara ute hur länge han ville om kvällarna.

Nu höll jag nästan på att glömma Johnnys riktiga far. Honom fick jag också träffa ett par gånger. Han var rik. Mycket rik. Johnnys två halvsyskon fick allt de pekade på och var alltmänt bortskämda, medan Johnny själv aldrig fick något av sin far. Jag frågade en gång hur det kom sig att hans far var så rik, men Johnny ville inte svara utan tittade mest ner i marken.

Det är snart 10 år sedan jag umgicks med Johnny så minnet har ju börjat blekna, men jag minns det som en rolig tid i mitt liv. Jag gick parallellt med Johnny fram till studenten och sedan dess har jag bara sett honom på krogen en gång. Vad han gör idag vet jag inte.
Citera
2007-07-15, 17:56
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GomerPyle
Det beror väl på. Antagligen kommer han spara en del och skänka en del till sina nära anhöriga, sedan blir det väl någon resa och en ny bil. Är väl rätt standard.

Det där är väl mycket mer korkat än att köpa en fin amerikanare som går upp upp och upp i värde?

Iofs, WT-Harry kanske köper 10 gamla vrak.
Citera
2007-07-15, 18:33
Medlem
JazzforMiless avatar
Goggens inlägg var mycket fascinerande och beskrivande! Jag får själv vibbar av egna liknande bekantskaper.

White trash-familjens lägenhet är ständigt stökig. Barnen har många leksaker, ofta av det dyrare slaget, konsolspel och liknande, sådant jag aldrig fick hur mycket jag än försökte påverka mor och far till ett köp. Likaså finns alltid det största parabol-TV abbonemanget på en av familjens TV-apparater. Om något av de många (minst två) barnen ritar på väggen så får det sitta kvar. Om en tavla vars motiv ofta är i pizzahaks-stil hamnar på sned läggs ingen vikt i att rätta till den.

Det här var bara några av de associationer jag fick från Goggens inlägg, det tackar jag för!
Citera
2007-07-17, 03:49
Medlem
abbe101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goggen
När jag var omkring kanske 10 år började en ny kille i min parallellklass. Vi kan kalla honom Johnny. Egentligen hade han inte alls något Y-namn, utan ett vanligt hederligt med biblisk ankytning. Jag minns inte riktigt hur det gick till men en varm sommardag kom jag att stifta bekantskap med denna Johnny.

jesus?
Citera
2007-07-20, 23:50
Medlem
j.elangas avatar
goggen... cykla du på en bmx 97? lol
Citera
2007-07-22, 18:47
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanbtk
Titta på bilden. Det är klar WT-varning på 10-åringens mamma.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...119347,00.html

det är väl som mycket wt man kan komma om man ahr en tioåring som misshandlar en hemlös människa
Citera
2007-07-23, 00:47
Medlem
är det ändå inte lite wt att ha inomhuskatt ?
Citera
2007-07-23, 01:03
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lauren
är det ändå inte lite wt att ha inomhuskatt ?
Nä det är wt att ha okastrerade utomhuskatter i bostadsområden så att de pissar i sandlåder och förökar sig som råttor.
Citera
2007-07-23, 19:29
Medlem
GoodRiddances avatar
Man vet att man fått med sig en wt-tjej hem från krogen då man på morgonen efter börjar prata och hon blir impad av att man har körkort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in