2007-02-05, 17:30
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -kolera-
Jo exakt. Det är därför jag skrev "(ens föräldrar)". Sen riktar jag inte hat mot dessa människor. Jag vet inte vilket ord man ska välja, men "avsky" är det som ploppade upp i huvudet på mig.
Ja det är sant, hat är ett starkt ord. Avsky är mycket bättre

Var inte meningen att slå dig på fingrarna, ville bara definiera upp begreppet tråden handlar om lite.
Citera
2007-02-05, 17:32
Medlem
Citat:
Haha bra WT-snack nu. Den där svansfrisyren är ju, eller var, väldigt karaktäristisk för WT. Nu skulle jag tippa på att "snaggat", självklart gjort hemma, är väldigt WT. Att snagga sina barn (eller klippa öht om man inte är frisör själv) är hyper-white trash.

Vi hade snaggat i min familj på sommarn i alla fall. Bra och billigt. Wt-ungarna i min stad hade gele/vax i håret, frisörklippt, ofta färg också. Gärna illgrönt, det var häftigt. Verkar faktiskt som en stor del av socialbidraget gick till ungarna... Större delen av dessa pengar gick till godis, läsk och chips
Citera
2007-02-05, 17:33
Medlem
Kapten Stofils avatar
Citat:
Möjligt, men eftersom WT har typ 4-5 ungar så vill den minste vara som sin 10 år äldre storebror. Storebrorsan är snaggad och då vill lillebror också vara det. Efter mycket tjat tar sig WT-morsan tid (2min) att snagga ungjäveln.

Men det kan ju som sagt bero på. Vanligt är nog som du säger, att ungen får bestämma själv. Och en WT-unge klagar inte direkt över att han vill klippa sig.

En annan sak som är så jävla WT så det inte är klokt är när unga pojkar (8 år+) har ring i örat. Har man det så är man (ens föräldrar) WT!

Efter en hel del smärtsam safari på WT-sidor så känner jag inte riktigt igen det där med snagg. Kanske hos nasse-WT men inte hos normal-WT.
Citera
2007-02-05, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SinkaN
Kan det inte vara lite WT att tycka de där hor-trollen i eniroreklamen på tv är roliga eller gulliga?

Jo det är jävligt WT! Fy fan vad jag hatar dom där äckliga trollen. Såg nån reklam där en av troll-asen hade tappat sina byxor. "Hjälp trollet att hitta sina byxor så kan du vinna _____". Minns inte vad det var man kunde vinna men kan tänka mig att det är något en WT-familj skulle kunna tänkas engagera sig i.

Att vara med in såna meningslösa tävlingar är WT.
Citera
2007-02-05, 19:11
Medlem
Jävla eniro... De borde fixa sin hemsida istället för att lägga pengar på att underhålla wt.
Citera
2007-02-05, 19:18
Medlem
Vissa tenderar till att skriva ut allt sit hat och påstå att det är white trash. Snart uppstår ett läge där alla levnadssätt och utseenden presenterats och då måste det betyda att antingen är alla wt eller att det inte finns något som urskiljer wt. Men det finns det ju såklart, så kom med bättre säkerhetsställda analyser.
Citera
2007-02-05, 19:21
Medlem
Alla som inte fattar vad som är WT är själva WT hehehe
Citera
2007-02-05, 19:27
Medlem
Blot-Svens avatar
Mest "white trash" av allt är att använda förkortningen WT. Så det så. Basta.
Citera
2007-02-05, 19:30
Medlem
Haha det har du faktiskt rätt i!
Citera
2007-02-05, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Glas
=Arbetarklass

Och skillnaden mellan WT och arbetarklass är...?

Citera
2007-02-05, 20:01
Medlem
re

Att ha en bilstereo som kostar mer än själva bilen är WT. (självklart gäller detta inte super byggen i nya fina bilar).

Att ha fälgar som kostar mer än bilen är hög WT faktor.
Citera
2007-02-05, 20:44
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Var kommer östkötarna ifrån? Österkötland?

Östgötska är bra och inte mer WTän någon annan dialekt. Det som däremot urskiljer östgötska WT är att man har använder någon sort smeknamn för att benämna sin stad/by;

Norrköping = "peking"
Väderstad = "värsta"
Ödeshög = "ösjö" alternativt "bynn"

Just "Ösjö" är värst, för det verkar liksom som om man inte orkar säga hela det komplicerade ordet "Ödeshög".

Citat:
Ursprungligen postat av sideline
Östskötska är sannerligen en av de fulare dialekterna jag
någonsin hört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här