2007-01-15, 14:58
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkToss
Min mamma är WT

Berätta mer! Säger du A får du säga B.
Citera
2007-01-15, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Notts County
TV-shop är jävligt WT.

Amen.
Citera
2007-01-15, 15:23
Medlem
Saltets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortoriello
" min son med ADHD har fått avslag om vårdbidraget på försäkringskassan,...

Anonym (mamma) ... min son ... ADHD ... dessa 3 kriterier som annars ingår i diagnosen uppfyllde inte barnet ... (försäkringskassan)tyckte att han var för "normal" för sin ålder,fastän utvärderingen av läkaren(= enbart grundad på mammas syn på barnet) var så att man kunde gråta så mycket problem han hade med sin ADHD ... Barnet uppfyller ju inte ens kriterierna?! ... huvudsaken barnet blir en (jord- )källa till inkomst...[/i]).

... : Att offra sina barns väl och ve i syfte att leva gott på bidrag, ...

Jag har alltid undrat varför så många (ensamstående) mammor ofta ringer till lärarrummet och hävdar att ungen (som bara är ouppfostrad) har ADHD. Några dokument som stöder diagnosen finns nästan aldrig, och skolhälsovården vill morsan inte kontakta.

Det handlar alltså om att försöka få ADHD-bidrag!
Citera
2007-01-15, 18:14
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Tråden börjar bli en aning infekterad, men det var väl väntat...

Tänkte nu dra lite saker som jag tycker övergripande utmärker WT. Alltså inte detaljer såsom truckerkeps eller grilla flintastek på sommaren.

* Brist på ambitioner

* Attitydsproblem i vuxen ålder, framförallt mot folk med högre utbildning, bättre jobb, skarpare intellekt, osv.

* Låg utbildning (vilket mynnar ut i nedanstående)

* Skev världsbild och inget direkt intresse av att upptäcka eller förstå världen (Det ena ger det andra)

* Enkelt jobb utan större ansvar och ingen direkt vilja eller ork att jobba sig uppåt även om man hatar sitt jobb

* Svagt intellekt vilket grundar sig i ett allmänt ointresse för böcker, teater, konst, osv.

* Ocivilicerat leverne och oförmåga att sitta ner och prata om problem leder till strul, skilsmässor, splittrade familjer och barn med dålig uppfostran.

EDIT: Fixade till texten lite
Citera
2007-01-15, 18:22
Medlem
Surreals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasjnikov
Tråden börjar bli en aning infekterad, men det var väl väntat...

Tänkte nu dra lite saker som jag tycker övergripande utmärker WT. Alltså inte detaljer såsom truckerkeps eller grilla flintastek på sommaren.

* Brist på ambitioner

* Attitydsproblem i vuxen ålder, framförallt mot folk med högre utbildning, bättre jobb, skarpare intellekt, osv.

* Låg utbildning (vilket mynnar ut i nedanstående)

* Skev världsbild och inget direkt intresse av att upptäcka eller förstå världen (Det ena ger det andra)

* Enkelt jobb utan större ansvar och ingen direkt vilja eller ork att jobba sig uppåt även om man hatar sitt jobb

* Svagt intellekt vilket grundar sig i ett allmänt ointresse för böcker, teater, konst, osv.

* Ocivilicerat leverne och oförmåga att sitta ner och prata om problem leder till strul, skilsmässor, splittrade familjer och barn med dålig uppfostran.

* Wanna-be elitister som tar sig an att strukturera upp en tråd
Citera
2007-01-15, 18:54
Medlem
arneanka1s avatar
Som nån nämde, tv-shop. Såg nån reklam om en kroppstrumpa som håller inne fettet av alla pommes och pizza. 500 spänn kostade den, och man fick två till priset av en. Om man ville kunde man ta den på avbetalning på 12 månader.....
Citera
2007-01-15, 19:45
Medlem
Roland Janssons avatar
Jag går in på detaljer istället, så mkt roligare

* Ett riktigt WT skjuter själv hunden istället för att gå till veterinären

* Ett riktigt WT har f.ö ofta ett sjukt intresse för vapen, kan få för sig att skjuta på ölburkar el liknande. Inomhus, i det ofta hyrda torpet på landet (som han ändå snart blir vräkt ifrån)

* Ett riktigt WT utbrister att han tar en Kaffe Blatte när han tar mjölk i kaffet. Alla närvarande skrattar högt

* Om Irakkriget kommer upp, och det tillhör ett högpresterande WT, dvs man känner till att USA är där (inte alla som gör det...), så kommer per default kommentaren att "man borde atombomba hela skiten och göra parkeringsplats av det"

* Ett riktigt WT röker inte under köksfläkten
Citera
2007-01-15, 19:49
Medlem
Att hälla ut pizzasalladen över sin pizza känns wt för mig...
Citera
2007-01-15, 19:52
Medlem
Surreals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram

Vad fan menar du med det!?
Citera
2007-01-15, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surreal
Vad fan menar du med det!?

hehe, men alla jag sett göra så har fallit under definitionen av en wt. Allt är baserat på egna erfarenheter. Hur fan kan man förstöra en pizza så, man måste ju vara knasig i bollen.
Citera
2007-01-15, 20:01
Medlem
Surreals avatar
Citat:
hehe, men alla jag sett göra så har fallit under definitionen av en wt. Allt är baserat på egna erfarenheter. Hur fan kan man förstöra en pizza så, man måste ju vara knasig i bollen.

You have alot to learn young padawan..
Citera
2007-01-15, 21:12
Medlem
medelklassmans avatar
Citat:

guilty as charged......

Men så kommer man ju också från jantelagsland...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in