2013-05-28, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JANNE.GILJOTIN
Stå på dej! Helvete vilken stark ung dam du är - jag kan inte föreställa mig plågan du går igenom - och när hela poliskåren i dag får Kling och Klang att framstå som smarta - så nej, det hittas nog ingen Jimmy om det inte sker av en ren slump eller om MP kopplas in. Psykopaten som en gång var hans styvfar skulle jag nog hålla mig långt borta ifrån - han tycks kunna göra vad som helst för att dölja vad han gjort. Du ska absolut inte ge upp hoppet om att rättvisa en dag skipas - men jag hoppas ändock liksom dåren som skrev nåt rubbat och elakt inlägg till dej - att du har starkt socialt skyddsnät - och att du träffat en ny kärlek!
Stay Cool!

MPS ville söka efter honom enligt denna artikeln. Hittar inte något nyare så vet inte om det ens blev av.
Tess86 kanske vet?
Citera
2013-05-28, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av webknark
MPS ville söka efter honom enligt denna artikeln. Hittar inte något nyare så vet inte om det ens blev av.
Tess86 kanske vet?

Du glömde länka till artikeln bruschan!
Citera
2013-05-29, 16:06
Medlem
Citat:
Du glömde länka till artikeln bruschan!

My bad. Varsågod kompis!
http://hd.se/skane/2012/11/14/missin...serar-sig-for/
Citera
2013-05-29, 19:11
Medlem
Hej!
Jag har blivit inbjuden av "Tess86" att delta i denna tråd och tillhör den närmaste kretsen till Jimmy Svensson. Fler är inbjudna och kommer att dyka upp här.

Jag kan bekräfta att det skett ca 20st samtal mellan Jimmys mamma och Ulf Prytz den dag då JS försvann.
Kvinnans version av samtalen vet vi. Vad är din version Ulf?
Ulf anmälde Jimmy försvunnen och utgav sig för att vara Jimmys pappa. Varför gjorde du detta Ulf, när Jimmys mamma inte ville ha något med dig att göra?

Det var allt för mig idag.
Citera
2013-05-29, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LikeToDraw00
Hej!
Jag kan bekräfta att det skett ca 20st samtal mellan Jimmys mamma och Ulf Prytz den dag då JS försvann.

Frågan är vilken tidpunkt dessa samtal ägde rum.
Citera
2013-05-30, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usbusb
Frågan är vilken tidpunkt dessa samtal ägde rum.

Samtalen började vid 13-tiden.
Citera
2013-05-30, 21:54
Medlem
Här kommer dagens inlägg från mig.

Hur får man asfalt i sår och sårkanter vid misshandel i hemmet Ulf?
Råkade du ljuga... nu igen?

Först gör styvpappan ett självmordsförsök för kärleken(Jimmys mamma). Sedan försöker han få styvsonen att övertala sin mamma att gå tillbaka till honom igen... Och när man inte får som man vill, så reagerar man som en barnrumpa. Hotar styvsonens mamma... "Får inte jag tillbaka dig, ska du bli olycklig. Jag ska skada de du älskar". Rest of the story you already know.

Det är dags att all information kommer ut till allmänheten.

Det var allt från mig idag.
Citera
2013-05-30, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av webknark
My bad. Varsågod kompis!
http://hd.se/skane/2012/11/14/missin...serar-sig-for/

Mycket matnyttigt i den - TACK!
Både om 12-årige Henrik och Jimmys försvinnande...Tex detta nedan - säkert varit upp men ändock och som sagt denna artikel är gammal...

Klockan 16 samma dag såg en kamrat Jimmy Svensson cykla förbi Annas tehus, på Skolgatan västerut. Kamraten är 100 procent säker på att det var Jimmy han såg och polisen bedömer att iakttagelsen är riktig. Sedan tar spåren slut.

En fråga från en 08 hur stort är Ängelholm? Hur många av invånarna är as? Tycker det händer massa skit där....
Citera
2013-05-30, 22:04
Medlem
Citat:
Här kommer dagens inlägg från mig.

Hur får man asfalt i sår och sårkanter vid misshandel i hemmet Ulf?
Råkade du ljuga... nu igen?

Först gör styvpappan ett självmordsförsök för kärleken(Jimmys mamma). Sedan försöker han få styvsonen att övertala sin mamma att gå tillbaka till honom igen... Och när man inte får som man vill, så reagerar man som en barnrumpa. Hotar styvsonens mamma... "Får inte jag tillbaka dig, ska du bli olycklig. Jag ska skada de du älskar". Rest of the story you already know.

Det är dags att all information kommer ut till allmänheten.

Det var allt från mig idag.

HELT DJÄVLA OTROLIGT! Trodde inte ens SD var så in i helvete puckade att de ville ha en kommunrepresentant som mördar barn och är psykopat - men de törs kanske inte annat?
Citera
2013-05-30, 22:04
Medlem
Citat:
Samtalen började vid 13-tiden.

Man skulle egentligen behöva mer info för att kunna bedöma karaktären av dessa samtal. Tidpunkten är avgörande för hur intressanta de är. Dessutom är det intressant hur frekventa de är då det rör sig om just denna tid då han antas ha försvunnit. Om samtalen hade börjat dagen innan hade de varit extremt intressanta, men om de hade börjat dagen efter så hade de inte varit lika intressanta.

Om vi antar att samtalen började i samband med att Jimmy dyker upp hos UP, vad säger då detta? Vem var det som ringde första samtalet? Hur frekventa är samtalen? Rör det sig om mobiltelefoner? Talar de med varandra från samma geografiska plats under alla samtal? När sker sista samtalet? Hur långa är samtalen?

Alla detaljer säger någonting. Och det är precis vad som behövs för att kunna sortera bort möjligheten att de kontaktade varandra för att de var oroliga eftersom Jimmy inte kommit tillbaka från sitt korta ärende.
Citera
2013-05-30, 22:14
Medlem
Citat:
Mycket matnyttigt i den - TACK!
Både om 12-årige Henrik och Jimmys försvinnande...Tex detta nedan - säkert varit upp men ändock och som sagt denna artikel är gammal...

Klockan 16 samma dag såg en kamrat Jimmy Svensson cykla förbi Annas tehus, på Skolgatan västerut. Kamraten är 100 procent säker på att det var Jimmy han såg och polisen bedömer att iakttagelsen är riktig. Sedan tar spåren slut.

En fråga från en 08 hur stort är Ängelholm? Hur många av invånarna är as? Tycker det händer massa skit där....

Det med Annas tehus och vittnesmålet om Jimmy kl 16 stämmer inte, personen tog fel på dag och det ströks från utredningen. Sista livstecknet är vid kl 11
Citera
2013-05-30, 22:24
Medlem
Citat:
Klockan 16 samma dag såg en kamrat Jimmy Svensson cykla förbi Annas tehus, på Skolgatan västerut. Kamraten är 100 procent säker på att det var Jimmy han såg och polisen bedömer att iakttagelsen är riktig. Sedan tar spåren slut.[spoiler] Både Jimmy och den svarta herrcykeln är fortfarande borta.

Tänkte bara kolla så att du har läst om händelseförloppet och samlingen av nyhetsartiklar, så att vi inte tar upp saker som redan är klargjorda i tråden.

Händelserna

Nyhetsartiklarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in