2013-03-03, 13:49
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0th3rland
Hej!
Jag har några frågor:
Var bodde J?
Med sin mor och Prytz, adressen finns längre bak. vid tiden för försvinnandet hade de dock brutit upp så Jimmy bodde med sin mor i en lägenhet inne i Ä.
Bodde Js mamma och herr P ihop?
De var gifta under några år. Exakta datum finns i tråden.
Vad exakt gjorde herr P med cykeln?
Målade om den och gömde den, talade inte om detta för polisen i ett första skede. Senare påstod han att han lånat ut en egen cykel till Jimmy för Jimmy hade fått punktering på sin egen, en efterkonstruktion i min mening. Varför han målade om BO´s cykel finns det ingen annan rimlig förklaring till än att Prytz hade något allvarligt att dölja.
När gjorde han detta (målade den?)?
Det vet endast Prytz själv men antagligen kort efter mordet efter att han gjort sig av med kroppen.
Har herr P motiv? Vad i så fall?
Det kan ha funnits ett sexuellt motiv enligt vissa indikationer jag har fått, annars var det nog bara ett gräl som urartade.
Hur såg J och herr Ps relation ut?
Svårt att uttala sig om detta i efterhand eftersom den ena är död och den andra ljuger.
Finns det säkra observationer av J denna dag?
Ja, att han lämnade sitt hem och att han begav sig hem till Prytz medelst cykel.
Hur länge har P varit styvfar åt J?
Exakta datum finns några sidor bakåt.
Har försökt få fram sammanställda fakta om detta försvinnande utan framgång.
Svaren på nästan alla de frågorna finns i denna tråden, men jag svarade ändå lite snabbt på dem
Citera
2013-03-04, 00:35
Medlem
LucioFontanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zimbabwe-Rhodesia
Tippar på att han våldtagit stackars Jimmy och dödat honom

Jag tror du är på rätt spår. Han hade säkert utnyttjat Jimmy under tiden han var tillsammans med Jimmys mamma och nu skulle Jimmy avslöja honom, det va därför han blev pressad. Klassiskt övergrepp under flera år.

Sen har han varit på ytterligare någon nu, men som inte höll käft som Jimmy verkar gjort, så då fick han smaka på knytnävarna istället. Men han kan också smädat någon icke svensk som sket i att han va nån jävla politiker.

Detta blir nog uppklarat snart.
Citera
2013-03-04, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucioFontana
Jag tror du är på rätt spår. Han hade säkert utnyttjat Jimmy under tiden han var tillsammans med Jimmys mamma och nu skulle Jimmy avslöja honom, det va därför han blev pressad. Klassiskt övergrepp under flera år.

Sen har han varit på ytterligare någon nu, men som inte höll käft som Jimmy verkar gjort, så då fick han smaka på knytnävarna istället. Men han kan också smädat någon icke svensk som sket i att han va nån jävla politiker.

Detta blir nog uppklarat snart.

Alltså om grabben va trött på att hålla de inne, att han blivit våldtagen. Inte fan sätter man sig och virus scannar datorn för att sedan cykla till styvfarsan och försöka klippa han. Tror mer på någon annan hemlighet jimmy bar på som inte fick komma ut och sedan fått en hammare i huvudet bakifrån lr dylikt. Dött på plats, Prytz får panik, gömmer kroppen, fimpar verktygen och slänger i sig en xanor och går tvärlugnt på förhör utan en svettdroppe i armhålan.

Om man tittar på Prytz (horgubben) så ser man att han är ett litet äckel. Det som gör mig så fundersam är allt med jimmys cykel.

känns som att gubben iscensätter dessa scenarion som händer nu. Överfallen hemma osv för att alla ska släppa tankarna mot honom nu när man börjar rulla in han på spåren.

Jag sätter mitt liv på att det är HORAN prytz som ligger bakom allt. Så JÄVLA SOLKLART ATT DET ÄR PRYTZ SOM GJORT DETTA!!! ALLT ÄR ISCENSATT. Snart kommer de en ny artikel med honom, jag lovar er. Inom kort har han blivit rånad också.. men de konstiga är att de aldrig blir någon gripen när prytz gör en anmälan. Han är en fucking mytoman som tror sig lurat hela sveriges befolkning. Och jag vet att du läser tråden här själv. Du kan inte lura alla! och de bästa av allt, är att du är ute i friheten nu så man kan leka kurra gömma med dig innan du hamnar på säkerhetsanstalt bland golbögar och pedofiler.

prytz prytz prytz...en vacker dag är de du!
Citera
2013-03-04, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spliffenJAH
Jag sätter mitt liv på att det är HORAN prytz som ligger bakom allt. Så JÄVLA SOLKLART ATT DET ÄR PRYTZ SOM GJORT DETTA!!! ALLT ÄR ISCENSATT. Snart kommer de en ny artikel med honom, jag lovar er. Inom kort har han blivit rånad också.. men de konstiga är att de aldrig blir någon gripen när prytz gör en anmälan. Han är en fucking mytoman som tror sig lurat hela sveriges befolkning. Och jag vet att du läser tråden här själv. Du kan inte lura alla! och de bästa av allt, är att du är ute i friheten nu så man kan leka kurra gömma med dig innan du hamnar på säkerhetsanstalt bland golbögar och pedofiler.

Vad har Prytz gjort andra anmälningar om? Som polisen inte gripit någon misstänkt för?

Du kallar honom för ord som "horunge" och "äckel", är det verkligen en seriös stil? Man kan tro att du har något emot honom personligen.
Citera
2013-03-04, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decemberyttraren
Vad har Prytz gjort andra anmälningar om? Som polisen inte gripit någon misstänkt för?

Du kallar honom för ord som "horunge" och "äckel", är det verkligen en seriös stil? Man kan tro att du har något emot honom personligen.

saken är den att alla här inne och media är så jävla BLINDA. ta tag i saken och leta lite papper hos polisen så kommer du finna svaren på dina frågor.

sen att jag kallade honom diverse dåliga ord, My bad. känner inte han personligen. Tar inte tillbaka det.
Citera
2013-03-04, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spliffenJAH
saken är den att alla här inne och media är så jävla BLINDA. ta tag i saken och leta lite papper hos polisen så kommer du finna svaren på dina frågor.

sen att jag kallade honom diverse dåliga ord, My bad. känner inte han personligen. Tar inte tillbaka det.

Om vi är blinda kanske du kan hjälpa oss på traven? Vi kan inte gå in hos polisen och "leta lite papper" bara. Vad är han inblandad i enligt dig?

Man behöver inte känna någon personligen för att kalla honom eller henne för "hora" med mera men det sänker trovärdigheten.
Citera
2013-03-05, 15:02
Jag tror det är negrerna som misshandla SD profilen prytz som bestämt sig för att "jag ska knulla hela efternamnet"
Citera
2013-03-08, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sodrasta
U*f Pr*tz förekommer i belastningsregistret, dock ej för våldsbrott.

Vad med Jimmys biologiska far och Jimmys storebror? Har aldrig sett något om dem.

edit: syftningsfel

Vet du för vilka brott då ?
Citera
2013-03-08, 16:58
Medlem
sodrastas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marehu
Vet du för vilka brott då ?
ekonomisk brottslighet, han förskingrade en hel del pengar från sin far
Citera
2013-03-08, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sodrasta
ekonomisk brottslighet, han förskingrade en hel del pengar från sin far

Ok tack. Så han är kapabel till att ''skada'' sina egna. Vilka personlighets drag eller psykiska störningar skulle du gissa på att han har ?
Citera
2013-03-08, 21:26
Medlem
Inte behöver man en psykisk störning för att förskingra pengar från farsan. Tyder väl inte på någon särskilt god moral men inte heller på psykisk sjukdom. Kan till och med ha handlat om ekonomisk nöd och att han såg detta som den enda utvägen. Spekulationer förstås men som jag har skrivit i tråden innan så har jag talat med P och han ger inte sken av att vara psykiskt otillräknelig, mytoman eller andra tillmälen som skrivits om honom i den här tråden.

Om vi ska hålla oss lite till ämnet dessutom så är det vad jag förstår av tråden inte mer än den här visserligen märkliga cykelhistorien som pekar på att P har med Jimmys försvinnande att göra. Statistiskt ska det röra sig inom familjen som GW brukar säga på TV men det är vanskligt att låsa fast sig vid det.

För att återigen också hänvisa tillbaka till ett tidigare inlägg så är Papegojan/Ängavången, mitt på dagen, mitt i sommaren troligen ett av de sämsta ställena man kan tänka sig att döda någon och göra sig av med kroppen permanent, av skäl jag tidigare nämnt. En person med alla de psykiska defekter, alkoholism och dylikt som skribenterna i den här tråden kastar ur sig hade inte rett ut det och sen dessutom lyckats hålla käft om det i så många år. Nja... skeptisk men det har ni fattat nu.
Senast redigerad av Unsquidable 2013-03-08 kl. 21:27. Anledning: rättat stavfel
Citera
2013-03-09, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unsquidable
Inte behöver man en psykisk störning för att förskingra pengar från farsan. Tyder väl inte på någon särskilt god moral men inte heller på psykisk sjukdom. Kan till och med ha handlat om ekonomisk nöd och att han såg detta som den enda utvägen. Spekulationer förstås men som jag har skrivit i tråden innan så har jag talat med P och han ger inte sken av att vara psykiskt otillräknelig, mytoman eller andra tillmälen som skrivits om honom i den här tråden.

Om vi ska hålla oss lite till ämnet dessutom så är det vad jag förstår av tråden inte mer än den här visserligen märkliga cykelhistorien som pekar på att P har med Jimmys försvinnande att göra. Statistiskt ska det röra sig inom familjen som GW brukar säga på TV men det är vanskligt att låsa fast sig vid det.

För att återigen också hänvisa tillbaka till ett tidigare inlägg så är Papegojan/Ängavången, mitt på dagen, mitt i sommaren troligen ett av de sämsta ställena man kan tänka sig att döda någon och göra sig av med kroppen permanent, av skäl jag tidigare nämnt. En person med alla de psykiska defekter, alkoholism och dylikt som skribenterna i den här tråden kastar ur sig hade inte rett ut det och sen dessutom lyckats hålla käft om det i så många år. Nja... skeptisk men det har ni fattat nu.

Någon störning måste han ha, om han :
1) Stjäl från sin egen far 2) Inte kan sköta sin privatekonomi 3) Haft dåliga relationer 4) Är Sverige Demokrat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in