2011-01-15, 14:47
Medlem
skotittares avatar
Jag vet inte ens om vi hade någon bal. Någon form av avslutningsfest var det väl, men kommer inte riktigt ihåg den.

Själva studenten med att bli hämtad och ha mottagningen ville jag inte men gjorde det enbart för att min mamma tyckte att det skulle vara sorgligt om jag inte hade det. Såhär tio efteråt känns det fortfarande som att jag kunde ha skitit i det. Det var visserligen en rätt trevlig mottagning minns jag, men inget som jag inte kunde varit utan.

Fick ett gäng presentkort på skivor från avlägsna släktingar som jag aldrig träffat förr vilket visserligen var rätt mycket Win.
Citera
2011-01-15, 14:58
Medlem
Jag är en av dom som sket i balen men var närvarande vid studenten. Ta med lite bira så ska du se att det blir riktigt trevligt. Känns ju helt underbart att veta att det äntligen är slut och att man har en hel dag av festligheter framför sig, det är bara att luta sig tillbaka och njuta. Efter studenten så är det ju sommar och du ska hitta jobb och grejjer, känns väl som något av ett antiklimax att missa studenten för att direkt övergå till att vara arbetslös och om man dessutom är lite osocial av sig så kan det ju dröjja innan man får träffa folk igen, och då särskilt under de avslappnade och trevliga former som studenten erbjuder. Så ta chansen vet jag.
Citera
2011-01-15, 15:02
Medlem
HerrVits avatar
Jag gick inte på balen. Ångrar mig inte ett dugg.
Citera
2011-01-15, 15:27
Medlem
Balen kan du väl gärna skita totalt i. Studenten dyker väl nästan alla upp på. Hade jag däremot varit mobbad i min klass så kanske jag hade struntat i att gå också, lite svårt att sätta mig in i den situationen men en tanke bara.
Citera
2011-01-15, 15:42
Medlem
HenkeEdges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john-doe.
Jag går ut gymnasiet nu i år, och jag känner mig verkligen inte sugen på att varken stå på ett studentflak, eller gå på balen. Anledningen är väl mest att jag inte har en baldejt(har dock inte frågat nån), men jag brukar alltid tycka att fester osv blir tråkiga efter en timma, så jag känner att det inte riktigt är värt... Jag kan ju samtidigt känna lite lockelse men....Kan tilläggas att polarna kommer nog bli besviken, för jag tackar alltid nej till saker...

Ni som inte var på studenten/balen, ångrar ni er? Ni som var på studenten/balen, var det så jävla kul?

Jag gick inte, hade inte någon flickvän då den var och raggade inte någon dejt heller då jag inte alls var intresserad av att gå heller, lika var det för bra många polare.
Ångar det inte en sekund och så här runt 30-årsåldern ser man tillbaks på gymnasiebal konceptet: Kids som leker "dress up", nej tack!

Men om alla dina polare skall dit, vad vet jag?
Citera
2011-01-15, 16:00
Medlem
student balen sket jag fullständigt i och ångrar mig inte. däremot skulle jag aldrig missa en sittning på högskolan/universitet
Citera
2011-01-15, 17:43
Medlem
DoDaDas avatar
Tror inte ens att vi hade någon bal í min skola.. Hade vi haft hade jag nog skitit i den! Men jag lovar dig, åk flak, gå på sittningen i skolan och allt sånt där. Det är det absolut värt för det händer bara en gång!
En av de bästa dagarna i mitt liv. Och jag passar in i din beskrivning av dig själv!
Citera
2011-01-15, 19:14
Medlem
Witticisms avatar
Njäe. Det var inte så kul. Nu i efterhand hade jag gärna kunnat skippa den. Det finns roligare baler att gå på
Citera
2011-01-16, 01:40
Medlem
Vi hade skitroligt på både bal och student, fast jag tycker att balen var snäppet roligare.
Vid tidpunkten såg jag det som den roligaste utgången någonsin ungefär, folk hade fina kläder, åt fin mat, drack god dricka och sedan dansade vi tills stället stängde.
Citera
2011-01-16, 02:04
Medlem
Xindaks avatar
Skolbalen… maten var usel, köttet var segt och potatisgratängen kall. I källaren där det är lågt i tak och heltäckningsmatta, mer klubstuk, hade de ordnat med mogendans eller vad man skall kalla det. På markplan i byggnaden där det är högt i tak, väggarna är vita med gammaldags bröstpanel och golven är av trä hade de placerat discjockeyn.

Inte en siffra rätt med andra ord, slutade med att vi låg och körde rundor i stan med min bil i stället.
Citera
2011-01-16, 02:23
Medlem
580000s avatar
Gick inte på något de två sista veckorna, ångrar mig inte ett skit. Min klass var usel det enda de kunde säga hela tiden var bög och fitta.
Citera
2011-01-16, 03:04
Medlem
Prometeuss avatar
Har öht inte tänkt på saken, men såhär i efterhand känner jag mig lite som en idiot, hur kunde jag inte vara helt säker på att INTE gå på ett svindyrt evenemang som detta?

Jag gick alltså inte, men det var väl mest för att jag inte orkade fundera över saken och inte var intresserad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in