2011-01-15, 08:44
Medlem
seccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxaloacetat
Jag gick inte, men det berodde nog mest på att jag gick i en klass med 8 personer varav knappt någon av de jag umgicks med skulle gå på vare sig bal eller studentfest. Om några polare skall gå, häng på! Det skulle jag ha gjort.
Samma situation för mig, var så få i våran klass att det inte kändes lönt. Men man saknade ju det när man hörde hur ens polare hade haft det som gick på andra skolor.
Citera
2011-01-15, 09:39
Medlem
Aardwarks avatar
Jag gick inte på balen trots ett stort antal förfrågningar och jag ångrar det inte alls. Mingel med fina kläder är ungefär min tanke också. Studenten gick jag på, och skulle göra det igen. Den är mer ett firande av att man klarat av något tillsammans.. och kan dessutom vara sista gången du ser en hel del bekanta, innan nästa reunion då.

Citat:
Ursprungligen postat av needsleep
Du förstår inte folk som gör det?
Antingen är du riktigt jävla dum eller så är du .... nej, ångra mig, du är nog rätt korkad..
Det är nog du som är väldigt korkad eller bara har dyslexi - "Jag förstår folk som inte vill gå" stod det faktiskt.
Citera
2011-01-15, 10:17
Medlem
Bottenmetes avatar
Skippade också balen pga allmänt ointresserad av sånt med mat och dans...Flaket åkte runt på en himla massa och det var riktigt latjo =) Tror du kommer ångra dig mera om du skippar flaket
Citera
2011-01-15, 10:27
Medlem
Sääbääs avatar
Att skippa gå på balen för att du inte har någon att gå med tycker jag är väldigt larvigt. Mycket skönare att gå dit ensam med ett par/en kompis istället och gå dit som ett gäng = friare. Jag gick med en tjej men att gå i ett gäng såg ju riktigt soft och roligare ut.

Angående studentflaket så kan du alltid supa en del innan så kommer det garanterat vara roligt.
Citera
2011-01-15, 11:48
Medlem
Jag var inte på balen och det ångrar jag inte. Ärligt talat verkar det skittråkigt.

Dock var jag på studenten, och det var enormt kul. Hela den dagen är en enda euforisk dröm, du kommer INTE att ångra dig. På studentdagens kväll så var det fest på ett vanligt uteställe, som jag också var på vilket var skitkul. Hade balen varit samma kväll så hade jag nog känt mig tvungen att gå på den också, men nu var det som tur var inte så.
Citera
2011-01-15, 12:27
Medlem
DoomSowers avatar
La pengarna och tiden på något mycket bättre! Så jag ångrar absolut inte att jag inte gick på balen. För övrigt så var det kanske 3-4 pers från min klass som faktiskt gick.
Citera
2011-01-15, 13:17
Bannlyst
Vad jag vet så hade vi ingen "bal" i slutet av gymnasiet, skolan hade bara en matbjudning där rektorn och lärare höll tal och skämde ut sig själva.
Antingen det eller så gick knappt någon på den.

Fjanterier i vilket fall som helst.

Känns som att folk har blivit hjärntvättade av tonårsfilmer.
Citera
2011-01-15, 13:43
Medlem
AlphaXrays avatar
Gick inte på balen av den enkla anlednigen att behöva betala ca 700kr och sedan hyra kläder för att mest troligen sitta brevid folk jag inte tycker om och försöka vara trevling. Mina föräldrar erbjöd att betala balen men jag sa nej. Finns bättre saker att lägga pengarna på.
Ångrar inte mitt val. Kompisarna som jag känner som var på balen brukar aldrig snacka om balen utan bara om efterfesten.

Studenten däremot var förjävla rolig. Massa öl, mat och väldigt god stämning. Flakåkningen och festen hos kompisarna är klart det man minns bäst.
Citera
2011-01-15, 13:46
Medlem
Jag sket i balen o drack sprit med polarna istället!: D
Ångrar mig icke!
Citera
2011-01-15, 14:33
Medlem
Dingbatss avatar
Gav fulla fan i såväl balen som alla skivor på skivor som började redan i februari. Jag sket i att betala för flaket, men blev ändå medtagen av mina omtänksamma klasskamrater. Stod där medan de spelade The Ark och Rosa helikopter och kastade öl på varann. Sen åkte jag bussen hem och grämde mig över att ha slösat bort två timmar av mitt liv som jag aldrig skulle få tillbaka.

Ja, det är bara en gång i livet, men varenda dag är bara en gång i livet. Innan man har gått ut gymnasiet känns det som en jättestor och viktig grej, men när man vaknar dagen efter studenten vill man bara glömma hela skiten och gå vidare.
Citera
2011-01-15, 14:38
Medlem
om dina polare ar sana som gar pa balen och aker flak sa ar det nog meningen att du ska gora det ocksa.

jag gick inte pa ngt forutom sjalva studenten i skolan, och pa nga mottagningar (smorgastarta!) for att stotta andra som jag - som egentligen inte alls ville gora en stor grej av det utan som bara gjorde det for foraldrarna.
Citera
2011-01-15, 14:41
Medlem
Studenten ska du absolut gå på, det är bland den roligaste dagen i mitt liv.

Sen balen är väl sådär, eller det kanske var för att jag hade världens AT och knappt kunde stå på benen. Men våran bal i övrigt var ingen höjdare, tror inte någon tyckte den var rolig. Allt blev så försenat, maten räckte inte, våran klass blev utspridd med andra klasser, vissa i klassen fick inte ens ett bord osv. Så det var riktigt dåligt organiserat.

Men som alla andra säger, det är en gång i livet du gör det. Jag tycker ändå att du ska vara med på student kvällen + balen för vem vet, eran student / bal kan ju bli awesome?!

Jag skulle göra mycket för att få göra om den sista veckan så jag säger, go for it!

Ha så jävla kul!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in