Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Jag tror just det är ett stickspår. Det riktigt betydelsefulla är att Sverigedemokraterna inte ens får nämnas. Om vi ska hitta någon gemensam nämnare mellan Dick Erixon, Per Gudmundson och Axess den senaste tiden så är det just att ingen vill låtsas om elefanten i rummet, Sverigedemokraterna som har presenterat lösningar på just de problem som nu anses som så angelägna.
Vad man vill ha är revolution uppifrån, och i det syftet kan man tänka sig att offra t.o.m. massinvandringen. Vad man däremot vill undvika är varje genuint folkligt uppror mot den globalistiska agendan, exakt det som Sverigedemokraterna representerar i svensk politik. För att bara överdriva en liten smula så tror jag man är mer rädda för SD:s ställningstagande i libyenkriget och i förhållandet till Ryssland än deras politik i invandringsfrågan. Det är så här klasskampen ser ut på 2000-talet.
Jag tror också att Axess-SvD-Neo förväntar sig en slags revolution uppifrån. Man hoppas att man kan få Moderaterna, Folkpartiet och Kristdemokraterna att ta det lungt med massinvandrings och mångkulturalist-politiken, och stävja hotet från Sverigedemokraterna. Som du säger är Sverigedemokraterna en produkt av folket och inte av eliten. Jag tror att dessa liberalkonservativa media-horor hoppas på att på att Alliansen kan få en betydande majoritet om de tog ställning i de här frågan. Trots allt vill de ju alla ha ekonomisk liberalisering och neo-konservativ politik. Tittar man i Danmark så byter ju Dansk Folkeparti gärna ut begränsad och minskad invandring mot vilka frågor som helst.
Däremot ser vi ju ingen normalisering av Sverigedemokraterna, annars än att deras åsikter normaliseras. Så - man får väl gissa på att Johan Lundberg vill att borgligheten skall röra sig i hans inriktning. Cwejman och Neuding höll ju på att pissa på sig när Tino drog i gång under det här Axess-seminariet. Man märker ju att Cwejman inte kommer bli så mycket bättre, det var det sista han sa: Så länge Facken gör som de gör och folk röstar ekonomiskt vänster blir det ju ingen förändring - vilket innebär att Cwejman mycket väl vet att det håller på att gå åt helvete för Sverige och att situationen blir allt mer akut. Det finns liksom inget utrymme att sänka skatter och liberalisera ekonom när allt jävla överskott pumpas in i bistånd och hela städer fulla med flyktingar från tredje världen, flyktingar som både är analfabeter och kriminella. Erixon rättade Cwejman snabbt och så tog seminarumet slut.
Det är egentligen kört nu för etablissemanget. Det handlar bara om tid nu. Om tre år är det val och borgligheten och de andra har inte gjort ett piss för att stävja SD annat än att ägna sig åt förtal, pissat på etniska svenskar genom att förneka att de har en kultur och varit allmänt jävliga.
Den enda personerna som fortfarande kan leva i bubblan är miljöpartiet. Kul var att Axess intervjuvade Mikael "Negerkungen" Trolin (nu mer Mp)som gapade om att Folkpartiet var lika hårda i tonen som Sverigedemokraterna.
Egentligen skulle jag jubla om jag var Sd-sympatisör. De är intet hotade från någon sida, och kan internt ägna sig åt att göra partiet starkt, istället för att ägna sig åt meta-debatter på ett småbesökt Axess-seminarium.