2023-09-18, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Tack för att du bekräftar den dumhet som du och många andra är en del av och försöker pracka på resten av svenskarna, Du har inte gett något svar – du har gett tomma ord där vissa av orden inte ens har motsvarighet i frågan.

Det riktiga svaret är att det är omöjligt att genomföra. Pengarna saknas och folk som kan göra jobbet saknas. Därför faller Sverige sönder. Det beror inte på judar, nazister, ryssar, ingrupper och så vidare.

Du har fel. Fel, fel, fel.

Det var direkta svar på frågorna.

Det saknas absolut inte pengar. Det finns pengar i överflöd. Den så kallade "välfärden" suger åt sig ofattbara belopp. Kriminella belopp. Det är hög tid att det görs något vettigt för de pengarna för en gångs skull. Det saknas verkligen inte folk. Polisen har fått många fler medarbetare sedan 2015. Dags att det görs lite nytta. Att det "saknas folk" inom byråkratin är ett befängt påstående och går inte att försvara. Det finns nog inget land som har så mycket "folk" för vilket ändamål som helst.
Senast redigerad av experten10 2023-09-18 kl. 16:23.
Citera
2023-09-18, 16:24
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Du har fel. Fel, fel, fel.

Det var direkta svar på frågorna.

Det saknas absolut inte pengar. Det finns pengar i överflöd. Den så kallade "välfärden" suger åt sig ofattbara belopp. Kriminella belopp. Det är hög tid att det görs något vettigt för de pengarna för en gångs skull. Det saknas verkligen inte folk. Polisen har fått många fler medarbetare sedan 2015. Dags att det görs lite nytta. Att det "saknas folk" inom byråkratin är ett befängt påstående och går inte att försvara. Det finns nog inget land som har så mycket "folk" för vilket ändamål som helst.
Men varför finns det då problem i Sverige?
Citera
2023-09-18, 16:29
Medlem
Citat:
Men varför finns det då problem i Sverige?

Därför att "välfärden" som samhällssystem - det system du förespråkar - är ett ruttet system. Ett genumruttet system från grunden.

Det är teoretiskt möjligt göra förändringar i det. Exempelvis 2006/7 gick Alliansen hårt åt den så kallade sjukförsäkringen. Men då måste det göras. Av regeringen.
Citera
2023-09-18, 16:35
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Därför att "välfärden" som samhällssystem - det system du förespråkar - är ett ruttet system. Ett genumruttet system från grunden.

Det är teoretiskt möjligt göra förändringar i det. Exempelvis 2006/7 gick Alliansen hårt åt den så kallade sjukförsäkringen. Men då måste det göras. Av regeringen.
Det är din mycket barnsligt uttryckta åsikt som är så svepande att den är meningslös. Vilka menar du är de allvarligaste konkreta problemen och hur menar du att de kan lösas?
Citera
2023-09-18, 16:35
Medlem
Citat:
En intressant Tweet från trådfavoriten (oytos favorit) Aron Flam.

https://twitter.com/AronFlam/status/1703429345333657636
Jag tycker på allvar att de politiker och journalister som fört Sverige dit det är idag borde straffas. Hårt. Som avskräckande exempel för framtida politiker och journalister. Hängas ut som lögnare. Fråntagna alla titlar, all egendom och rättigheter. Men de jobbar kvar som inget hänt. Så det fortsätter. Och blir värre.
Vad menar Aron Flam med detta? Vad försöker han säga om de "invandringsansvariga"?

Hur kan vi knöka in "judisk nationalism" i det hela?

Flam är haram. Ingen ska gå i fällan att amplifiera den har typen av grindvakt och det är ett svaghetstecken att så många fortfarande gör det. Flam har visat sitt maniska hat mot svenskt egenintresse och ser svenskars väl som något underordnat. om ens det. Det är precis detta jag menar med behovet av ett grupptryck, att det ska bli skamligt att vara lättduperad. Gustav Kasselstrand borde t ex känna Flam-skam.
Citera
2023-09-18, 16:46
Medlem
Citat:
Det är din mycket barnsligt uttryckta åsikt som är så svepande att den är meningslös. Vilka menar du är de allvarligaste konkreta problemen och hur menar du att de kan lösas?

Förstår du inte hur vansinnigt det här är? Det finns ett antal grova samhällsproblem. Och ditt sätt att angripa det på är att en slumpmässig person skrivit på Flashback ska dra upp riktlinjerna i detalj. Inte de politiker vi har, inte den välgödda stat vi har. Nej, nej... i stället är det någon på Flashback som ska göra det.

Det här är värre än GreffueAnthonius som förväntade sig att Anna Dahlberg, som ledarskribent, skulle lösa alla samhällsproblem åt honom. Dahlberg var åtminstone en offentlig person i debatten.
Citera
2023-09-18, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Flam är haram. Ingen ska gå i fällan att amplifiera den har typen av grindvakt och det är ett svaghetstecken att så många fortfarande gör det. Flam har visat sitt maniska hat mot svenskt egenintresse och ser svenskars väl som något underordnat. om ens det. Det är precis detta jag menar med behovet av ett grupptryck, att det ska bli skamligt att vara lättduperad. Gustav Kasselstrand borde t ex känna Flam-skam.

Förklara vad du menar med grindvakt. Koncentrationslägerrefernserna ger sig själva här... men i dina egna ord - vad menar du med grindvakt?

Glädjande nog finns det en hel del som absolut inte låter sig luras av Flam och som inte känner Flam-skam och aldrig haft anledning att göra det. En av dem är trådfavoriten Mathias Wåg.

https://twitter.com/kimthecynic/stat...67192535134443

För övrigt... du pratar om att amplifiera Flam. Det finns ingen i det här landet som är så intresserad av Flam som du är. Ingen tar upp honom lika mycket som du. Du slår kanske Aron Flam himself vad gäller det. Du är alltså den sista i världen att komma med något sådant.
Senast redigerad av experten10 2023-09-18 kl. 17:01.
Citera
2023-09-18, 16:53
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Förstår du inte hur vansinnigt det här är? Det finns ett antal grova samhällsproblem. Och ditt sätt att angripa det på är att en slumpmässig person skrivit på Flashback ska dra upp riktlinjerna i detalj. Inte de politiker vi har, inte den välgödda stat vi har. Nej, nej... i stället är det någon på Flashback som ska göra det.

Det här är värre än GreffueAnthonius som förväntade sig att Anna Dahlberg, som ledarskribent, skulle lösa alla samhällsproblem åt honom. Dahlberg var åtminstone en offentlig person i debatten.
Jag vill att du ska förklara din närvaro i tråden. Jag uppfattar nämligen att du systematiskt stör tråden med nonsensinlägg. Ta nu tillfället i akt och diskutera Oisín Cantwells artikel i mitt inlägg som nu föranlett dina svar i tråden.
Citera
2023-09-18, 16:56
Medlem
Citat:
Jag vill att du ska förklara din närvaro i tråden. Jag uppfattar nämligen att du systematiskt stör tråden med nonsensinlägg. Ta nu tillfället i akt och diskutera Oisín Cantwells artikel i mitt inlägg som nu föranlett dina svar i tråden.

Du ställde tre frågor med anledning av Oisons kolumn. Jag besvarade de frågorna åt dig.

Vad gäller det Oisin säger om skyllandet på varandra så håller jag med honom. Maggan borde skärpa till sig.
Citera
2023-09-18, 17:04
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du ställde tre frågor med anledning av Oisons kolumn. Jag besvarade de frågorna åt dig.

Vad gäller det Oisin säger om skyllandet på varandra så håller jag med honom. Maggan borde skärpa till sig.
Sammanfattningsvis är alltså ditt svar på HUR alla väsentliga problem ska lösas ”Stefan Löfven med flera såg det inte komma” samt att du tycker att ”Maggan borde skärpa till sig”.

Tack, då vet vi vad du tycker.
Citera
2023-09-18, 17:08
Medlem
Citat:
Den avgrundslika dumheten tycks bara växa och växa Sluta behandla läsarna som idioter.

Det bör bara Anders Lindberg i Aftonbladet som är den I åsyftar och alltsammans överhuvudtaget verbalt och i text som graviterar kring denne.

Lyssnade till honom i Godmorgon Världens "Panelen" i P1 igår förmiddag om gängkriminaliteten och "angiveriet" för att söka komma till rätta med skuggsamhället, som ligger i utredning av Tidöpartierna.
Sen var det en fråga mer till Lindberg och två andra från DN och SvD som de skulle svara på, men den har jag glömt men det står utom allt tvivel att Lindberg svarade lika galet på den med som han gjorde i de två första.

Felet är att skattebetalarna finner sig att hålla uppe en tidning som Aftonbladet i alla år genom tvingade skattepålagor från överheten, alltså Riksdagen.

Det är så en i teorin och praktiken subtilt psykologisk och totalitär stat fungerar. Exempelvis en sån som Svegfors - GoodYear-byråkraten framför alla - hävdar att utan presstöd släpps vargarna lösa...

Alltså å ena sidan gammal Socialdemokratisk Coop gällande media, och å andra till resten av näringslivet den "frihet" som cowboy Reinfeldt och Annie get your gun lanserade.
Och som kostat och kommer att kosta skattebetalarna lika mycket pengar i korta och långa perspektivet for ever för Svedala - om inte Paradigmskiftet kan knäcka ryggen på skattefinansiering av media utanför PS samt piratstimmet i näringslivet som Reinfeldt och Lööf släppte fria att hugga in på valståndets försvarslöshet.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2023-09-18 kl. 17:27.
Citera
2023-09-18, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Nej, det är en holistisk syn där jag hävdar att det inte är politiker och media som bär ansvar i detta utan även den väljer att tro på deras lögner och röstar därefter. Det är där vi skiljer oss åt, då ni istället uteslutande lägger skulden åt ena hållet och förklarar väljaren som varande ett offer utan något som helst ansvar i detta. Det håller inte.

Och? Jag talar inte om någon egalitär fiktion. Om det finns någon fiktion att tala om i detta så är det den föreställning som ni predikar här.

Det finns i grunden ingen motsättning här visavi det jag hävdar. Att tillskriva och därmed ta på sig en kollektiv offerroll kan jag dock inte se ligger i linje med vad du skriver här.

POS-liberalen Regulus gillar att inskärpa att "vi svenskar" får ta ansvar för den invandring "vi" accepterade via demokratisk process. Eftersom det var vårt eget fel, har vi ingen sak att driva. Även Flam kör med tankefiguren att vi gjorde detta mot oss själva, eftersom vår folksjäl var sjuk av missriktad skuld efter andra världskriget (skulden var verklig, men fordringsägarna var inte muslimer enligt honom). Detta avvisar jag kategoriskt och kräver full upprättelse för svenska folket som målsägande i alla framtida processer, vilken form dessa än kan ta. Ingen skuld och inga tummade anspråk ska internaliseras kollektivt, det tjänar inget syfte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in