Citat:
Ursprungligen postat av DogDylan4.0
Reinfeldt har tagit tillbaka Billströms utspel:
I princip fick Reinfeldt kalla fötter. Hur som helst vittnar Billströms utspel och tidigare utspel att en del av regeringen är oroliga för hur det skall gå i framtiden. Så här agerade även Folkpartiet valet 2006 och 2010. De kastade ut något och tog tillbaka det.
Just nu går Uppdrag Granskning. Någon tjej hade skrivit illa om Tupac och en massa invandrare surar som fan och skriver till henne över Facebook. Det är också synd om feminister och journalister med vänstersympatier. UG skyller då på den "elaka näthögern". Det är dock tråkigt att det finns så mycket jävla idioter på nätet överlag. Flashback har också sina troll, i synnehet liberalerna och nazisterna. Egentligen borde inte liberaler, feminister och nazister/rasister får skriva på Flashback eller annanstädes.
http://www.svt.se/ug/#./hotades-att-...54228609890357
Nu gick det inte att helt skylla på den elaka näthöger i H&M fallet. Då hade de fått pixla hela kroppen på fem personer och UG som sådant har varit rätt ok i fråga om etnicitet. Fingerar de en Muhammed, får han det fiktiva namnet "Amid". UG har ryckt upp sig ett par snäpp i objektivitet, även om det finns utrymme för betydligt mer. Ej heller kan jag anse att de med mening, svärtade ner Sd, de pekade snarare på att personer som uttrycker sig kritiskt mot Sd har större chans att få uppleva näthat.
Apropå Reinfeldts uttalande: "Invandring berikar Sverige" har han valt dessa ord eftersom merparten av SDanhängarna, vänder på detta uttryck negativt? Vill han att djungeltrummorna ska nappa på detta och sprida ut det i vitvinsmedia så att nätet fylls av elaka inlägg mot moderaterna och Reinfeldt. Är det någon strategi i denna galenskap?
Billström är väl ändå i rätt hög position i moderaterna, inte någon dåre i en avlägsen kommun som har uttalat sig, dessutom på bra sändningstid i agenda. Hur kommer gräsrötterna reagera på detta? Sist jag såg en Reinfeldt utan stenansikte var när han var med i någon soffa i ett komikerprogram. Då upplevde jag honom som folklig. Allt jag ser nu är ett ansikte som ständigt ska utstråla gravallvar och alltid fatta "rätt" beslut. Man kan ju alltid hoppas att någon utmanar honom. (skummade nyligen igenom knapptryckarkompaniet som hastigast och fann en osund kultur i moderaternas ledningssätt, objektiviteten kan väl dock ifrågasättas.)