2021-06-14, 19:24
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droidlife
Yo, based department!
We have another USELESS NORMALFAG over here!
*He will also stop buying <product>

Inte ett piss kommer hända i vår dissidentvärld innan dess att niggers och araber bedriver cyberpunk-krig emot oss i ett sönderfallande, sotigt Sverig. Bara ta in den verkligeheten. Det finns inget "Trumpskt" uppvaknande som kommker bringa autistisk "echonomic boomer nationalism" in effect, så som gammelgubbar som Bannon och andra Q-bomers tänker sig det.

Den gamla generationen är DÖD.
Alla aktörer inom politik och pundrity nu är döda.

NWO-runkande trannies tillsammans med judar och elites, stavas framtiden, med /vårapojkar/ på andra sidan. Förbered er på ett regn av porr där varje attack har som syfte att driva ner er till grundläggande fysikalitet, varpå ett koppel kan läggas kring er nacke.

De som styr tekniken är redan vansinniga jude/bladerunner galningar.
Ej kommunicerbara.

Grejen är kanske att jag lever i den här välrden och utgår från den. Ja den är kanske dödsmärkt på många sätt men mina barn och barnbarn lever i den. Och hoppet är det sista som överger människan. MVH
Citera
2021-06-14, 19:28
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Blir det knäböjning stänger jag fan av. Jag har redan dåliga känslor för mitt land. När lagkaptenen Sebastian Larsson använde ordet "kärlek" apropå Christian Eriksens hjärtattack på en presskonferens (utan handhjärta dock, tack för det) var det den svenska statliga åsiktsmodellen som talade. I dont like it. Lita inte på Fotbollsförbundet.

Amen.

När pengarna når över spygränsen kallar de sig kärlek.

Både fotbollen och Sverige har blivit kulturellt approprierade. Vill ha tillbaka.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2021-06-14 kl. 19:32.
Citera
2021-06-14, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Droidlife
https://www.youtube.com/watch?v=KynkMn5Hv3Q

Om det här inte är identiskt med öppen krigföring så vet jag inte vad som skulle vara det.

Människor behöver att det rullar in pansarvagnar på gatorna för att förstå samhällets sårbarhet, men begriper inte alls hur sårbart man har tillåtit ett samhälle att bli om man utsätter det för kraftiga demografiförändringar + enkel mobilisering av en eller flera stora minoritetsgrupper genom bl.a. populärmusik som sår split och väcker antagonism + hyperbombardemang med porr som en underliggande motor till processen som dessutom demoraliserar det samhällsbärande och familjebildande majoritetssamhället genom översexualiseringen och fördumningen.

Dessutom blir dessa mekanismer självgående efter ett tag samtidigt som det är uppenbart att dagens trender kommer leda till en morgondag där allt detta kan stegras till högre nivåer.

Det räcker att se att ett vapen är ett vapen eller att en säkerhetsrisk är en säkerhetsrisk, oavsett om någon använder det eller inte eller utnyttjar ett samhälles sårbarhet eller inte.

Om vi skall ha framtidstro så kan inte detta eller derivat av detta (dagens ghetto- och populärkultur överlag) få fortsatt kulturellt inflytande i samhället.
Citera
2021-06-14, 23:11
Medlem
McAzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
Om det här inte är identiskt med öppen krigföring så vet jag inte vad som skulle vara det.

Människor behöver att det rullar in pansarvagnar på gatorna för att förstå samhällets sårbarhet, men begriper inte alls hur sårbart man har tillåtit ett samhälle att bli om man utsätter det för kraftiga demografiförändringar + enkel mobilisering av en eller flera stora minoritetsgrupper genom bl.a. populärmusik som sår split och väcker antagonism + hyperbombardemang med porr som en underliggande motor till processen som dessutom demoraliserar det samhällsbärande och familjebildande majoritetssamhället genom översexualiseringen och fördumningen.

Dessutom blir dessa mekanismer självgående efter ett tag samtidigt som det är uppenbart att dagens trender kommer leda till en morgondag där allt detta kan stegras till högre nivåer.

Det räcker att se att ett vapen är ett vapen eller att en säkerhetsrisk är en säkerhetsrisk, oavsett om någon använder det eller inte eller utnyttjar ett samhälles sårbarhet eller inte.

Om vi skall ha framtidstro så kan inte detta eller derivat av detta (dagens ghetto- och populärkultur överlag) få fortsatt kulturellt inflytande i samhället.

Det första som kommer upp i huvudet när man ser den där videon är begreppet ”Entartete Kunst” men jag är rädd att det, precis som du är inne på, är betydligt värre än så. Istället för att ”bara” påverka människor negativt rent själsligt så är det dessutom en ren uppmaning till konflikt. Helt makalöst.
Citera
2021-06-15, 01:09
Medlem
Jag måste säga att Expressen och Aschbergs Acta publica gör bort sig ordentligt. De har kartlagt 15,000 privat personer varav de fått ut ett hundraltal gamla domar. Från en av konfrontationerna som frigavs 2005;

Citat:
Kan du förstå de som tycker att det är olämpligt att vara övervakare med din kriminella bakgrund?

– Självklart kan det låta illa. Men då ska man veta att när det här hände så hade jag varit ute i tio år, hade ett fast jobb och levde ett vanligt liv. Hur länge ska man vara stigmatiserad? Tre år, fem år, hela livet? Han säger att ingen av de som han varit biträdande övervakare åt har återfallit i brott och att samtliga i dag är etablerade på arbetsmarknaden. – Jag har hjälpt många unga killar, säger han.

https://www.expressen.se/nyheter/sku...amin-i-skogen/

Man undrar lite hur Expressen och Acta Publica tänker. Den här killen sonade sitt brott för 16 år sedan och har inte återfallit i brott. Så vad fan är poängen? Att du aldrig skall kunna rehabiliteras och återvända till samhället? Så vad har Acta Publica kommit fram till,

Granskade: 15 420 personer som har varit biträdande övervakare åren 2011-2021
Dömda för brott (någon gång i sina liv - detta inkluderar alltså trafikbrott) 130
Extremister: 20 personer som de anser är "extremister" (Givet deras definition ingår de 1.2M människor som röstade på SD 2018)

Vi talar alltså om drygt 0.84% av alla som var övervakare under perioden 2011-21 har någonsin blivit dömda för brott. Acta Publica publicerar sedan andra siffror som är över 130. Slår man ihop dem alla blir siffran 347 dömda vilket är 2.25%. I sin rapport hävdar Atca Publica utan att ge oss siffror att 1/5 av alla biträdande övervakare har någon gång i sina liv blivit dömda för brott. Vad snackar Acta Publica om? Läser de inte sin egen data? Jag betvivlar att mer än 0.1% alla övervakare har dömts till fängelse. Vidare blir du inte övervakare om du finns i brottsregistret. Expressens ledarsida har såklart inte läst den här slarviga rapporten. De skriver;

Citat:
Då måste man först få situationen under kontroll. Ett första steg är att skärpa riktlinjerna och förbättra bakgrundskontrollerna, som uppenbarligen är otillräckliga i dag. (...)För så här kan vi faktiskt inte ha det

https://www.expressen.se/ledare/jaha...tem-utan-koll/[/b]

Som vanligt har ledarsidan noll koll och som vanligt inga lösningar på problem annat än mer övervakning och ett mindre förlåtande samhälle. Svenskarna fattar dock inte att Acta Publica har dragit 1/5 ur röven och att detta är som tidningsanka som syftar till mer övervakning. Här om dagen slog Expressen ett slag för USA med rubriken; "Tack, USA, för att ni röjer upp i EU"

Citat:
EU:s försök att beivra attackerna mot rättsväsendets oberoende i Ungern och Polen har varit en långkörare de senaste åren. Men faktum är att utvecklingen är mycket oroväckande i flera EU-länder i Öst- och Centraleuropa. (...) Men i avsaknad av europeisk handling är det välkommet att USA åtminstone agerar kraftfullt. Måtte de amerikanska sanktionerna bita.

https://www.expressen.se/ledare/tack...ojer-upp-i-eu/

Tidningen argumenterar i princip för att USA skall ägna sig åt intervention i EU och bryta mot både internationell lag och god diplomatisk sed för att Visegradländerna driver en politik som Bonnier inte gillar. Expressens ledarsida är som ett LUF-möte. Jag tror det var en ung och naiv Fredrik Malm som hävdade att Sverige militärt skulle frita Dawit Isaak. Expressens ledarsida är på den nivån.

I dagarna har det varit G7-möte. Svensk och amerikansk MSM har hyllat Biden. USA skulle komma tillbaka stort. I slutändan blev det bara tjafs och dravel mellan USA och EU. EU verkar inte vilja förstöra relationerna till Kina - det är för ekonomiskt kostsamt och till skillnad från USA och UK så är inte de flesta EU-länder finansialiserde ekonomier. Global Times skriver något väldigt intressant och talade för hur Kina ser på Europa;

Citat:
We must be committed to expanding China-Europe cooperation. We must not only make it clear that China does not pose any threat to Europe, but also need to make Europe which is strengthening its strategic autonomy discover the significance of having China as a partner. The future of Europe is not subordinate to the US only to get a small slice of cake from Washington’s hegemony. Europe needs to be able to control its own destiny. Not only China, but Russia which also advocates multilateralism could interact with Europe in a healthy manner.

https://www.globaltimes.cn/page/202106/1226141.shtml

Kina vill inte att Europa skall dras ned med USA. De hatar inte den västerländska civilisationen. Kina är inga änglar. Jag är definitivt inte kommunist och överdrivet positiv till CCP men vad de skriver är faktiskt i linje med vad många konservativa sagt före dem. Kina vill ha en värld av självständiga nationer och där länders interna angelägenheter är just interna angelägenheter. Med oss vill de handla och komma överens men jag betvivlar att Kina vill exportera sin kommunism till oss på det sättet som USA exporterar sin form av liberalism. Det är alltså inte konstigt att USA-centristiska Bonniersfären avskyr Kina.
Citera
2021-06-15, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Jag måste säga att Expressen och Aschbergs Acta publica gör bort sig ordentligt. De har kartlagt 15,000 privat personer varav de fått ut ett hundraltal gamla domar. Från en av konfrontationerna som frigavs 2005;

Man undrar lite hur Expressen och Acta Publica tänker. Den här killen sonade sitt brott för 16 år sedan och har inte återfallit i brott. Så vad fan är poängen? Att du aldrig skall kunna rehabiliteras och återvända till samhället? Så vad har Acta Publica kommit fram till,

Granskade: 15 420 personer som har varit biträdande övervakare åren 2011-2021
Dömda för brott (någon gång i sina liv - detta inkluderar alltså trafikbrott) 130
Extremister: 20 personer som de anser är "extremister" (Givet deras definition ingår de 1.2M människor som röstade på SD 2018)

Vi talar alltså om drygt 0.84% av alla som var övervakare under perioden 2011-21 har någonsin blivit dömda för brott. Acta Publica publicerar sedan andra siffror som är över 130. Slår man ihop dem alla blir siffran 347 dömda vilket är 2.25%. I sin rapport hävdar Atca Publica utan att ge oss siffror att 1/5 av alla biträdande övervakare har någon gång i sina liv blivit dömda för brott. Vad snackar Acta Publica om? Läser de inte sin egen data? Jag betvivlar att mer än 0.1% alla övervakare har dömts till fängelse. Vidare blir du inte övervakare om du finns i brottsregistret. Expressens ledarsida har såklart inte läst den här slarviga rapporten. De skriver;

Som vanligt har ledarsidan noll koll och som vanligt inga lösningar på problem annat än mer övervakning och ett mindre förlåtande samhälle. Svenskarna fattar dock inte att Acta Publica har dragit 1/5 ur röven och att detta är som tidningsanka som syftar till mer övervakning. Här om dagen slog Expressen ett slag för USA med rubriken; "Tack, USA, för att ni röjer upp i EU"

Tidningen argumenterar i princip för att USA skall ägna sig åt intervention i EU och bryta mot både internationell lag och god diplomatisk sed för att Visegradländerna driver en politik som Bonnier inte gillar. Expressens ledarsida är som ett LUF-möte. Jag tror det var en ung och naiv Fredrik Malm som hävdade att Sverige militärt skulle frita Dawit Isaak. Expressens ledarsida är på den nivån.

I dagarna har det varit G7-möte. Svensk och amerikansk MSM har hyllat Biden. USA skulle komma tillbaka stort. I slutändan blev det bara tjafs och dravel mellan USA och EU. EU verkar inte vilja förstöra relationerna till Kina - det är för ekonomiskt kostsamt och till skillnad från USA och UK så är inte de flesta EU-länder finansialiserde ekonomier. Global Times skriver något väldigt intressant och talade för hur Kina ser på Europa;

Kina vill inte att Europa skall dras ned med USA. De hatar inte den västerländska civilisationen. Kina är inga änglar. Jag är definitivt inte kommunist och överdrivet positiv till CCP men vad de skriver är faktiskt i linje med vad många konservativa sagt före dem. Kina vill ha en värld av självständiga nationer och där länders interna angelägenheter är just interna angelägenheter. Med oss vill de handla och komma överens men jag betvivlar att Kina vill exportera sin kommunism till oss på det sättet som USA exporterar sin form av liberalism. Det är alltså inte konstigt att USA-centristiska Bonniersfären avskyr Kina.

Men den där övervakaren hade väll dömts nyligen för grovt narkotikabrott? Det som skedde 2005 har han ju sonat, hela artikeln gick ju ut på att lyfta att det rör sig om en återfallsförbrytare, som tom gör affärer med sina klienter via frivården.

Kanske inte relevant för tråden men antar att rätt ska vara rätt.
Citera
2021-06-15, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Men den där övervakaren hade väll dömts nyligen för grovt narkotikabrott? Det som skedde 2005 har han ju sonat, hela artikeln gick ju ut på att lyfta att det rör sig om en återfallsförbrytare, som tom gör affärer med sina klienter via frivården.

Kanske inte relevant för tråden men antar att rätt ska vara rätt.

Acta Publika är ett kommersiellt företag. Aschberg gör alltså även reklam för sitt bolags tjänster genom denna kampanj.
Citera
2021-06-15, 10:09
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:

"Kokta" européer och "råa" amerikaner. Och uighurer, men uighurerna har varit "råa" i flera tusen år ur en kinesisk synvinkel.

Kommunismen vill Kina bli av med, så omärkligt som möjligt bara.

Aschberg verkar helt sakna konsekvenstänkande. Han tar priset av ett tusenårigt övervakningssamhälle för en symbolisk kavallerichock mot drakar, som alla andra ser är väderkvarnar.
Citera
2021-06-15, 12:41
Medlem
Citat:
Även detta:
Citat:
Beijing has dismissed the notion that G7 nations can chart the trajectory of global affairs, arguing that decision-making by small clubs has been replaced by genuine multilateralism.

Washington has described the Group of Seven summit in Cornwall, southwestern England, as an opportunity to reinforce the so-called “rules-based international system” – an assertion that China disputes.

“We always believe that countries, big or small, strong or weak, poor or rich, are equals, and that world affairs should be handled through consultation by all countries. The days when global decisions were dictated by a small group of countries are long gone,” a spokesman for the Chinese Embassy in London said on Saturday in response to the rhetoric coming from Cornwall.

The embassy noted that the only legitimate global “order” is based on UN-backed international law, and not the “so-called system and order advocated by a handful of countries.” Beijing supports “genuine multilateralism” based on the principles of equal treatment and cooperation, and rejects the “pseudo-multilateralism” which only serves the interests of a “small clique,” the spokesperson added.
https://www.rt.com/news/526428-china-g7-response/

Det är bara att önska Kina lycka till i dess strävan att göra om den globala ekonomiska världsordningen.
Citera
2021-06-15, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Acta Publika är ett kommersiellt företag. Aschberg gör alltså även reklam för sitt bolags tjänster genom denna kampanj.
Ja, det skamligt. En James Thompson (återpublicerad av Unz Review) har läst ett papper skriven av nationalekonomer på universitet i Amsterdam som beräknat kostnader för migrationen.

https://www.unz.com/jthompson/costly-immigration/

Jag läser inte nederländska så jag kan inte verifiera vad som står i studien. Studien visar empiriskt att OECD har dragit data ur röven. Invandringen till Nederländerna är inte ekonomiskt lönsam men kan endast potentiellt vara det. Primärt är det västeuropeisk, amerikansk och östasiatisk migration av högutbildade som är lönsam medan invandring av lågutbildade från tredje världen är en kostnad. Det skrämmande är de långsiktiga prognoserna. Den (etniska) nederländska befolkningen åldras snabbt och föder få barn. De nederländare (etniska) som är födda på 1980 har lägre inkomster än tidigare generationer och de i sin tur har få barn. Detta innebär att de inte kan försörja det växande fattiga segmentet av migrantpopulationen. Den lönsamma invandringen från bland annat Ostasien till Nederländerna kan inte heller kompensera för kostnaderna och de föder också få barn. Nu är 23% av befolkningen i Nederländerna utlänningar i första eller andra generationen. De har en högre andel migranter (i någon generation) från EU och rika länder. De ekonomiska kostnader kommer på sikt bli så pass höga att Nederländerna måste skära i sin välfärdsstat.

I Sverige infördes det kommunala utjämningssystemet år 2005. Sedan 2021 är endast 7 av 290 kommuner nettobetalare. Dessa är Danderyd, Solna, Lidingö, Täby, Stockholm, Vaxholm, Sundbyberg och Nacka.

https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Of...=/25330/1/all/

Det bor 1.4 miljoner människor i de här sju kommunerna vilket är 14-15% av Sveriges befolkning. Det finns helt enkelt inte tillräckligt med människor i de andra kommunerna med tillräckligt höga inkomster för att kompensera för kostnaderna för äldre, arbetslösa och fattiga migranter (i någon generation). Sedan 2021 får nu även "rika" kommuner som Vellinge, Sollentuna, Lomma, Nykvarn, Ekerö, Knivsta, Kiruna, Kävlinge osv. mer än de betalar in till det kommunala utjämningssystemet. Socialdemokraterna har öst in arbetsmarknadsåtgärder. Dessa har varit misslyckade. På nyheterna idag så togs detta upp utan någon debatt. Från SVT;

Citat:
Granskningen visar att knappt tre av tio, 27 procent, får någon typ av arbete inom sex månader efter avslutad åtgärd. Då räknas förutom tillsvidareanställning också vikariat och timanställning in. Ser man bara till osubventionerade tjänster, där arbetsgivaren inte får stöd för lönekostnaderna, så är det bara drygt en av tio, 13 procent, som lyckas få ett sådant jobb

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...rknadsatgarder
Vi talar alltså om 13% som får ett riktigt jobb. Många av dem får jobb som är lågbetalda och där med måste de kompenseras på något sätt genom olika former av bidrag. Det finns egentligen bara två utvägar nu; 1) Höj skatten, reducera välfärdsstaten och höj avgifterna och 2) Reducera invandringen.

För att återkoppla till de migranterna till Nederländerna. Så här ser det ut

Citat:
For only a limited number of countries and regions is the second generation as well or better integrated than natives. On a scale on which the natives are 100% integrated, some immigrants are even more successful. These are mainly the Scandinavian countries and Switzerland (110%) and some East Asian countries, notably Japan (128%), China (115%) and the Asian Tigers (South Korea, Hong Kong, Taiwan and Singapore, 104%).

https://www.unz.com/jthompson/costly-immigration/
Notera att skandinaverna drar har inkomster 10% över är nederländarna själva. Antagligen är den höga produktiviteten hos etniska svenskar så pass hög att Sverige har kunnat kompensera för de växande utgifterna för migrationen. Notera att Kina ligger på 115% och faller endast efter japaner. Detta är ett av skälen till varför jag är så "bullish" på Kina. De är 1.4B människor och som har potential att ha en mycket hög produktivt. Nu trycks kineser ned av den anledningen att Kina fortfarande ett utvecklingsland med sådana problem som tillhör sådana men vad händer när Kina når Chiles ekonomiska nivå omkring 2030?

https://global.chinadaily.com.cn/a/2...d0baac916.html

Titta på Visegradländerna Polen och Ungern - bara på grund av avsaknaden av lågproduktiva migranter så dras de inte ned på det sättet som Sverige. Avsaknaden av massmigration är antagligen en av flera förklaringar till varför deras BNP per capita inom tio år är ikapp Grekland och där med kan dessa två länder anses vara utvecklade land. De har redan sprungit om de utvecklade länderna Grekland, Lettland och Slovakien i PPP per capita - också ett kriterium. Tittar du på andra mått pekar de på samma sak. På grund av att vi inte har en ansvarsfull migration-politik förstör Sverige på sikt sin egen ekonomiska utveckling. Vi får ett fattigare och mer ojämlikt land. Ett land med hög brottslighet och sociala problem. Nu säger till och med Svenskt Näringsliv vice VD samma sak och tydligen finns det jag skriver i allt fler statliga rapporter

https://www.di.se/debatt/pensionskos...da-ar-en-bomb/

Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Även detta:

https://www.rt.com/news/526428-china-g7-response/

Det är bara att önska Kina lycka till i dess strävan att göra om den globala ekonomiska världsordningen.
Kina vill inte göra om systemet men förändra systemet något. USA kommer såklart inte kasta in handduken. Annars är NBC senaste intervju med Putin rätt bra. Han äger journalisten. Amerikansk media ägnade sig idag åt en skademinering. Det intressanta är vad han han säger om Trump och BLM. Tydligen anser Putin att Trump antagligen sänktes av de egna eliterna som undergrävde de mesta av hans presidentskap. Något som den här tråden lyckades med var att göra samma bedömning av BLM som Putin. Från 18:00 säger Putin att BLM utnyttjades av "ena sidan" (antagligen demokraterna och konkurrerande eliter) till att avsätta Donald Trump.

https://www.youtube.com/watch?v=m6pJd6O_NT0

Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Men den där övervakaren hade väll dömts nyligen för grovt narkotikabrott? Det som skedde 2005 har han ju sonat, hela artikeln gick ju ut på att lyfta att det rör sig om en återfallsförbrytare, som tom gör affärer med sina klienter via frivården. Kanske inte relevant för tråden men antar att rätt ska vara rätt.
Jag hade fel angående den mannen poängen. Jag läste artikeln slarvigt men fick med relevanta - dvs. att du i Expressens ögon inte kan sona dina brott.

Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
Om det här inte är identiskt med öppen krigföring så vet jag inte vad som skulle vara det. Människor behöver att det rullar in pansarvagnar på gatorna för att förstå samhällets sårbarhet, men begriper inte alls hur sårbart man har tillåtit ett samhälle att bli om man utsätter det för....

Den moralism som finns i Sverige är rätt sjuk. Veckorevyns Irena Pozar hävda att porrkonsumtion är moralistiskt förkastligt samtidigt som Veckorevyn tipsar sina unga läsare om porrsidor som lanserar simulerad incestpornografi. Å ena sidan anser MSM att "kärnfamiljen" är en form av högerextremism men samtidigt så betraktas du som "udda" och "farlig" om du inte lever i en kärnfamilj av MSM. Å ena sidan skall av etablissemanget hyllade kändisar få gråta ut om sin "psykiska" ohälsa men vanliga människor med psykisk ohälsa anser MSM att man bör låsas in för de är potentiellt "farliga".

När kändisar åker fast med nästan full av kokain eller kör rattfull anser MSM att det är excentriskt och privat men om någon 21 åring röker cannabis eller ännu värre skriver av sig på Flashback bör denna låsas in och sedan aldrig mer få ha ett jobb bortom McDonalds. Det är okej för journalister och A-listade kändisar att köpa sex i Köpenhamn men svensson som köper sex i Thailand skall låsas in för gott. Det anses jättefint när kvinnliga kändisar gifter sig med invandrare men om någon vanlig svensk man gifter sig med en asiatisk kvinna är det som Tobias Hübinette uttryckte det; en form av pedofili. Det anses fruktansvärt av MSM när något landsting skär om flickor (de två mindre skadliga typerna) men det anses nödvändigt för "religionsfriheten" när landstingen skär om pojkar - trots att ingreppet ligger närmare typ 3 versionen på flickor. Annars är det rätt intressant att läsa vilka brottslingar som prioriteras. MSM spenderar rätt mycket av sin tid åt att jaga "svennebanan" för eventuella småbrott. Ja, faktum är att dennes privata lagliga porrkonsumtion också skall granskas och helst skall personen få sparken från jobbet på grund av detta. Grov brottslighet handlar däremot om rasistiska "sensations" artiklar om förorter som journalisterna sällan har besökt själva.
Senast redigerad av Edgerton 2021-06-15 kl. 22:46.
Citera
2021-06-16, 10:50
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:

Den moralism som finns i Sverige är rätt sjuk. Veckorevyns Irena Pozar hävda att porrkonsumtion är moralistiskt förkastligt samtidigt som Veckorevyn tipsar sina unga läsare om porrsidor som lanserar simulerad incestpornografi. Å ena sidan anser MSM att "kärnfamiljen" är en form av högerextremism men samtidigt så betraktas du som "udda" och "farlig" om du inte lever i en kärnfamilj av MSM. Å ena sidan skall av etablissemanget hyllade kändisar få gråta ut om sin "psykiska" ohälsa men vanliga människor med psykisk ohälsa anser MSM att man bör låsas in för de är potentiellt "farliga".

När kändisar åker fast med nästan full av kokain eller kör rattfull anser MSM att det är excentriskt och privat men om någon 21 åring röker cannabis eller ännu värre skriver av sig på Flashback bör denna låsas in och sedan aldrig mer få ha ett jobb bortom McDonalds. Det är okej för journalister och A-listade kändisar att köpa sex i Köpenhamn men svensson som köper sex i Thailand skall låsas in för gott. Det anses jättefint när kvinnliga kändisar gifter sig med invandrare men om någon vanlig svensk man gifter sig med en asiatisk kvinna är det som Tobias Hübinette uttryckte det; en form av pedofili. Det anses fruktansvärt av MSM när något landsting skär om flickor (de två mindre skadliga typerna) men det anses nödvändigt för "religionsfriheten" när landstingen skär om pojkar - trots att ingreppet ligger närmare typ 3 versionen på flickor. Annars är det rätt intressant att läsa vilka brottslingar som prioriteras. MSM spenderar rätt mycket av sin tid åt att jaga "svennebanan" för eventuella småbrott. Ja, faktum är att dennes privata lagliga porrkonsumtion också skall granskas och helst skall personen få sparken från jobbet på grund av detta. Grov brottslighet handlar däremot om rasistiska "sensations" artiklar om förorter som journalisterna sällan har besökt själva.

Ja Sverige är i sanning extremt med sina dubbla standarder. Landet har genom socialdemokratin bedrivit identitetspolitik sedan minst 50 år tillbaka. Man har månat om de många och de lågutbildade och kämpat för jämlikhet och rättvisa för de grupperna. Och det var på 70-talet någon gång som talet om "svaga grupper" dök upp i det politiska samtalet. Svaga skulle mötas med förståelse och starka med misstro. Ja den politiska moralen sitter i ryggmärgen hos svenskarna. Man relativiserar direkt -kvinnorna särskilt - så fort minsta samhällskritik kommer upp i ett samtal. Identitetspolitiken som den kom efter murens fall gled sömlöst in i den svenska rättvise-berättelsen med sina moraliskt-religiösa övertoner. Det gör att Sverige nu är ruggigt politiserat. Absolut mer än något annat land i världen.

Politik och media har med stöd av normkritiken lyckats förvända synen på det svenska folket. Det har inte funnits motkrafter när invandringen slog rekord i Sverige och han Danielsson på Migrationsverket beviljade uppehållstillstånd till allt som rörde sig runt 2015. Hette han Danielsson? Som man bäddar får man ligga. Ett svagt civilsamhälle har inga motkrafter till politik och media.

Sedan gillar jag resonemanget om att en hög produktivitet i vart fall momentant kan göra att det går att försörja närmare en miljon arbetslösa bidragstagare i landet. Med hjälp av IT generellt och även tack vare mobiltelefonen som är oumbärlig på större byggarbetsplatser och för transportsektorn fungerar det här med just in time. Det blir ingen nedtid som det heter. Så det kan vara så att asylinvandringen går att finansiera så länge hjulen snurrar i världsekonomin och G7-länderna fortsätter satsa på tillväxt till varje pris. Burken sparkas vidare nedför gatan. Men blir det en större recession går det åt pipsvängen. Jag är lite amatör med mina resonemang här men jag anar att vi tillsvidare har råd med den groteskt stora bidragsförsörjningen. Asylströmmarna har i sanning kommit till EU och USA i rätt tid.
Senast redigerad av stevenstills 2021-06-16 kl. 10:57.
Citera
2021-06-17, 08:51
Medlem
Revolutionen äter sina barn som tråden ofta återkommer till.

Medarbetare med utländsk bakgrund kritiserar SVT: ”Lider enormt”

...
Efter uppropet på Sveriges Radio inledde den fackliga Journalistklubben på SVT ett arbete med att samla in erfarenheter om diskriminering och särbehandling genom en enkät till alla medlemmar.
...
– Man känner sig inte inkluderad, ensam och upplever att företaget inte tar tillvara på ens unika kompetenser. Det har lett till stress och ångest, ja helt enkelt psykisk ohälsa för många, säger Sara Almosaibi Jasas, en av initativtagarna till rapporten och tidigare SVT-reporter, numera SR-anställd.
https://www.svt.se/kultur/medarbetar...rm-frustration

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in