Citat:
Poängen är att normaliserandet är en process som på inget sätt hjälps på traven av självflagellerande och bekräftandet av medias premisser. Det är en helt separat funktion.
Man kan alltså ta Bilden med upphöjt lugn och ägna sig åt att skapa egna kanaler för att sprida sin egen motbild. Den dagen det är opportunt att inte smutskasta SD så kommer media låta bli, tills dess kommer de fortsätta - vad SD än själva gör. Bilden av ett rasistiskt, högerextremistiskt parti kommer ändå förmedlas och då är det enda effektiva motmedlet att försöka undergräva budbärarnas trovärdighet.
Man kan alltså ta Bilden med upphöjt lugn och ägna sig åt att skapa egna kanaler för att sprida sin egen motbild. Den dagen det är opportunt att inte smutskasta SD så kommer media låta bli, tills dess kommer de fortsätta - vad SD än själva gör. Bilden av ett rasistiskt, högerextremistiskt parti kommer ändå förmedlas och då är det enda effektiva motmedlet att försöka undergräva budbärarnas trovärdighet.
Här har vi ännu ett exempel på SD:s makalösa undergivenhet inför pk-media och deras nitiska åsiktsadepter:
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...ientsakerheten
En läkare på ett universitetssjukhus ställer sig alltså mitt i vägen för en demokratiskt vald partiledare och försöker hindra denne från att utföra sitt arbete som politiker och riksdagsman. Allt under den svagsinta och högst oprofessionella förevändningen att partiets "människosyn" inte är förenlig med vårdens. Vad blir då kommentaren från Åkessons pressekreterare? Jo, att "Det är en jättekonstig och vanlig missuppfattning. Vi gör inte skillnad på människor på det sätt som han vill påstå."
Alltså ungefär så här:
– "DU KNULLAR BARN! DU ÄR EN OND MÄNNISKA!! SKÄMS!!!"
– "He he, nej då, inte alls... jag tänder inte på barn faktiskt. Eller alltså ja, i alla fall inte på det sättet. Jag lovar!"