Citat:
Ursprungligen postat av
CharlieLindh
Jag tror detta kommer bli stilbildande för hur journalister arbetar i relation till SD fortsättningsvis. Reportrarna har släppt fram sin inre aktivist. Partiet som utmanat den mångkulturella ideologin ska knäckas till varje pris. Den som avser följa med i den offentliga debatten uppmanas införskaffa medicin mot högt blodtryck, för det här lär inte bli trevligt att följa med i.
Det känns lite som att regeringsbildning med FRP var det som triggade hysterin. Nu är Sverige sist kvar i Skandinavien - DF har redan styrt invandringspolitiken i många år, och om 20%-nivån håller i sig kommer de troligen att få vara med och bilda regering med Venstre nästa gång.
Den (falska) svenska självbilden står på spel. Den som säger att vi är världsledande i öppenhet och tolerans. Om invandringspolitiken vrids åt nyktert danskt-norskt-finskt håll, tar man ifrån posörerna inom etablissemanget sin artificiella identitet, och de blir inga alls. De blir lika tomma som om man skulle radera deras instagramkonton med selfies.
Apropå bindgalen media: Jag hörde inte Åkessons tal så jag vet inte om AB skrivit fel eller ordagrant citerat en uppenbar felsägning, men...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17896958.ab
Citat:
– De miljoner flyktingar drömmer nog inte alls helst om att bli svenskar. De drömmer om mat över huvudet, mediciner och tak över huvudet.