Citat:
Ursprungligen postat av
Perfect-stranger
Pris på försäkring, skadereglering, mina erfarenheter, medicinsk invaliditet, självrisker, mina rekommendationer.
Inga frågor är dumma nog.
Tänkte först göra en "jobbar inom försäkringsbranschen - fråga vad du vill"
Men det kändes jävligt B
Så har ni köpt en ny bil eller har er lägenhet brunnit upp och ni har frågor är ni hemskt välkomna att fråga på. Jobbat inom försäkringsbranschen tillräckligt länge nu för att tro mig kunna hjälpa er och besvara era frågor. För tillfället är jag inom säljsektorn men har även andra erfarenheter.
Tråden kan växa sig stor tror jag och vi kanske slipper 100-tals småtopics om just försäkringar.
Min Macbook Pro blev stulen från mitt sovrum när jag hade fest i helgen. På festen var många människor. Hur många är svårt att uppskatta. Men jag skulle tro att här var upp mot 40-50 pers under kvällens gång. Gästerna var både kända och okända. Jag bor tillsammans med två andra personer och deras vänner var också på festen, dels det och sen tog gäster med sig sina vänner som var för mig helt okända. Datorn låg på mitt skrivbord i mitt sovrum där några människor vistades och spelade musik. Jag upptäckte att datorn var stulen när alla gäster gått och vi skulle sova.
Jag hade tecknat en Sure Thing försäkring på datorn som skulle täcka ALLT. Nu vägrar de att ersätta mig med följande argument:
"Produkten skall handhas med normal aktsamhet så att skada så långt som möjligt förhindras. Produkten är att betrakta som stöldbegärlig egendom likt nycklar och pengar. Exempelvis får produkten inte användas i miljöer där risken för skada är uppenbar. Produkten ska inte:
lämnas utan tillsyn på sådan plats där annan obehörig person kan tillgripa produkten
Enligt skadebeskrivningen har produkten lämnats synlig i ett rum där för dig flera okända personer vistats. Försummelsen i ärendet är så pass allvarlig att ingen ersättning utgår."
Finns det nåt sett som jag kan överklaga på? Vad ska jag då yrka på? Eller är det helt lönlöst?