2013-10-29, 12:27
Medlem
Jag köpte en bil 28 oktober, tecknade en helförsäkring 11:40 och krockade 12 min efter jag körde iväg. Vad kommer hända?
Citera
2013-10-29, 15:40
Medlem
Jinxedds avatar
..edit..
Citera
2013-11-01, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfect-stranger
Pris på försäkring, skadereglering, mina erfarenheter, medicinsk invaliditet, självrisker, mina rekommendationer.
Inga frågor är dumma nog.
Tänkte först göra en "jobbar inom försäkringsbranschen - fråga vad du vill"
Men det kändes jävligt B

Så har ni köpt en ny bil eller har er lägenhet brunnit upp och ni har frågor är ni hemskt välkomna att fråga på. Jobbat inom försäkringsbranschen tillräckligt länge nu för att tro mig kunna hjälpa er och besvara era frågor. För tillfället är jag inom säljsektorn men har även andra erfarenheter.

Tråden kan växa sig stor tror jag och vi kanske slipper 100-tals småtopics om just försäkringar.
Min Macbook Pro blev stulen från mitt sovrum när jag hade fest i helgen. På festen var många människor. Hur många är svårt att uppskatta. Men jag skulle tro att här var upp mot 40-50 pers under kvällens gång. Gästerna var både kända och okända. Jag bor tillsammans med två andra personer och deras vänner var också på festen, dels det och sen tog gäster med sig sina vänner som var för mig helt okända. Datorn låg på mitt skrivbord i mitt sovrum där några människor vistades och spelade musik. Jag upptäckte att datorn var stulen när alla gäster gått och vi skulle sova.

Jag hade tecknat en Sure Thing försäkring på datorn som skulle täcka ALLT. Nu vägrar de att ersätta mig med följande argument:

"Produkten skall handhas med normal aktsamhet så att skada så långt som möjligt förhindras. Produkten är att betrakta som stöldbegärlig egendom likt nycklar och pengar. Exempelvis får produkten inte användas i miljöer där risken för skada är uppenbar. Produkten ska inte:
lämnas utan tillsyn på sådan plats där annan obehörig person kan tillgripa produkten
Enligt skadebeskrivningen har produkten lämnats synlig i ett rum där för dig flera okända personer vistats. Försummelsen i ärendet är så pass allvarlig att ingen ersättning utgår."

Finns det nåt sett som jag kan överklaga på? Vad ska jag då yrka på? Eller är det helt lönlöst?
Citera
2013-11-01, 14:58
Medlem
Finiss avatar
Mitt försäkringsbolag säger att de vill göra klart mitt ärende, avsluta det. Hur resonerar de då angående ersättning när jag befinner mig i ett läge där jag inte kan jobba på ex antal år framöver och framtiden för arbete är oviss pga sjukdom. ?

KAnske en aning flummig fråga men tänkte kasta ut och se om någon kan ge ett svar.
Citera
2013-11-16, 14:03
Medlem
-.VindictivE.-s avatar
Tja, några frågor om personskada och ersättning

Min fru brände sig på tummen för lite mer än 2 år sedan, hon fick via sin personskadeförsäkring direkt ut 5000 kr, och i dagarna fick hon 27500 kr. 25000 kr för 1 % invaliditet och 2500 kr för ärr. Brännskadans storlek var ca 30 mm, men det synliga ärret är efter två år ca 15 mm. Bra så. Nu till själva frågan, för ca 2 år sedan skadade hon även långfingret, en skärskada som slutade med 4 stygn och ett numer väl synligt ärr. Skadan sitter på insidan av handen längst ut på fingret, och mäter ca 15 mm, dessutom har hon ingen känsel alls i området kring skadan. Båda skador är alltså av liknande art sett till storlek och besvär. Nu är vi lite osäkra på om hon anmälde den skadan till försäkringsbolaget, är det i så fall för sent att göra det? Samt beräknas ersättningen på samma sätt som den hon fick ut för sin tumme?

Tack.
Citera
2013-11-20, 12:46
Medlem
Hej,

En fråga om förlossningsskador.

Finns det något bolag som ger ersättning för framfall, svår inkontinens och sfinkterruptur? Svår inkontinens kan ju betyda att man ej kan sköta sitt arbete, ersätts detta?

Tacksam för svar!
Citera
2013-12-28, 20:36
Medlem
Min vän har fått Diagnosen MS. Kan du ge mig några exempel på vad ersättning brukar vara på?

Tacksam för svar!
Citera
2014-01-06, 10:03
Medlem
Tjenixen!
Lyckades med konststycket att tappa en kniv på foten igår, blev ett fint och djupt sår som renderade i en avskuren sena och ett gäng stygn för att få ihop foten. Har olycksfallsförsäkring och fnular nu, girig som man är, på om man kan få ersättning för ev ärr och/eller sveda&värk? Buskontot vill man ju alltid fylla på..
Citera
2014-01-10, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boy
snälla! vet ni hur man går tillväga för att starta en online hemsida där man jobbar man som försäkringsrådgivare ? jag tror man behöver tillstånd från FI

Ja det kommer behövas ett tillstånd ifrån FI.
Citera
2014-01-10, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedStrajp
Tjenixen!
Lyckades med konststycket att tappa en kniv på foten igår, blev ett fint och djupt sår som renderade i en avskuren sena och ett gäng stygn för att få ihop foten. Har olycksfallsförsäkring och fnular nu, girig som man är, på om man kan få ersättning för ev ärr och/eller sveda&värk? Buskontot vill man ju alltid fylla på..

Ska absolut inte vara några problem att få ut för sveda och värk, eller för fula ärr! Har själv råkat ut för liknande skador fick ut runt 20 - 30 tusen för ett fult ärr på foten, men det varierar nog en del mellan alla bolag dock, men ersättning kommer du kunna få ut med största sannorlikhet !
Citera
2014-01-15, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hawt
Ska absolut inte vara några problem att få ut för sveda och värk, eller för fula ärr! Har själv råkat ut för liknande skador fick ut runt 20 - 30 tusen för ett fult ärr på foten, men det varierar nog en del mellan alla bolag dock, men ersättning kommer du kunna få ut med största sannorlikhet !
Låter onekligen rätt najs. Får väl vänta 1-2 år men det gör man så gärna. Har en olycksfallsförsäkring hos Länsförsäkringar sär jag tämligen omgående anmälde skadan med förhoppning om att få kostnaden för akutvården betald. Inga jättesummor men när man ändå betalar för skoten kan man lika gärna nyttja det hela. När kan det vara läge att kontakta försäkringsbolaget och gnälla om sitt fula ärr tro? Saknar dessutom känsel i tån vilket borde vara värt en slant om en nerv pajat?
Citera
2014-01-23, 03:22
Medlem
myrns avatar
Är en barnvagn stöldbegärlig egendom eller täcker grundskyddet? Vad anser ni? Fick svävande svar från försäkringssäljaren. Typ att jag skulle ta allrisk för att vara säker. Men varför ska jag göra det om grundskyddet täcker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in