Flashback bygger pepparkakshus!
2012-05-21, 16:14
Medlem
Hur gäller detta med försäkringar, stämmer det att jag bara kan sluta betala in på en bilförsäkring så sägs den upp automatiskt? Och detta utan att förs.bolaget kan kräva mig på några pengar i efterskott?
Jävla Folksam smyghöjde min försäkring som ett gäng dårar och skickar utan att överdriva typ tre fakturor i månaden där dom hetsar mig att betala. Blir så oerhört less.

Sitter i tagen här och tänker teckna ny försäkring hos annat bolag till halva priset.
Det gäller också bara trafikförsäkring så vilket bolag det är kvittar ju, bara dom är billiga.
Citera
2012-05-24, 17:42
Medlem
Behöver en universitetsstudent en separat sjukförsäkring? Har en räkning här som jag helst inte vill betala.
Citera
2012-05-25, 21:02
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrapa1
Behöver en universitetsstudent en separat sjukförsäkring? Har en räkning här som jag helst inte vill betala.

Är det verkligen en sjukförsäkring du menar? En sådan som ger ersättning vid långvarig sjukskrivning, vanligtvis fr o m 91:a dagen.
Citera
2012-06-07, 16:30
Medlem
Hej, jag undrar om man kan få försäkringspengar för att man har åtkommande exem, pollen och kvalsterallergi, alla tre kommer jag troligen att ha genom hela livet och måste ta medicin i stort sätt vart enda dag för att hålla nere exemet. Pollen är dock inte så jobbigt då jag bara har det under några månader och kvalster reagerar jag bara på om det blir mycket av det. Tror ni att man kan få ut någon ersättning för det? Och hur skulle jag gå till väga då?

Kanske låter skitlöjligt igentligen, men tydligen hade en kompis sagt till mig att jag säkert skulle kunna få någonting för det. Och det är ju faktiskt skitjobbigt med sådan här exem som kommer hela jävla tiden.
Citera
2012-06-07, 20:55
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolisnopp
Hej, jag undrar om man kan få försäkringspengar för att man har åtkommande exem, pollen och kvalsterallergi, alla tre kommer jag troligen att ha genom hela livet och måste ta medicin i stort sätt vart enda dag för att hålla nere exemet. Pollen är dock inte så jobbigt då jag bara har det under några månader och kvalster reagerar jag bara på om det blir mycket av det. Tror ni att man kan få ut någon ersättning för det? Och hur skulle jag gå till väga då?

Kanske låter skitlöjligt igentligen, men tydligen hade en kompis sagt till mig att jag säkert skulle kunna få någonting för det. Och det är ju faktiskt skitjobbigt med sådan här exem som kommer hela jävla tiden.

Om du hade en barnförsäkring (sjuk- och olycksfall) när sjukdomen debuterade kan det finnas möjlighet att få ersättning. Kontakta ditt bolag och kolla!
Citera
2012-06-07, 20:55
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolisnopp

Om du hade en barnförsäkring (sjuk- och olycksfall) när sjukdomen debuterade kan det finnas möjlighet att få ersättning. Kontakta ditt bolag och kolla!
Citera
2012-06-20, 12:28
Medlem
Hej hörni!

Jag har en fråga angående en skada som inträffade i gympan på gymnasiet. Det är så att
jag skadade axeln och fick därefter göra en operation. Skolan skrev en skadeanmälan men
en tanke på att få ut försäkringspengar fanns då inte för min del. P.g.a. skadan förlorade
jag bl.a. ett jobb och har nu problem, även efter operationen, med axeln.

Vad jag förstått skall jag kontakta skolans försäkringsbolag och därifrån gå vidare, men
det känns som att jag behöver lite hjälp från er sakkunniga om hur jag kan gå tillväga
på bästa. Tips, knep eller dylikt är guld för mig.

Tack på förhand!
Citera
2012-06-20, 17:30
Medlem
hade en olycksfallsförsäkring genom skolan år 2000 hos If och undrar mina möjligheter till ersättning i den......allt är anmält i tid men ingenting har gjorts i denna försäkring.
Min skada är en knäskada och jag har fått en uppdelad invaliditet på skada år00 på 5% och skada år 02 på 3%?
detta är min idrottsförsäkring (folksam) som satt denna invaliditet och hade det varit en vanlig försäkring skulle min invaliditet uppgå till 8 % men idrottsförsäkringen var tydligen inte uppbygd så utan där delade dom upp skadorna i samma knä........?'
min fråga rör alltså bara om jag kan göra anspråk på 8% hos If då eller var tror ni.....
Undrar också om man har rätt till ersättning för ärr och dylikt i försäkringen hos If ?

Tack på förhand !!!

Mvh
Citera
2012-06-20, 21:25
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergabiff1
hade en olycksfallsförsäkring genom skolan år 2000 hos If och undrar mina möjligheter till ersättning i den......allt är anmält i tid men ingenting har gjorts i denna försäkring.
Min skada är en knäskada och jag har fått en uppdelad invaliditet på skada år00 på 5% och skada år 02 på 3%?
detta är min idrottsförsäkring (folksam) som satt denna invaliditet och hade det varit en vanlig försäkring skulle min invaliditet uppgå till 8 % men idrottsförsäkringen var tydligen inte uppbygd så utan där delade dom upp skadorna i samma knä........?'
min fråga rör alltså bara om jag kan göra anspråk på 8% hos If då eller var tror ni.....
Undrar också om man har rätt till ersättning för ärr och dylikt i försäkringen hos If ?

Tack på förhand !!!

Mvh

Om du hade försäkring hos if både år 2000 och 2002 så kan du få ersättning för båda skadorna. Bolagen är dock inte tvungna att följa varandras bedömningar av invaliditetsgrad.
Citera
2012-06-20, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Om du hade försäkring hos if både år 2000 och 2002 så kan du få ersättning för båda skadorna. Bolagen är dock inte tvungna att följa varandras bedömningar av invaliditetsgrad.

Ok ! Tack för svaret ....få se om det vill göra en egen bedömning eller inte då !

Tack för hjälpen !
Citera
2012-06-24, 17:01
Medlem
Shajjnys avatar
Klarar man sig bra på gruppförsäkring från Förenade Liv, eller bör man komplettera med en privatförsäkring? (Nu bortser jag från hemförsäkring och dyligt) Jag är lite ny på det hela och anser att allt för många försäkringar beskrivs i allt för facklig svenska, man blir bara förvirrad hela tiden.
Citera
2012-06-24, 22:17
Medlem
spaceass avatar
Förenade liv ja, hur bra är villkoren i deras livförsäkring via facket jämfört med Skandia mfl.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in