Citat:
Ursprungligen postat av Perfect-stranger
Pris på försäkring, skadereglering, mina erfarenheter, medicinsk invaliditet, självrisker, mina rekommendationer.
Inga frågor är dumma nog.
Tänkte först göra en "jobbar inom försäkringsbranschen - fråga vad du vill"
Men det kändes jävligt B
Så har ni köpt en ny bil eller har er lägenhet brunnit upp och ni har frågor är ni hemskt välkomna att fråga på. Jobbat inom försäkringsbranschen tillräckligt länge nu för att tro mig kunna hjälpa er och besvara era frågor. För tillfället är jag inom säljsektorn men har även andra erfarenheter.
Tråden kan växa sig stor tror jag och vi kanske slipper 100-tals småtopics om just försäkringar.
Grymt! precis vad jag letat efter

!
Har en liten fråga angående min bil försäkring. Jag krockade med bilen var med om en liten seriekrock. Fyra bilar inblandade jag var bil nummer två. Jag krockar med bil nummer ett så att jag får sladd och stannar på vägen. Bil nummer tre krockar in i mig därefter krockar bil fyra med nummer tre.
Jag har redan blivit skyldig att stå för bil nummer ett. Men nummer tre hsr ej skickat in sin skadeanmälan. Vad tror du att de berömmer? Att tre ska stå för mina skador? Har halvförsäkring. Samt undrar jag vad som händer om bil tre ej skickar in sin skadeanmälan ? Hur länge måste jag vänta?
Fråga två!
Jag ramlade när jag var lite yngre och fick tre stycken ganska stora ärr i ansiktet som sticker ut en bit också. Den första är under läppen på kanske 1x1 cm den andra är över läppen och är lika stor. Den tredje är mitt på näsan mellan ögonbrynen ungefär på 0,5x0,5 cm.
Jag fick ut 15.000 kr efter två år samt att jag genomgick en operation innan dess men det gjorde saken bara värre.
Nu i efterhand så ångrar jag mig djupt att jag tog deras bud direkt. Då jag hör från kompisar etc hur mycket folk har fått ut för ärr i ansiktet etc. Det jag undrar finns det något jag kan göra nu? Tycker du summan var rimlig?
Det var ungefär tre år sen jag fick mina pengar..
Ursäkta stavfel skriver på iphone
Hoppas du förstår mig
Tack!