Citat:
Ursprungligen postat av Perfect-stranger
1: Det är en komplicerad fråga, dock så är det faktiskt som så att när folk säljer bilar och säljer med en försäkring så är det i 9 fall av 10 en provapåförsäkring i 6/12 månader beroende på bilmärke och således har dom ingen provision för detta. Jag rekommenderar er ALDRIG att ta en extra försäkring när ni köper elektronik!
2: Nej du kan ha 10 hemförsäkringar men det är totalt onödigt för du kan enbart nyttja en av dom. Jag personligen har dock 2 hemförsäkringar men nyttjar dom varannan gång för att slippa hög premie och misstänksamhet. Olyckor sker ju faktiskt.
3: Din sista fråga är lite otydlig. På vilket sett skulle det vara billigare om man försäkrar en hel grupp? Jag menar om ni är 10 som tecknar en gruppförsäkring är risken lika hög att någon av er skadar er som om ni tecknar det var för sig.
1. Jag tycker fortfarande det är konstigt, för en försäkring som rör elektronik eller en bil kan ju vara lika onödig som en försäkring som ges ut av ett vanligt försäkringsbolag.
2. Men om ditt hus brinner ner, vilket av dessa står då för uppbyggnad/saker?
3. Det är klart det blir billigare, om man nu kan förhandla sig till billigare, i en grupp. Risken är faktiskt inte densamma om en grupp på 100 personer kommer och vill försäkra sig jämfört med om en privatperson kommer och vill göra detsamma.